Gå til innhold

Apple lanserte Apple Watch i ni land


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

Normalt pleier jo Apple å vente til teknologien er på plass, for så å sy alt i en sexy liten pakke...Dette blir litt vel stusselig...

Lenke til kommentar

Denne selger garanter ikke mye 3 måneder etter lansering! I starten ja, men etter hvert havner den i skuffen med alle mulige andre gadgets som ikke dekker primærbehov.

 

Smarttelefon og PC/mac er absolutt must på jobb. Alle andre produkter overlever jeg uten. Kjekt nok å lese pdf på nettbrettet men dør ikke om det ligger hjemme. Samme men min pebble. Kjekt med meldinger på armen, men intet must

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prisen på klokkene ble som forventet, syntes vel egentlig Sport utgaven burde vært priset noe lavere, og at Watch utgaven burde vært nærmere 349 dollar som de tar for Sport utgaven. Apple Watch Edition ble dyr, men hadde egentlig forventet at den skulle bli enda dyrere, blir jo for spesielt interessert med alt for mye penger å kaste bort.

 

Det jeg reagerer mest på og hvor jeg syntes Apple priser seg temmelig ut er på armbåndene, Link Bracelet koster vanvittige 449 dollar i seg selv.. Det er temmelig absurd spør du meg, at et armbånd skal koste mer enn Apple Watch Sport og på nivå med en iPad Air 2.. Heldigvis så ser det ut som Milanese Loop er mer fornuftig priset..

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Jeg nekter å tro det. Om halvparten av det negative det står om Apple Watch i artikkelen er sant, så kan det bli potensielt døden for hele Apple skuta. Så dumme er ikke Apple, de har ikke brukt all denne tiden på å komme til marked med et produkt som vil få selv den mest iherdige Apple fanatiker til å si "meh". Apple hadde skrinlagt hele prosjektet før de hadde ødelagt merkevaren sin så til de grader. Til nå i nyere tid har de vært ufeilbarlige. Tviler sterkt på at skuta er så skakk seilt allerede etter Jobs. Bruksopplevelsen er nok noe helt annet enn hva specs tilsier...

Lenke til kommentar

Spørsmålet mitt er, hva kan denne klokken gjøre når den ikke er tilkoblet mobilen?

 

Kan den feks vise nåværende/gjennomsnitt/max puls? (som en puls klokke).

Har den lagringsplass slik at den kan logge puls data? (også dumpe det over til mobilen/skyene senere).

Kan den vise kalenderen din? (som er oppdatert siden siste synkronisering).

Kan den kobles opp mot bluetooth headset og spille av musikk? (igjen, avhengi at den har lagringsplass).

Kompass?

 

Eller vil den kun vise klokkeslett og dato?

Lenke til kommentar

 

 

Gjør nøyaktig det samme som min Pebble Steel gjør mot min iPhone 6 pluss i dag...

 

Fordelen er bare at Pebble holder i 4-5 dager. Anbefaler folk virkelig å heller teste den

Det er lov til å like Pebble, men det går vel an å være litt saklig. Det ble vist frem en hel del ting du ikke kan gjøre på en Pebble. Om du ser noen verdi i det eller ei får jo bli din sak, men en påstand som "Gjør nøyaktig det samme som min Pebble Steel" blir regelrett feilaktig.

Ja, Apple Watch kan måle pulsen. Det kan man ikke med Pebble Steel, og for å få til det med Pebble Time må man bruke en spesiell klokkereim (som skal komme). Videre skal man kunne svare på samtaler med Apple Watch, mens Pebble bare kan legge på. Det er også andre forskjeller som høyere oppløsning på skjermen og flere farger enn Pebble Time. På den andre siden er det ting Pebble kan gjøre som Apple Watch ikke kan gjøre, som å vise klokken uten at man må gjøre noe ekstra, og å vekke deg om morgenen med en lett vibrering på armen (Apple Watch kunne gjort det, men ligger til lading). Videre oppfordres du til å svømme med Pebble mens man med Apple Watch frarådes å svømme. For mange av oss er Pebble mye bedre enn Apple Watch, men samtidig må man akseptere at de er forskjellige og at for noen vil Apple Watch være bedre.

Lenke til kommentar

Gjør nøyaktig det samme som min Pebble Steel gjør mot min iPhone 6 pluss i dag...

 

Fordelen er bare at Pebble holder i 4-5 dager. Anbefaler folk virkelig å heller teste den

 

Støtter deg på den der, og kjører en Android (spesielt i kombinasjon med Tasker) blir mulighetene enda større!

Lenke til kommentar

 

 

Gjør nøyaktig det samme som min Pebble Steel gjør mot min iPhone 6 pluss i dag...

 

Fordelen er bare at Pebble holder i 4-5 dager. Anbefaler folk virkelig å heller teste den

Det er lov til å like Pebble, men det går vel an å være litt saklig. Det ble vist frem en hel del ting du ikke kan gjøre på en Pebble. Om du ser noen verdi i det eller ei får jo bli din sak, men en påstand som "Gjør nøyaktig det samme som min Pebble Steel" blir regelrett feilaktig.

Blir spennende å se hvor godt Apple har fått til pulsmåling. Forventer ihvertfall att den bør sitte rimelig stramt fast for å få korrekte målinger under aktivitet (stållenke utgår). Vil tro att batteriet tappes rimelig fort med pulsmåling aktiv også (er vel neppe noe som går konstant i bakgrunn?) Så om det å måle puls er viktig, så tror ikke jeg Apple watch er det riktige valget.

 

Forøvrig enig i resten du nevner...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...