Gå til innhold

Dette er nettbrett-tastaturet for de nostalgiske


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lånte en Spectrum av en kamerat for å spille noen spill, men den trengte av og til en runde i fryseren for å kjøle seg ned. Håper ikke denne egenskapen også er kopiert...

 

Jeg hadde aldri noen problemer med overheting, og den fikk kjørt seg ganske bra. Kanskje han hadde et mandagseksemplar? ;)

Lenke til kommentar

Jeg lånte en Spectrum av en kamerat for å spille noen spill, men den trengte av og til en runde i fryseren for å kjøle seg ned. Håper ikke denne egenskapen også er kopiert...

ja det skulle ha tatt seg ut .men så skulle den være lik originalen , så hvem vet

 

det er jo helt greit at man er nostalgisk men alt kan man ikke kopiere

Da må jo knappene være merket slik at man skal vite de opprinnelige funksjonene til dem .

Det vil da også bety at noen av fusjonene ikke virker

 

her gjør man lurt i å bare merke med fusjoner som virker og samtidig la det se lit ut i forhold til originalen

( slik den ville ha sett ut hvis den skulle brukes som tastatur )

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

 

Jeg lånte en Spectrum av en kamerat for å spille noen spill, men den trengte av og til en runde i fryseren for å kjøle seg ned. Håper ikke denne egenskapen også er kopiert...

Jeg hadde aldri noen problemer med overheting, og den fikk kjørt seg ganske bra. Kanskje han hadde et mandagseksemplar? ;)

 

 

Ja, tror det hadde en liten svakhet med en lodding eller en dårlig IC-krets.

Lenke til kommentar

Clive Sinclair var en notorisk gjerrigknark på den tiden, så han kjøpte gjerne opp partier med transistorer som andre fabrikker hadde skrotet fordi de ikke holdt spesifikasjonsgrensene. Historiene om Sinclair og hans produkter er mange og fargerike, og absolutt verdt å lese. Sinclair sendte mye rart ut på markedet før han begynte med datamaskiner. Både kalkulatorer og forsterkere stod på menyen Google, and you will find, eller følg denne linken: http://oldwww.nvg.ntnu.no/sinclair/contents.htm

Lenke til kommentar

Godt de ikke forsøkte å kopiere folietastaturet på ZX81, jeg har en liggende på hylla hjemme.

Uff, må være tidenes mest grusomme. Syntes heller ikke spektrum tastaturet var spesielt behagelig men milevis foran.

Eneste jeg reagerer på er at tastaturet er tykt som spektrumen, hadde det vært tynt men beholdt designet hadde det vært nyttig og noe du kunne tatt med deg, morsomt og brukt sammen med en pad i et møte :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...