Gå til innhold

Dette er de nye MacBook Pro og Air-maskinene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Har det ikke blitt gjort noe med MBPr 15" fordi det ikke er kommet kraftige nok CPUer fra Intel enda?

Quad-core Broadwell blir ikke lansert før senere i Q2 2015, så blir neppe noen refresh av MBPr før WWDC i juni.

Ahh, stemmer. 13" har dual-core og 15" quad ja. Begynte å lure på om de tenkte å fase ut 15" på samme måte som 17". Syntes det hadde vært et veldig merkelig trekk av de.

Lenke til kommentar

Vil tro at Broadwell på MacBook Air 13 vil gjøre den enda mer overlegen i forhold til nye MacBook både på batteri og ytelse. I bedriftssammenheng forstår jeg overhodet ikke hvorfor en skulle ønske kombinasjonen av retina-skjerm og Core M-5Y70. Retina-skjerm får en mest fordel av i redigering av fotografier og videoer, som prosessoren ikke er i stand til å håndtere. Portabiliteten er heller ikke bedre enn MacBook Air om en tar høyde for mangel på porter, og langt kortere batteritid.

 

Jeg har fortsatt ikke funnet målgruppen for denne maskinen, bortsett fra luksuskategorien blant privatkunder som ønsker å lese nettaviser med Retina-oppløsning og må ha det så tynt som mulig av utseendemessige grunner.

Lenke til kommentar

Jeg har fortsatt ikke funnet målgruppen for denne maskinen, bortsett fra luksuskategorien blant privatkunder som ønsker å lese nettaviser med Retina-oppløsning og må ha det så tynt som mulig av utseendemessige grunner.

 

Målgruppen er nok fortsatt massemarkedet. Studenter og andre som bruker maskinen til daglig bruk. Dette er hvertfall laaangt fra noe luksuskategori.

Lenke til kommentar

Vil tro at Broadwell på MacBook Air 13 vil gjøre den enda mer overlegen i forhold til nye MacBook både på batteri og ytelse.

Du er klar over at Core M også er Broadwell?

Core M er "Broadwell-Y" med 4,5 W TPD og Prosessorene i MacBook Air er "Broadwell-U" med 15W TPD.

 

Retinaskjerm nyttig til veldig mye mer enn bile og videoredigering. Også til vanlig kontorbruk. Nå er det vel uansett ikke bedrifter som er målet for den nye MacBook...

Lenke til kommentar

 

Jeg har fortsatt ikke funnet målgruppen for denne maskinen, bortsett fra luksuskategorien blant privatkunder som ønsker å lese nettaviser med Retina-oppløsning og må ha det så tynt som mulig av utseendemessige grunner.

Målgruppen er nok fortsatt massemarkedet. Studenter og andre som bruker maskinen til daglig bruk. Dette er hvertfall laaangt fra noe luksuskategori.

 

De har da mye bedre bruk for en bærbar som varer lengre på batteriet, har større skjerm til underholdning og produktivitet og kan drive med litt kreativt arbeid innimellom. I tillegg til at studenter ikke akkurat er verdens rikeste gruppe mennesker, så en MacBook Air vil definitivt være mer logisk. :/

 

 

Vil tro at Broadwell på MacBook Air 13 vil gjøre den enda mer overlegen i forhold til nye MacBook både på batteri og ytelse.

Du er klar over at Core M også er Broadwell?

Core M er "Broadwell-Y" med 4,5 W TPD og Prosessorene i MacBook Air er "Broadwell-U" med 15W TPD.

 

Retinaskjerm nyttig til veldig mye mer enn bile og videoredigering. Også til vanlig kontorbruk. Nå er det vel uansett ikke bedrifter som er målet for den nye MacBook...

 

Ja, men MacBook Air har et større batteri og langt mindre kravstor skjerm. Den varer 12-13 timer allerede med Haswell, og Broadwell vil øke avstanden ytterligere: :)

Lenke til kommentar

 

Målgruppen er nok fortsatt massemarkedet. Studenter og andre som bruker maskinen til daglig bruk. Dette er hvertfall laaangt fra noe luksuskategori.

De har da mye bedre bruk for en bærbar som varer lengre på batteriet, har større skjerm til underholdning og produktivitet og kan drive med litt kreativt arbeid innimellom. I tillegg til at studenter ikke akkurat er verdens rikeste gruppe mennesker, så en MacBook Air vil definitivt være mer logisk. :/

 

Jo, jeg er nok enig med deg hvis noen hadde spurt meg om råd. Men for det første så er det minoriteten som ser så rasjonelt på et kjøp at de stiller opp fordeler og ulemper. For det andre er det mye følelser det går i og med et tastatur og en trackpad som føles såpass mye bedre, en vekt som gjør skolesekken lettere, en veldig lekker skjerm sammenlignet med MBA og et sexy fargeutvalg så tror jeg fort mange kommer til å kjøpe denne nye MacBooken.
Lenke til kommentar

 

 

Målgruppen er nok fortsatt massemarkedet. Studenter og andre som bruker maskinen til daglig bruk. Dette er hvertfall laaangt fra noe luksuskategori.

