Gå til innhold

TEST: Motorola Moto 360


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syntes alle klager på batteritiden på disse klokkene, og det var noe av min skepsis også. Har LGs G Watch (firkantet), og for meg så holder batteriet enkelt i 3 dager, og ut arbeidsdagen på dag 4.

 

Problemet med tester som dette og batteritid er nok at de brukes mye mer enn ved normal bruk. Normalt så er man jo ikke bortpå klokken hele tiden å fikler.

 

Ladeversjonen til LG er meget enkel og grei å bruke. Moto 360sin er nokså lik etter det jeg har sett, og dermed ikke noe plunder å lade dem. I forhold til Sony sin som man må plugge inn micro-USBen. Minuset er selvfølgelig at man ikke får ladet hvor som helst, men det har ikke vært noe problem for min del.

 

Kjøpte min da jeg fant den veldig billig, og tenkte det var billig nok til å teste. Er meget positivt overrasket over hvor praktisk det er å ha en slik klokke. Har ikke hatt normal klokke på ca 15 år.

 

Min bruk er å se varsler og hvem som ringer, uten at jeg trenger å plage arbeidskollegaer med ringelyder osv. Og når jeg er i bråkete omgivelser så hender det jeg ikke hører telefonen ringer normalt, nå er ikke det noe problem lenger.

 

Minusene som jeg ser etter ca 1,5 månedsbruk, er hvis man får mer enn en melding eller mail, så får man ikke lest igjennom på selve telefonen.

 

Når man skal finne programmer på den, så blir mye av det originale prioritert før ting jeg legger inn, slik at jeg som oftest må skrolle helt ned for å finne start, som åpner menyen for appene jeg har lagt inn. Denne kunne godt vært øverst. Har ikke funnet en måte å ordne appene selv, eller fjerne de jeg ikke bruker (slik som husk å drikk vann appen osv).

 

Det siste er at det godt kunne vært litt krafigere vibrering i den, men det kan nok variere fra produsent til produsent.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg liker godt klokken og kunne tenkt meg å kjøpe en.

Batteritiden plager meg lite.

 

Men jeg kan desverre ikke fordra Android, foretrekker WP selv om jeg for tiden bruker en 6plus fra Apple.

 

Synd med at smartklokker som dette er låst til et økosystem, denne er mye mye penere en Apple watch.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har Moto 360 og hadde kun problemer med batteriet dei to første dagene da eg oppdaterte klokka og fikla ein del med den. Nå har eg som regel rundt 40% igjen når eg står opp 06:00 og går i seng 23:00.

 

Har ikkje gått med klokke på sikkert 10 år men må sei eg er veldig fornøyd med at eg kan sjå hva klokka er og få varsler, meldinger, e-post osv. på klokka i motsetning til å ta opp telefonen heile tida da eg jobber masse med oljeutstyr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syntes alle klager på batteritiden på disse klokkene, og det var noe av min skepsis også. Har LGs G Watch (firkantet), og for meg så holder batteriet enkelt i 3 dager, og ut arbeidsdagen på dag 4.

 

Problemet med tester som dette og batteritid er nok at de brukes mye mer enn ved normal bruk. Normalt så er man jo ikke bortpå klokken hele tiden å fikler.

 

Ladeversjonen til LG er meget enkel og grei å bruke. Moto 360sin er nokså lik etter det jeg har sett, og dermed ikke noe plunder å lade dem. I forhold til Sony sin som man må plugge inn micro-USBen. Minuset er selvfølgelig at man ikke får ladet hvor som helst, men det har ikke vært noe problem for min del.

 

 

Minusene som jeg ser etter ca 1,5 månedsbruk, er hvis man får mer enn en melding eller mail, så får man ikke lest igjennom på selve telefonen.

Har Moto 360 og batteritiden har ikke plaget meg et sekund. Mobilen (Xperia Z2) går alltid tom før klokka. Har dockingen til begge på nattbordet og det var aldri noe problem å komme i rutine med å putte begge i dock når det er natta. Pleier aldri å sove med klokke på armen uansett så om den ligger på nattbordet eller i en dock er ikke viktig, faktisk er nattklokke-funksjonen til 360en ganske praktisk.

