Gå til innhold

DAGENS DINGS: «Survival kit» til mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordi det er noe jævla drit å måtte slå av, kneppe fra hverandre, ta ut batteri, sette inn batteri, kneppe samnen, slå på, vente på boot og taste pinkode på telefonen bare fot å få fylle ner juice på den. Been there, done that, foretrekker power bank åtte dager i uka.

Endret av teitur
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det tar jo bare noen få minutter , i motsetting til laddingen som kan ta tid.

og så må man jo huske på å ladde opp powwerbanken når man har tid

Å plugger inn en batteripakke tar bare born sekunder, og du kan fortsette å bruke teleonen mens du gjør det. Å bruke telefonen mens den lader har heller aldri vært noe problem, så at det tar tid har ingen betydning.

Det er også akkurat like lett eller vanskelig å huske/glemme å lade reservebatteriet som å huskes å lade en ekstern batteripakke. Har du ikke mulighet for ekstern lading, vil jeg påstå det er vanskeligere å huske å lade reservebatteriet.

Endret av teitur
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvorfor er det så vanskelig å ha et reservebatteri til mobilen , også bytte når den ene batteriet går tomt ?

 

i samme slengen så burde man også ha en ladder som kan ladde mobil batteriet uten at det står i telefonen

Ehm... Du BURDE ha fått med deg at veldig mange tlf idag har ikke utskiftbart batteri....

 

Det er derfor jeg spør

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det tar jo bare noen få minutter , i motsetting til laddingen som kan ta tid.

og så må man jo huske på å ladde opp powwerbanken når man har tid

Å plugger inn en batteripakke tar bare born sekunder, og du kan fortsette å bruke teleonen mens du gjør det. Å bruke telefonen mens den lader har heller aldri vært noe problem, så at det tar tid har ingen betydning.

Det er også akkurat like lett eller vanskelig å huske/glemme å lade reservebatteriet som å huskes å lade en ekstern batteripakke. Har du ikke mulighet for ekstern lading, vil jeg påstå det er vanskeligere å huske å lade reservebatteriet.

 

Nå er det nå slik at så lenge man ladder så er jo mobilen ikke så veldig mobil spesielt når mobilen laddes direkte fra ladder

 

og for de som er på farten hele tiden . må de ha 2 stk powerbank ( uamsett type ) for å skite mellom ?

mens den en er med så står den andre til ladding

 

til sammenligning slik at dere forstår problemstillingen

jeg bruker en trådløs mus til pc.

 

Batteriet kan man ladde mens de står i musen.

Det er uanset upraktisk under bruk å ha denne kabelen tilkoblet

Derfor bytter jeg bare batteri , som laddes i en egen ladder

Lenke til kommentar

Nå er det nå slik at så lenge man ladder så er jo mobilen ikke så veldig mobil spesielt når mobilen laddes direkte fra ladder

 

og for de som er på farten hele tiden . må de ha 2 stk powerbank ( uamsett type ) for å skite mellom ?

mens den en er med så står den andre til ladding

 

til sammenligning slik at dere forstår problemstillingen

jeg bruker en trådløs mus til pc.

 

Batteriet kan man ladde mens de står i musen.

Det er uanset upraktisk under bruk å ha denne kabelen tilkoblet

Derfor bytter jeg bare batteri , som laddes i en egen ladder

Mobilen er akkurat så mobil som battetipakka. Jeg har en som er mindre enn selve telefonen, om som kan fullade batteriet + litt til. Hvis jeg bruker telefonen ligger ladeen greit i hånda bak den, har jeg telefonen i lomna går den lett ved siden av. Hvis man har ledningsangsr finnes det ladedeksler som man smetter telefonen inn i.

 

Når lader du reservebatteriet hvis du er mye på farten, og må du da ha ekstra reservebatteri(er) hjemme som lades mens du er ute? (Noe som er en dårlig idé uansett batteritype pga muligheten for brann) Organisere lading må du uansett om du har et reservebatteri eller en power bank, det er ingen forskjell.