De har da mye bedre bruk for en bærbar som varer lengre på batteriet, har større skjerm til underholdning og produktivitet og kan drive med litt kreativt arbeid innimellom. I tillegg til at studenter ikke akkurat er verdens rikeste gruppe mennesker, så en MacBook Air vil definitivt være mer logisk. :/

 

Jo, jeg er nok enig med deg hvis noen hadde spurt meg om råd. Men for det første så er det minoriteten som ser så rasjonelt på et kjøp at de stiller opp fordeler og ulemper. For det andre er det mye følelser det går i og med et tastatur og en trackpad som føles såpass mye bedre, en vekt som gjør skolesekken lettere, en veldig lekker skjerm sammenlignet med MBA og et sexy fargeutvalg så tror jeg fort mange kommer til å kjøpe denne nye MacBooken.

 

 

Jeg kjenner meg ikke igjen i at tastaturet er så fantastisk på mba, hva er det som er så bra med det?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

Målgruppen er nok fortsatt massemarkedet. Studenter og andre som bruker maskinen til daglig bruk. Dette er hvertfall laaangt fra noe luksuskategori.

De har da mye bedre bruk for en bærbar som varer lengre på batteriet, har større skjerm til underholdning og produktivitet og kan drive med litt kreativt arbeid innimellom. I tillegg til at studenter ikke akkurat er verdens rikeste gruppe mennesker, så en MacBook Air vil definitivt være mer logisk. :/

 

Jo, jeg er nok enig med deg hvis noen hadde spurt meg om råd. Men for det første så er det minoriteten som ser så rasjonelt på et kjøp at de stiller opp fordeler og ulemper. For det andre er det mye følelser det går i og med et tastatur og en trackpad som føles såpass mye bedre, en vekt som gjør skolesekken lettere, en veldig lekker skjerm sammenlignet med MBA og et sexy fargeutvalg så tror jeg fort mange kommer til å kjøpe denne nye MacBooken.

 

 

Jeg kjenner meg ikke igjen i at tastaturet er så fantastisk på mba, hva er det som er så bra med det?

 

AtW

 

Han mente nok at tastaturet, trackpad, vekten og skjermen er bedre på Macbook, hvis du leser det han skriver på nytt. Jeg tror også den nye MacBooken vil bli veldig populær blant massene. MBA 11.6" hadde ulempen med å være veldig stygg, det har ikke denne.

 

Jeg er veldig spent på å lese anmeldelser av den angående ytelse, throttling (ikke noe vifte), faktisk batterilevetid (er nok som forventet siden det er tross alt Apple) og kvaliteten på skjermen. Lurer også på hvordan det er å bruke en HD5300 med Retina skjerm.

 

Personlig vil jeg fortsatt kjøre på med RMBP13 i noen generasjoner til.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner meg ikke igjen i at tastaturet er så fantastisk på mba, hva er det som er så bra med det?

 

AtW

Som tidligere nevnt mente jeg den nye MB-en. Har ikke prøvd det, men det ble jo framstilt som bedre av Apple, argumentasjonen for det var i mine øyne logisk(større taster, og bedre teknologi bak selve trykket, men du har vel sett videoen hvor de forklarer det) og tilbakemeldingene fra tredjepart har vært gode.
Lenke til kommentar

 

Jeg kjenner meg ikke igjen i at tastaturet er så fantastisk på mba, hva er det som er så bra med det?

 

AtW

Som tidligere nevnt mente jeg den nye MB-en. Har ikke prøvd det, men det ble jo framstilt som bedre av Apple, argumentasjonen for det var i mine øyne logisk(større taster, og bedre teknologi bak selve trykket, men du har vel sett videoen hvor de forklarer det) og tilbakemeldingene fra tredjepart har vært gode.

 

 

Vi får se, hva apple framstiller det som er jo så sin sak, de har jo et produkt å selge, og teknologien mistenker jeg mest er for å spare tykkelse, ikke for bedre tastatur i deg selv. Mange lovpriser jo det eksisterende MBA-tastaturet også, uten at jeg skjønner at det er noe særling spesielt med det. Jeg tipper det blir et nytt tastatur som er helt på det jevne.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...