Gå til innhold

Microsoft skal oppdatere Windows med «piratteknologi»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor stor del vil da den ta av nettet ditt? Og vil det være mulig å deaktivere den helt?

 

Tipper "default" innstillinger er at funksjonen er av, så den trenger ikke å deaktiveres. Til vanlig bruk så regner jeg med at nettbruken vil være mer eller mindre uten at du legger merke det iom at det går på opplastningsraten som er mer enn stor nok hos de fleste leverandørene fra før av.

 

Mye synsning, men kan ikke tenke meg noe stort annet.

Lenke til kommentar

 

Hvor stor del vil da den ta av nettet ditt? Og vil det være mulig å deaktivere den helt?

 

Tipper "default" innstillinger er at funksjonen er av, så den trenger ikke å deaktiveres. Til vanlig bruk så regner jeg med at nettbruken vil være mer eller mindre uten at du legger merke det iom at det går på opplastningsraten som er mer enn stor nok hos de fleste leverandørene fra før av.

 

Mye synsning, men kan ikke tenke meg noe stort annet.

Viktig å presisere at ifølge artikkelen så er dette snakk om lokalnet altså innad i huset og vil ikke påvirke hastigheten din i det hele tatt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Den er vel mest brukt til å dele "materiale", eller har VG tatt fullstendig over her i huset?

He, he.. du veit, klikktellende media. "Pirat" eller "Apple" må med om en har muligheten.

 

Jeg forventer snart nyheten om at den norske hæren benytter samme teknologi som terrorister, nemlig gevær og bomber.

Lenke til kommentar

altså det er lokalnettverket. Da vil det typisk ta noen få sekunder før andre maskinene på det samme lokale nettverket har mottatt oppdateringen.

 

Ah! Sorry, misforstod "nabomaskinen". Kunne dog like greit gjort det på denne måten da, Microsofts servere er vel ikke akkurat kjente for sine raske oppdateringer.

 

- sikkert fortsatt store nyhetsbyråer/selskaper som er happy med det da.

Endret av U1ven
Lenke til kommentar

 

 

altså det er lokalnettverket. Da vil det typisk ta noen få sekunder før andre maskinene på det samme lokale nettverket har mottatt oppdateringen.

Ah! Sorry, misforstod "nabomaskinen". Kunne dog like greit gjort det på denne måten da, Microsofts servere er vel ikke akkurat kjente for sine raske oppdateringer.

 

- sikkert fortsatt store nyhetsbyråer/selskaper som er happy med det da.

De bruker nok allerede WSUS ?

Lenke til kommentar

 

Den er vel mest brukt til å dele "materiale", eller har VG tatt fullstendig over her i huset?

He, he.. du veit, klikktellende media. "Pirat" eller "Apple" må med om en har muligheten.

 

Jeg forventer snart nyheten om at den norske hæren benytter samme teknologi som terrorister, nemlig gevær og bomber.

 

Hehe, nå må du ikke gi Tek noen flere forretningsideer uten å ta betalt for det! ;)

Lenke til kommentar

Blir oppdateringen mer "bloated" (oppblåste) da? Jeg tenker på dette med at det kan være forskjellige Windowsversjoner, og at man da blir nødt til å laste en større fil som inneholder patcher til alle Windowsversjonene på 10.x plattformen...

 

Eller får vi kun en Windows med versjon 10? De har vel snakket om en versjon, men vil de få det til? Og hvor mye "bloatware" vil ligge på den installasjons-DVD'en / installasjons-Blu-ray-plata / installasjons-minnepennen / installasjonnedlastningfila om den må streames til deg?

Endret av G
Lenke til kommentar

"P2P benytter samme prinsipp som den kjente BitTorrent-protokollen, som er mye brukt for å dele piratmateriale."

 

Den er vel mest brukt til å dele "materiale", eller har VG tatt fullstendig over her i huset?

 

Finnes der noen statistikk noe sted over hvor stor andel av BitTorrent trafikken som ikke er piratmateriale? Hadde vært morsomt å se.

Lenke til kommentar

 

 

"Skal oppdatere Windows med p2p" hadde vel vært en mer voksen overskrift, men hva kan man vel forvente....

Les originalartikkelen. En god del bedre: http://www.theverge.com/2015/3/15/8218215/microsoft-windows-10-updates-p2p

Takk :)

 

Det komiske er at ordet "piracy" eller noe i nærheten av å hinte til en "piratteknologi" ikke eksisterer i orginalartikkelen. Noe måtte vel skribenten finne på selv, antar jeg.

Lenke til kommentar

 

"P2P benytter samme prinsipp som den kjente BitTorrent-protokollen, som er mye brukt for å dele piratmateriale."

 

Den er vel mest brukt til å dele "materiale", eller har VG tatt fullstendig over her i huset?

Finnes der noen statistikk noe sted over hvor stor andel av BitTorrent trafikken som ikke er piratmateriale? Hadde vært morsomt å se.

 

Svarene kan variere stort, litt avhengig av definisjonene.

 

Gridcomputing(type f@home, Boinc o.l.) er stort i seg selv. Leter etter noe statistikk på dette, men mener at CERN sine datamengder alene, og måten den blir delt på (p2p) i seg selv gir et overskudd på "lovlig" materiale.

Tenker man som artikkelforfatteren, og tror at Piratebay m.m. ER p2p, så gir jo svaret seg selv.

 

Poenget mitt er at p2p er en teknologi som ikke trenger å bli omtalt på en negativ måte, slik som artikkelforfatteren har bestemt seg for å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

"P2P benytter samme prinsipp som den kjente BitTorrent-protokollen, som er mye brukt for å dele piratmateriale."

Den er vel mest brukt til å dele "materiale", eller har VG tatt fullstendig over her i huset?

 

Finnes der noen statistikk noe sted over hvor stor andel av BitTorrent trafikken som ikke er piratmateriale? Hadde vært morsomt å se.

Svarene kan variere stort, litt avhengig av definisjonene.

 

Gridcomputing(type f@home, Boinc o.l.) er stort i seg selv. Leter etter noe statistikk på dette, men mener at CERN sine datamengder alene, og måten den blir delt på (p2p) i seg selv gir et overskudd på "lovlig" materiale.

Tenker man som artikkelforfatteren, og tror at Piratebay m.m. ER p2p, så gir jo svaret seg selv.

 

Poenget mitt er at p2p er en teknologi som ikke trenger å bli omtalt på en negativ måte, slik som artikkelforfatteren har bestemt seg for å gjøre.

P2P er et paradigme; BitTorrent er en teknologi (av mange forskjellige) som implementerer dette paradigmet. Artikkelens påstand var at BitTorrent-protokollen var mye brukt til å dele piratmateriale, og det var det som ble bestridt. Derfor spurte jeg om statistikk for BitTorrent spesifikt. Spotify og Skype bruker også P2P teknologi, men ikke BitTorrent (så vidt meg bekjent). Endret av henrikwl
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...