 

Du kan lese hele sms og mail, trykk en ekstra gang på meldingen ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Syntes alle klager på batteritiden på disse klokkene, og det var noe av min skepsis også. Har LGs G Watch (firkantet), og for meg så holder batteriet enkelt i 3 dager, og ut arbeidsdagen på dag 4.

 

Problemet med tester som dette og batteritid er nok at de brukes mye mer enn ved normal bruk. Normalt så er man jo ikke bortpå klokken hele tiden å fikler.

 

Ladeversjonen til LG er meget enkel og grei å bruke. Moto 360sin er nokså lik etter det jeg har sett, og dermed ikke noe plunder å lade dem. I forhold til Sony sin som man må plugge inn micro-USBen. Minuset er selvfølgelig at man ikke får ladet hvor som helst, men det har ikke vært noe problem for min del.

 

 

Minusene som jeg ser etter ca 1,5 månedsbruk, er hvis man får mer enn en melding eller mail, så får man ikke lest igjennom på selve telefonen.

 

Du kan lese hele sms og mail, trykk en ekstra gang på meldingen ;)

 

 

Får lest meldinger og mail, men ikke når det er kommet inn 2 stk eller flere, kun når det er 1 av dem. Har prøvd å trykke osv, men får bare hvem det er i fra.

Lenke til kommentar

Kjøpte denne klokka for ei veke sidan. Har valgt å benytte meg av angreretten. Eg syntes ikkje den traff heilt blink. Det som plagde meg mest var at skjermen ikkje kan vera på i ambient modus uten batterisluk. Å måtte trykke på klokka for å sjekke tiden er knotete. Eg likar ideen med smartklokker, men teknikken må modne. Bedre skjerm, bedre prossesor og lengre batterilevetid. (3-4 dagar).

Lenke til kommentar

Men sist jeg sjekket fungerte vel Pebble bare med IOS og Android, ikke WP?

 

Ikke vet jeg, men ser ut til at det i alle fall er noe støtte for Windows Phone. Fant bl.a. programvare for Pebble på windowsphone.com og reviews av komboen på youtube.

 

Går også ut fra at Tizen-klokkene vil støtte Android og det skulle ikke være noe i veien for at de får støtte for flere andre OS untatt iOS.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Har Moto 360 og hadde kun problemer med batteriet dei to første dagene da eg oppdaterte klokka og fikla ein del med den. Nå har eg som regel rundt 40% igjen når eg står opp 06:00 og går i seng 23:00.

 

Har ikkje gått med klokke på sikkert 10 år men må sei eg er veldig fornøyd med at eg kan sjå hva klokka er og få varsler, meldinger, e-post osv. på klokka i motsetning til å ta opp telefonen heile tida da eg jobber masse med oljeutstyr.

Har samme erfaring som deg med batteritiden. Stort sett 30-50 % igjen om kvelden når jeg står opp tidlig nok. Bestilte den på eBay med metall reim (sølv) og den ser ut som en vanlig klokke på de fleste måter. Så har den ekstra funksjonene som fungerer som forventet.

Endret av seppo-
Lenke til kommentar

 

 

En smart klokke som ser ut som en vanlig analog klokke, bare med litt ekstra funksjoner.

Me like :)

I så fall bør du kanskje sjekke http://www.tek.no/artikler/test-withings-activite-pop/167629også, hvis du ikke allerede har lest den.

Kanskje enda litt mindre "smart" over den, men med 8 måneders batteritid, kan jeg tilgi litt av hvert :)

Definitivt penere, men det er jo bare en aktivitetsklokke, så er nok derfor jeg har oversett artikkelen :p

Lenke til kommentar

Syntes alle klager på batteritiden på disse klokkene, og det var noe av min skepsis også. Har LGs G Watch (firkantet), og for meg så holder batteriet enkelt i 3 dager, og ut arbeidsdagen på dag 4.

 

 

 

 

Samme på min G Watch R. Kan tyne 3 dager med skjermen konstant på(skrur seg automatisk av om nattet)

Dessuten det som er fordel med LG er AMOLED, noe som gjør at den kan vise klokken hele tiden uten å bruke så veldig mye strøm da det er kun de enkelte pixlene som lyser individuelt og ikke hele skjermen som på Motorla.

 

Edit, eller klarer 3 dager enkelt og lading går uansett veldig raskt, raskere å lade opp klokka enn telefonen.

Endret av Januar333
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...