Gå til innhold

Derfor går iPhonen din tom for strøm hele tiden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Går iPhone tom for strøm hele tiden? Og med det, betydelig oftere tom for strøm enn tilsvarende modeller fra andre merker når bruken er den samme?

 

Høres litt rart ut, men kanskje det stemmer. Jeg har stort sett ladet de telefoner jeg har hatt mens jeg sover, og de fleste, inkludert iPhone, har hatt strøm igjen når jeg legger meg på kvelden. Med det jeg vil kalle alt fra normal til rimelig intens bruk.

Lenke til kommentar

 

Jeg hadde helt klart heller gått for en litt tyngre og fetere mobil om jeg kunne får adskillig bedre batteri. Jeg har nå en Sony Xperia Z3, som holder mye lengre enn mine forrige mobiler. Men vil ha mer.

Tja...kanskje...men ikke hvis det bare hadde vært snakk om en dag eller to lenger batteritid. For min del utgjør så liten forskjell ingenting på det prinsipielle.

 

I gamle dager, altså før 2007, kunne en telefon vare et par uker på en lading. Telefonen kunne riktignok ikke annet enn å ringe og sende tekstmeldinger over en lavhastighetslinje som ikke krevde mye kraft, men batteritiden var god.

 

Så hvis det hadde vært mulig å få batterilevetid på et par uker med en smarttelefon, gjerne for meg. Men jeg tviler, hvert fall de første 5-10 årene...

Lenke til kommentar

 

 

Jeg hadde helt klart heller gått for en litt tyngre og fetere mobil om jeg kunne får adskillig bedre batteri. Jeg har nå en Sony Xperia Z3, som holder mye lengre enn mine forrige mobiler. Men vil ha mer.

Tja...kanskje...men ikke hvis det bare hadde vært snakk om en dag eller to lenger batteritid. For min del utgjør så liten forskjell ingenting på det prinsipielle.

 

I gamle dager, altså før 2007, kunne en telefon vare et par uker på en lading. Telefonen kunne riktignok ikke annet enn å ringe og sende tekstmeldinger over en lavhastighetslinje som ikke krevde mye kraft, men batteritiden var god.

 

Så hvis det hadde vært mulig å få batterilevetid på et par uker med en smarttelefon, gjerne for meg. Men jeg tviler, hvert fall de første 5-10 årene...

 

 

Jeg tenker heller at det nettopp er de få ekstra dagene som betyr mest. Jo lengre tid mellom hver gang man må lade, jo lettere er det å sørge for mobilen ikke går tom for strøm. Ikke et stort problem i hverdagen, men skal jeg f.eks på telttur eller annet hvor lading kan bli et problem blir det viktigere.

 

Jeg har savnet større batteri såpass mange ganger at jeg har kjøpt meg to batteripakker, et stort og et litt mindre. Tar typisk med meg en av de når jeg skal på tur.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke villig til å bære rundt på batterikapasitet jeg ikke får brukt i hverdagen, siden jeg kan lade om natten likevel!

NÅR jeg en sjelden gang sover borte fra lademulighet (og jeg presiserer at det er det ikke ofte jeg opplever!) så har jeg med en batterybank.

 

Hvorfor i ALLE dager skulle jeg bære rundt på en tykk tung telefon hver dag i årevis, just in case jeg skulle bli strandet i villmarken i 2 uker?

Lenke til kommentar

 

 

Jeg hadde helt klart heller gått for en litt tyngre og fetere mobil om jeg kunne får adskillig bedre batteri. Jeg har nå en Sony Xperia Z3, som holder mye lengre enn mine forrige mobiler. Men vil ha mer.

 

Tja...kanskje...men ikke hvis det bare hadde vært snakk om en dag eller to lenger batteritid. For min del utgjør så liten forskjell ingenting på det prinsipielle.

