Gå til innhold

Én knapp løser det irriterende Netflix-problemet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Greit nok det, men det er en ting som er 1000 ganger mer irriterende. Når jeg skal browse filmer så kommer alltid "recommended for you" filmene opp først, ikke de som har best rating fra andre medlemmer. Overalt er det slik, browsingen blir totalt ødelagt pga at Netflix gjør det slik. Jeg må ha klikke meg inn på "mer info"/ siden med anmeldelser for å se gjennomsnittlig rating fra andre brukere.

 

Jeg ser på og liker (setter høy score) på så mange forskjellige kategorier og filmer at anbefalingssystemet til Netflix ikke fungerer i det hele tatt. Skulle vært et alternativ til dette. River meg i håret hver gang jeg ser etter noe selv om jeg alltid finner noe til slutt.

 

Når jeg først begynte med Netflix så var dette ikke noe problem, men nå som de har "kartlagt" meg så er det ingen mulighet for å forandre dette selv om jeg ikke setter score på noen filmer eller nullstiller alle. Det spørreskjemaet om hva man liker ødelegger også, når jeg hadde svart på det så begynte kaoset og det er umulig å nullstille det, går bare an å bytte svar.

 

Hvis noen vet om en måte å fjerne/ unngå dette problemet så skal jeg hylle den personen til evig tid!!!!!!! :) :) :)

Lenke til kommentar

Greit nok det, men det er en ting som er 1000 ganger mer irriterende. Når jeg skal browse filmer så kommer alltid "recommended for you" filmene opp først, ikke de som har best rating fra andre medlemmer. Overalt er det slik, browsingen blir totalt ødelagt pga at Netflix gjør det slik. Jeg må ha klikke meg inn på "mer info"/ siden med anmeldelser for å se gjennomsnittlig rating fra andre brukere.

 

Jeg ser på og liker (setter høy score) på så mange forskjellige kategorier og filmer at anbefalingssystemet til Netflix ikke fungerer i det hele tatt. Skulle vært et alternativ til dette. River meg i håret hver gang jeg ser etter noe selv om jeg alltid finner noe til slutt.

 

Når jeg først begynte med Netflix så var dette ikke noe problem, men nå som de har "kartlagt" meg så er det ingen mulighet for å forandre dette selv om jeg ikke setter score på noen filmer eller nullstiller alle. Det spørreskjemaet om hva man liker ødelegger også, når jeg hadde svart på det så begynte kaoset og det er umulig å nullstille det, går bare an å bytte svar.

 

Hvis noen vet om en måte å fjerne/ unngå dette problemet så skal jeg hylle den personen til evig tid!!!!!!! :) :) :)

 

Hei, Dante's Inferno!

 

Hva med å lage en ny bruker på kontoen din?

 

Gå hit:

https://www.netflix.com/EditProfiles

 

Og trykk på «add profile».

 

Det er en funksjon som opprinnelig ble laget for familier eller andre som delte kontoen sin med andre, så man ikke skal få opp hverandres anbefalinger. Kan jo hende det kan være noe for deg også!

 

Håper det funker! :)

 

- Niklas

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hva med bare å slette hele Netflix-kontoen, og begynne å kjøpe FYSISKE DISKER igjen? Har prøvd Netflix i flere omganger, men ender opp med å irritere vettet av meg hver gang. I tillegg er det et elendig utvalg dem har der. Nei, takke meg til gleden ved å kjenne en fysisk disk i hånda, ha et cover jeg kan lese på, kanskje en booklet med bilder og tekst i tillegg. Men download-generasjonen vil nok aldri skjønne gleden med å ha en fysisk disk i hånda. Det er ganske trist egentlig....

Lenke til kommentar

Hva med bare å slette hele Netflix-kontoen, og begynne å kjøpe FYSISKE DISKER igjen? Har prøvd Netflix i flere omganger, men ender opp med å irritere vettet av meg hver gang. I tillegg er det et elendig utvalg dem har der. Nei, takke meg til gleden ved å kjenne en fysisk disk i hånda, ha et cover jeg kan lese på, kanskje en booklet med bilder og tekst i tillegg. Men download-generasjonen vil nok aldri skjønne gleden med å ha en fysisk disk i hånda. Det er ganske trist egentlig....

 

Velkommen til fremtiden. :)

 

Jeg pleide å samle på filmer. Det begynte med VHS. Så kom DVD, og det gikk ikke lang tid før jeg kvittet meg med alle VHS-filmene mine. Jeg fikk en god samling DVD. Så kom blu-ray, så jeg gikk så smått over til det. Samtidig begynte ting å bli mer tilgjengelig online, og jeg begynte gradvis å gå mer og mer over til å ikke bruke fysiske disker.

 

For ikke lenge siden kjøpte jeg ny tv. Mens jeg justerte kabler og slikt så jeg plutselig at det stod en boks i mørket over forsterkeren. Det var en blu-ray-spiller jeg hadde glemt jeg eide. Den står der enda. Men jeg har bare brukt den to ganger. For et par år siden.

 

Jeg tilhører generasjonen som likte fysiske media. Men jeg ser så absolutt ikke gleden av å fysisk disk i hånda lenger. Jeg blåser egentlig i hvor materialet er lagret. Det er det som kommer på tv og ut av høyttalerne jeg bryr meg om. Så nå har jeg et fåtall filmer igjen på DVD og blu-ray. Under 100 vil jeg tro. For det meste Disney og denslags til ungene, samt de filmene jeg ville ta vare på fordi jeg likte de så godt. Med unntak av noe ungene ser på iblant er ikke disse rørt siden.

 

Netflix er bare et av mange tilbud for å se film og serier. Det dekker ikke hele behovet mitt, men resten får jeg stort sett dekket gjennom andre kanaler (vanlig TV, leie over internett, youtube osv). Og jeg er takknemlig for all plassen jeg har fått til andre ting.

 

Om noe er trist synes jeg kanskje det heller er de som blir værende i fortiden grunnet en romantisert, nostalgisk greie jeg ikke helt forstår. Ikke at det er noe i veien med det, for all del, men for egen del trives jeg langt bedre i nåtiden med de muligheter vi har i dag.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Personlig går jeg mot strømmen, og har nå begynt å samle på VHS-filmer igjen. Så de av dere som har stabler på stabler med 80-talls "big-box" utleiefilmer, send meg en melding. JEG ER INTERESSERT. De som vil "gi bort" DVD-filmer til meg og, kan gjerne gjøre det. Tar i mot alt! :) Bedre det enn at skal gå på søppeldynga. 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...