Gå til innhold

TEST: Motorola Nexus 6


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er uenig med at dere mener at størrelsen er den eneste hindringen. Jeg har hatt Nexus 6 siden starten av desember, og jeg ble fort vant til størrelsen. Det eneste som jeg vil klage på er kameraet.

IPhone 6 Pluss er også stor, de er nesten like store, men Nexusen er litt bedre å holde i pga. den buede bakdelen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her skriver dere at batteritiden er fantastisk, som jeg har forstått det, men i alle andre tester og i fra det jeg har hørt av folk som har brukt den er batteritiden meget dårlig. Kunne gjerne tenkt meg den hvis størrelsen passer meg, må få til å prøve den først, men klagene på batteritid har gjort meg skeptisk.

 

Litt rart at deres konklusjon er så annerledes.

Lenke til kommentar

Problemet med å måle batteritid er at det ikke finnes noen måte å måle på som er representativ for alle. Jeg droppa selv Nexus 6 siden det virker som den har relativt dårlig levetid med skjermen aktiv. Synd, kunne godt tenkt meg en ny Nexus, men batteritiden er årsaken til at jeg i det hele tatt vurderer å bytte ut min Nexus 5, så da vil jeg gjerne ha en bedre forbedring enn en time ekstra surfetid. Spesielt med tanke på hva enkelte andre telefoner tilbyr.

Endret av Aasgaard
Lenke til kommentar

Her skriver dere at batteritiden er fantastisk, som jeg har forstått det, men i alle andre tester og i fra det jeg har hørt av folk som har brukt den er batteritiden meget dårlig. Kunne gjerne tenkt meg den hvis størrelsen passer meg, må få til å prøve den først, men klagene på batteritid har gjort meg skeptisk.

 

Litt rart at deres konklusjon er så annerledes.

 

Denne anmeldelsen kom jo en stund etter de første anmeldelsen. Kanskje batteritiden har blitt bedre i en oppdatering? Jeg vet ikke, bare lufter muligheten. Spesielt siden telefonen vel har fått android 5.1.

 

Føler min Nexus 5 har bedre batteritid nå enn den hadde med en gang jeg fikk Lolipop.

Lenke til kommentar

 

Her skriver dere at batteritiden er fantastisk, som jeg har forstått det, men i alle andre tester og i fra det jeg har hørt av folk som har brukt den er batteritiden meget dårlig. Kunne gjerne tenkt meg den hvis størrelsen passer meg, må få til å prøve den først, men klagene på batteritid har gjort meg skeptisk.

 

Litt rart at deres konklusjon er så annerledes.

Denne anmeldelsen kom jo en stund etter de første anmeldelsen. Kanskje batteritiden har blitt bedre i en oppdatering? Jeg vet ikke, bare lufter muligheten. Spesielt siden telefonen vel har fått android 5.1.

 

Føler min Nexus 5 har bedre batteritid nå enn den hadde med en gang jeg fikk Lolipop.

 

Godt mulig det, må nok prøve å tafse litt på dem bra batteritid eller ikke :p

Endret av samobil
Lenke til kommentar

Her skriver dere at batteritiden er fantastisk, som jeg har forstått det, men i alle andre tester og i fra det jeg har hørt av folk som har brukt den er batteritiden meget dårlig. Kunne gjerne tenkt meg den hvis størrelsen passer meg, må få til å prøve den først, men klagene på batteritid har gjort meg skeptisk.

 

Litt rart at deres konklusjon er så annerledes.

 

Jeg har hatt min Nexus6 nå i en måneds tid. Hovedgrunnen til at jeg byttet ut nexus5'en min var batteriet.. Med nexus5 var jeg konsekvent i "battery save mode" innen dagen var over, og var det en tidlig morgen og sen kveld, måtte jeg finne meg en lader (eller to) i mellomtia..

 

Med Nexus6 har jeg så langt opplevd battery saver en gang.. Det var for ca et døgn siden, etter å ha vært våken i 30 timer uten å være i nærheten av en mobillader..