Lenke til kommentar

noen er jo altid på reise .

Hvor har man da muligheten til å ladde bilbatteriene , i tide og utide ?

 

At man ikke har muligheten til bytte batteri i telefonen for de som ønsker det er uansett et minus

Man må også huske på at man mister energi som ikke kan brukes til noe for hver ledd i laddingen også mister batteriene kapasitet etter hvert som de brukes

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

noen er jo alt på reise .

Hvor har man da muligheten til å ladde bilbatteriene , i tide og utide ?

 

At man ikke har muligheten til bytte batteri i telefonen for de som ønsker det er uansett et minus

Man må også huske på at man mister energi som ikke kan brukes til noe for hver ledd i laddingen også mister batteriene kapasitet etter hvert som de brukes

Herre min skaper, har du ikke mulighet til å få ladet en power bank får du ikke ladet verken telefonen eller reservebatteriet heller. Det er ingen forskjell.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

noen er jo alt på reise .

Hvor har man da muligheten til å ladde bilbatteriene , i tide og utide ?

 

At man ikke har muligheten til bytte batteri i telefonen for de som ønsker det er uansett et minus

Man må også huske på at man mister energi som ikke kan brukes til noe for hver ledd i laddingen også mister batteriene kapasitet etter hvert som de brukes

Herre min skaper, har du ikke mulighet til å få ladet en power bank får du ikke ladet verken telefonen eller reservebatteriet heller. Det er ingen forskjell.

 

Joda , forskjellen er den tiden man må sette av for å ladde alle batteriene.

Det vil være tungvint å bare ladde mobilen via poverbank boksen

 

derfor bør man alltid sørge for at man ladder mobil batteriet via lodderen så snart man har muligheten.

og samtidig ladde poverbank boksen

 

Men så var det med bademuligheter på hotellrommene og man må ha med seg en forhandlingskontakt i tillegg.

 

dett bare fordi telefonen bruker for mye strøm

Lenke til kommentar

Nei, det er ingen forskjll. Du må jo fortsatt ha lader til reservrbatteriet. Hvis man har ekstreme behov for ekstra strøm, order man seg uansett med det som er nødvendig av ladere og eller kabler. Er det en eneste stikkontakt får man glatt ladet absolutt alt man trenger. En power bank som trenger vesentlig mer tid til å lades opp enn telefon/reserve batteri, har den også nok strøm til å lade telefonen mer enn det reservebatteriet kan.

Jeg har en batteripakke ca på størrelse med en 20-pakning sigg som jeg har med på hytta, der det ikke er annet enn solcelleanlegg. Den fullader telefonen tre ganger og lades selv på rundt åtte timer.

For all del, foretrekker du å brekke fra hverandre telefonen for å bytte batteri og samtidig få en telefon med mer og mer slarkete bakdeksel, be my guest, men at det er nør mer praktisk som nødstrøn er bare piss.

 

Det eneste som virkelig er en fordel med utbyttbart batteri er at du kan bytte det selv når det er slitt. Nå har jeg imidlertid hatt de to siste telefonene mine i to år, og ikke hatt behov for å bytte batteri på noen av dem. Derfor bryr det meg ogdå mindre om muligheten er der

Lenke til kommentar

Forskjellen er tiden man har for ladde opp alle batteriene man trenger.

 

Hvis man har fått laddet opp både powerbank og mobilbatteriet samtidig , så kan man spare powerbank og man får strømmen til å vare langer

 

Driver man bare å ladder poverbak via stikkontakten og så ladder mobilen kun med powerbank så "sløser" man med både strømmen og mulighetene.

( man mister jo litt av den lagrede efekten når man overfører fra powerbasnk til mobilen )

 

Selv har jeg en elder nokia som jeg bruker lite

Den kan nok ikke laddes med powerbank hvis det skulle være behov

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...