Gå til innhold

Netcom lanserer 4G-bredbånd med 200 GB datamengde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke forvente annet. Må nok vente mer enn et par dager fra konkurrenten annonserer noe selv. Tipper telenor knapt har fått tid til å ta stilling til det. Går ikke like raskt som små billig-leverandører.

 

Er de sist ut uansett, så kan de heller se om det lønner seg i lengden. De kommer nok humpende etter om en stund skal du se. Gitt at det ikke blir flause.

 

Men hvorfor har de ikke noen bred grense på mobilen? Hvorfor KUN simkort for PC? Altså, koster det dem noe å gjøre det tilgjengelig på andre SIM-kort?

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Netcom gikk fra 100GB til 200GB. Begge deler er vesentlig mer enn Telenors lusne 20GB.

De har hatt god tid til å ta stilling til dette.

 

Jeg må fremdeles ha Telenor pga. bedre dekning, men Netcoms dekningsingeniører ser endelig ut til å ha våknet, så forskjellen minker stadig.

Etterhvert blir Netcom et reellt alternativ for flere mennesker, og ikke bare dem som bor i store byer sør for Trondheim. Etterhvert vil jeg bytte selv også.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Men hvorfor har de ikke noen bred grense på mobilen? Hvorfor KUN simkort for PC? Altså, koster det dem noe å gjøre det tilgjengelig på andre SIM-kort?

 

Telenor har endret sine mobilabonnement for noen uker siden.

Tidligere hadde de max. 5 GB på mobilen, og max. 20 GB på sine "mobilt bredbånd"-abonnement. Sistnevnte støtter ikke tale og SMS, og egner seg i nettbrett og routere, ikke telefoner.

 

Nå har de endret sine telefonabonnement.

http://www.telenor.no/privat/mobil/mobilabonnement/

Abonnementet "Mobil XXL" har fri ringing og SMS, og 25 GB data.

Det er det jeg har selv.

Det inkluderer tvilling-SIM, så ekstrakortet står i routeren.

Lenke til kommentar

200 GB er kanskje nok for de som surfer mye på mobilen, men til PC så bør de gå over 1 TB per mnd.

 

Uansett så er jeg fornøyd med Netcoms utbygging. For oss som bor sør for Trondheim så er Netcoms 4G dekning ganske imponerende. I min kommune gikk det fra for det meste EDGE til 4G nesten over natta. Men selv om jeg har målt 80 Mbit/s andre steder, så får jeg "kun" 25 Mbit/s der jeg bor.

Lenke til kommentar

 

Men hvorfor har de ikke noen bred grense på mobilen? Hvorfor KUN simkort for PC? Altså, koster det dem noe å gjøre det tilgjengelig på andre SIM-kort?

 

Telenor har endret sine mobilabonnement for noen uker siden.

Tidligere hadde de max. 5 GB på mobilen, og max. 20 GB på sine "mobilt bredbånd"-abonnement. Sistnevnte støtter ikke tale og SMS, og egner seg i nettbrett og routere, ikke telefoner.

 

Nå har de endret sine telefonabonnement.

http://www.telenor.no/privat/mobil/mobilabonnement/

Abonnementet "Mobil XXL" har fri ringing og SMS, og 25 GB data.

Det er det jeg har selv.

Det inkluderer tvilling-SIM, så ekstrakortet står i routeren.

 

Sweet. :D Viktigere for meg enn rent databredbånd, selv om jeg selvsagt skulle likt å se Telenor begynne å satse litt der og. Netcom har hele området dekket, bortsett fra mitt hus. Ja, til tross for at det står ganske "midt i" og åpent i et kryss. Så at de kommer til å bygge ut bare for meg tviler jeg på, så da blir det telenor i all overskuelig fremtid. XD

 

Er vel ikke utenkelig at også den løsningen vil øke nå som mobilbredbåndet til og med tillater høyere hastighet OG mer datatrafikk? Synes i alle fall det virker mer fornuftig.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg lurer på om Netcom SIM-kortene som selges på Narvesen bare kan brukes til Netcom Kontant, eller om jeg kan konfigurere disse SIM-kortene til å bli hvilket abonnement fra Netcom jeg ønsker, for eksempel et bredbåndsabonnement med 200 GB?

 

Jeg vurderer å skaffe et slikt abonnement, og da er det raskere å kjøpe et SIM-kort over disk, enn å vente på et i posten.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...