 

Jeg så på (sannsynligvis) de samme testene som deg, og var litt småskeptisk, men kom fram til at komplett.no's åpne kjøp varer lenge nok til å finne ut om jeg er fornøyd eller ikke. Så langt kan jeg helt ærlig si at Nexus6 er beste telefonen jeg noensinne har hatt (til tross for at jeg har relativt små hender.. størrelsen ble jeg vant til på 1-2 dager.. Nå er bare "alle andre" telefoner veldig små :p)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Her skriver dere at batteritiden er fantastisk, som jeg har forstått det, men i alle andre tester og i fra det jeg har hørt av folk som har brukt den er batteritiden meget dårlig. Kunne gjerne tenkt meg den hvis størrelsen passer meg, må få til å prøve den først, men klagene på batteritid har gjort meg skeptisk.

 

Litt rart at deres konklusjon er så annerledes.

Denne anmeldelsen kom jo en stund etter de første anmeldelsen. Kanskje batteritiden har blitt bedre i en oppdatering? Jeg vet ikke, bare lufter muligheten. Spesielt siden telefonen vel har fått android 5.1.

 

Føler min Nexus 5 har bedre batteritid nå enn den hadde med en gang jeg fikk Lolipop.

Godt mulig det, må nok prøve å tafse litt på dem bra batteritid eller ikke :p

En annen ting å merke om batteritiden: Android 5.1 forbedrer batteritiden på telefonen (i følge det jeg har lest av anmeldelser på amerikanske nettsider).

Lenke til kommentar

Føler det blir feil å gi Nexus 6 minus pga størrelsen - den er kun 2mm høyere, 5mm bredere og 3mm tjukkere enn iPhone 6 Plus, men den fikk ikke minus pga størrelsen. Dette har jeg sett mye på forskjellige nettsteder. Det virker litt som om anmelderen ikke har vært helt objektiv, spesielt når det er samme anmelder som har skrevet begge anmeldelsene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ref: Størrelse. Det er definitivt nevnt i iPhone 6 Plus-testen også, og en av årsakene til at telefonen, som denne, ikke har det vanlige Anbefalt-stempelet vårt. Om betraktningen havner i minuslisten eller ikke kan variere. Men sjekk konklusjonsbiten (de siste avsnittene av hver test), og størrelsen vil stort sett alltid være nevnt som en viktig vurdering for de store mobiltelefonene. Det er ikke slik at det som havner i minuslistene nødvendigvis er et trekk på generelt grunnlag, men der havner altså momenter som folk bør tenke på, og det kan variere hvilke vi ser som viktige nok til å legge der. Vi har sagt det før, og sier det igjen - pluss- og minus-listene våre er *ikke* regnestykker.

 

Ellers er det verdt å nevne at Android 5.1-oppdateringen kom i dag, og vi vil oppdatere testen med nye skjermdumper og eventuelle betraktninger rundt de endringene som har skjedd i løpet av noen dager :)

Lenke til kommentar

Det som er irriterende er at Google plutselig bestemt seg for å slutta å presse prisen ned, og nå selger en mobil til samme pris som alle de andre produsentenes flaggskip. Og likevel har de ikke klart å stappe inn et ordentlig bra kamera. Frustrerende etter min mening. Enten burde de holdt seg til verdi for pengene-sjiktet de har holdt tidligere, eller så burde de lage en telefon med top of the line specs over hele linja. Denne mellomgreia er litt frustrerende, og gjør at jeg nok venter til neste Nexus før jeg kjøper.

 

Spørsmålet er jo hva de skal kalle den neste nexusen. Nexus 7 er jo opptatt ... :wee:

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Ref: Størrelse. Det er definitivt nevnt i iPhone 6 Plus-testen også, og en av årsakene til at telefonen, som denne, ikke har det vanlige Anbefalt-stempelet vårt. Om betraktningen havner i minuslisten eller ikke kan variere. Men sjekk konklusjonsbiten (de siste avsnittene av hver test), og størrelsen vil stort sett alltid være nevnt som en viktig vurdering for de store mobiltelefonene. Det er ikke slik at det som havner i minuslistene nødvendigvis er et trekk på generelt grunnlag, men der havner altså momenter som folk bør tenke på, og det kan variere hvilke vi ser som viktige nok til å legge der. Vi har sagt det før, og sier det igjen - pluss- og minus-listene våre er *ikke* regnestykker.

 

Ellers er det verdt å nevne at Android 5.1-oppdateringen kom i dag, og vi vil oppdatere testen med nye skjermdumper og eventuelle betraktninger rundt de endringene som har skjedd i løpet av noen dager :)

 

I stand corrected :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...