I gamle dager, altså før 2007, kunne en telefon vare et par uker på en lading. Telefonen kunne riktignok ikke annet enn å ringe og sende tekstmeldinger over en lavhastighetslinje som ikke krevde mye kraft, men batteritiden var god.

Så hvis det hadde vært mulig å få batterilevetid på et par uker med en smarttelefon, gjerne for meg. Men jeg tviler, hvert fall de første 5-10 årene...

Jeg tenker heller at det nettopp er de få ekstra dagene som betyr mest. Jo lengre tid mellom hver gang man må lade, jo lettere er det å sørge for mobilen ikke går tom for strøm. Ikke et stort problem i hverdagen, men skal jeg f.eks på telttur eller annet hvor lading kan bli et problem blir det viktigere.

 

Jeg har savnet større batteri såpass mange ganger at jeg har kjøpt meg to batteripakker, et stort og et litt mindre. Tar typisk med meg en av de når jeg skal på tur.

Ja, folk tenker ulikt og har ulike behov. Det finnes stort sett en løsning for alle...:-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Haha... Apple folk er mer opptatt av utseende enn hardware.

Ikke noe nytt her...

Velkommen hit, og gratulerer med ditt første innlegg. Bare som en vennlig ment tilbakemelding, det er sjelden noen god strategi å latterliggjøre noen som har andre preferanser enn dine egne.

 

Men du er selvsagt velkommen med dine meninger...:-)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Ikke for de som vil ha en ios-telefon som er tykkere og har bedre batteri....

 

 

Alle produkter har muligheter og begrensninger, det får være opp til hver og en om begrensningene er såpass avgjørende at man velger noe annet.

 

For oss som velger Apple kan det se ut til at de aller fleste lever helt fint med de begrensningene som er der...:-)

Lenke til kommentar

 

 

Ikke for de som vil ha en ios-telefon som er tykkere og har bedre batteri....

 

Alle produkter har muligheter og begrensninger, det får være opp til hver og en om begrensningene er såpass avgjørende at man velger noe annet.

 

For oss som velger Apple kan det se ut til at de aller fleste lever helt fint med de begrensningene som er der...:-)

 

 

Takk for dagens dose meningstomme selvfølgeligheter. Om du ikke skjønte poenget, så illustrere det relativt godt at det kan være problematisk å være begrenset til så få modeller om man velger ios. Det hindres ikke av "folk kan kjøpe det de vil", "produktet passer for de som allerede har valgt det".

 

AtW

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle sjekke status på mine døtre sin iPhone 6, siden de må kunne kalles "Intense Brukere". Som tenåringsjenter flest har de vel omtrent implantert telefonen i hånda absolutt hele dagen, med forhåpentligvis noen unntak på skolen. Telefonen skrus ALDRI av.

 

Nå, klokken 20.30 på kvelden, har de fortsatt 40% batteri igjen. Jeg syns det er ganske bra...:-)

Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg "de fleste", men jeg og flere andre iphonebrukere jeg kjenner er uenig. Jeg regner meg ikke som en del av menigheten, men trives med flere epleprodukter som fungerer bra sammen, anser iOS/OS som bedre operativsystem (riktignok på tynt grunnlag i forhold til Android). Å skulle måtte fornye apper og rekode/legge inn 0,5T musikk på nytt er nok det som veier tyngst. Jeg vurderte likevel seriøst å skifte leir da 5ern måtte lades flere ganger daglig, nå viste det seg å være en batterifeil som etter gratis skifte endret seg til akseptabel batteritid (1d+) ved vanlig bruk. 6ern er litt bedre. Men det å hele tiden måtte følge med på hvor mye strøm jeg har brukt og planlegge på lengre turer, ha med nødbatteri etc., senker kvalitetsfølelsen betydelig og har irritert meg mange ganger.

Jeg anser det helt unødvendig, så neste gang: la det være en millimeter ekstra tykkelse og bedre batteritid vær så snill.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...