Gå til innhold

Tilbyr svimlende dusør for virusutviklere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg synes det er helt på sin plass at microsoft gjør dette! Virusutviklere er skadedyr, og jo færre jo bedre - mener jeg.

Så med andre ord. Du ville latt dette sikkerhetshullet bare være kjent for undergrunnsmiljøet og latt dem ta full kontroll over DIN maskin (såfremt du kjører Windows)?

 

Personlig så tror jeg en del antivirusselskaper har en finger med i spillet (uten at jeg skal si det høyt ;)). Bare se på økningen i omsetningene i diverse antivirusselskap den siste tida. Og den "heksejakten" av de som lager virus er ganske så mye opphypa (alá RIAA). Tross alt, Sobig og MsBlaster gjorde tross alt ikke så veldig mye skade. Og når man ser på potensialet av de virusene kunne ha gjort, så er det bare barnemat. Og $250'000 for dette virker litt drøyt. Eller kanskje MS frykter fremtidige sikkerhetshull og dermed tapt markedsandel.

 

Som en liten digresjon, tro hvor mye MS vil gi i dusør for virus som virkelig er skadelig (sletter filer, BIOS etc) og sprer seg som brann i tørt gress?

Lenke til kommentar
Hehe, Microsoft kunne gjerne brukt disse pengene på å tette sikkerhetshullene mener nå jeg. Hvis de greier å luke vekk to nerder som kan utnytte at Microsoft ikke gjør jobben sin flere ganger, i tillegg til å skremme noen flere, så har de jo bare oppnådd å fortsatt kunne lage usikker programvare.

 

Du mener det? Jeg tror kanskje den summen er svært ubetydelig i budsjettene til microsoft... og noen dollar fra eller til vil ikke utgjøre noen ting!

 

De nerdene du snakker om, klarte faktisk å sette store deler av verdensbefolkningens hjemmepc'er ute av drift! - det finnes nok av sikkerhetsfolk som faktisk daglig går igjennom sikkerheten i systemer og melder fra på en ordentlig måte, slik at feil blir rettet, uten å skape kvalm og kaos.

 

Jeg mener 'MS' (m$ er så oppbrukt!) kunne ha opprettet et hyggelig pengefonn som faktisk belønner folk som oppdager feil og hull - en slik ordning finnes kanskje allerede??? 250000$ hadde ihvertfall vært en flott start!

Lenke til kommentar

Kanskje grunnen til denne dusøren er at Microsoft gjerne vil ha fatt i de som har laget virusene, og så rekrutere dem ?

 

Høres jo ikke dumt ut og ansette virus-utviklere til og bekjempe virus. Ei heller at data-sikkerhets firma ansatter x-crackere/hackere til og sette opp gode og sikre nettverk f.eks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...