Gå til innhold

FEATURE: Kompromissløse Divinity: Original Sin ble redningen for Larion


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Altfor enkelt, skulle vært en vanskelighetsgrad til. Var noe utfordrene de første timene fram til jeg fikk blind-spells og noen stun-spells. Spamme blind, stun på fiendene og healing på meleè folka mine gjorde at jeg fikk en bulldozer av et team. Siste boss var en lek etter jeg hadde drept hjelperne hans.

Ja, jeg vet at jeg ikke trenger å gjøre det slik, men når jeg kan velge verktøy så velger jeg ikke de dårlige fordi jeg vil at det skal være vanskeligere. Vanskelighetsgraden er det utvikleren som skal stå for.

Historien er dog fantastisk og utgjør en stor del av spillet :)

Bra spill, men litt "meh" også.

 

Edit; Artikkelen handlet jo om at Larian overlevde, sporet av der. Jeg gleder meg til å se neste spill fra dem, hvis de gjør noen få småjusteringer i forhold til klagetalen min så blir det garantert konge, DOS var bare prins :p:) :)

Endret av Dante's Inferno
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Altfor enkelt, skulle vært en vanskelighetsgrad til. Var noe utfordrene de første timene fram til jeg fikk blind-spells og noen stun-spells. Spamme blind, stun på fiendene og healing på meleè folka mine gjorde at jeg fikk en bulldozer av et team. Siste boss var en lek etter jeg hadde drept hjelperne hans.

 

Ja, jeg vet at jeg ikke trenger å gjøre det slik, men når jeg kan velge verktøy så velger jeg ikke de dårlige fordi jeg vil at det skal være vanskeligere. Vanskelighetsgraden er det utvikleren som skal stå for.

 

Historien er dog fantastisk og utgjør en stor del av spillet :)

 

Bra spill, men litt "meh" også.

 

Edit; Artikkelen handlet jo om at Larian overlevde, sporet av der. Jeg gleder meg til å se neste spill fra dem, hvis de gjør noen få småjusteringer i forhold til klagetalen min så blir det garantert konge, DOS var bare prins :p:) :)

 

Digget dette spillet men helt enig om at det var for enkelt. Var kanskje en smule vanskelig helt i begynnelsen som du sier, men fant selv ut ganske fort at det å gi alle summon spider gjorde det latterlig lett. Plasser 4 spiders forran deg og fienden vil totalt ignorere folkene dine mens du slakter alt.

Var alt for mange spells man kunne missbruke ganske heftig faktisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har hørt i intervju fra Divinity-folkene at de ønsket at folk skulle kunne "breake" spillet. Hvis du var lur nok til å finne en metode som fungerte veldig bra mot fiender, så lot de deg gjøre det. Jeg synes det er kult, det oppmuntrer til eksperimentering. Jeg har f.eks aldri tenkt på å bruke taktikken du brukte Dante, men spamma derimot kombinasjone rain + freezing/electricity for massiv crowd control. Det finnes antakelig hundrevis av andre måter å drepe fiendene på. Det er litt opp til deg som spiller å teste forskjellige ting etter min mening.

 

Denne filisofien går igjen i hele spillet. Har du ikke nøkkelen til en dør? Slå den i stykker. Har du lyst til å rundstjele noen selv om du ikke har skills i sneaking? Få en av karakterene dine til å snakke med personen og bruk han andre til å stjele mens offeret ser andre veien.

Hvis du klarer å finne ut slike ting selv er det veldig morsomt, utviklerne ville at du skulle føle at du hadde lurt spillet. Men dette er et spill som virkelig lider hvis man spiller etter en guide. Jeg mener det i stor grad handler om oppdagelse.

Det er nok svært få som vil anse spillet for å være "for lett". Men det er en noe ujevn læringskurve, og de kunne godt hatt en new game + eller mulighet for høyere vanskelighetsgrad for de mer hardcore der ute. Hadde de gjort spillet enda vanskeligere som standard tror jeg spillet hadde feilet ganske katastrofalt salgsmessig.

Endret av Jakoozie
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg koste meg stort på første kartet. Var cyseal? Noe sånt. Men kjente at jeg ikke gadd å gå videre på neste når alt var gjort... Også hatet jeg inventory systemet, kjøp/salg og reparasjonsopplegget. Men anbefaler det hvis noe spør.

Enig. Inventorysystemet er dårlig rett og slett.

 

Jeg elsket spillet totalt sett. Men la dere merke til at siste tredjedel av spillet egentlig bare var kamp etter kamp? Virker som de gikk tomme for penger på siste delen av spillet, det blir mye mindre questing og dialog jo lengre du kommer uti spillet.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...