Gå til innhold

- I dag kommer Apple Watch og ny Macbook Air


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper virkelig ikke de går for den dustete ideen med bare en port.

 

AtW

 

Vi får vel se. Det du sier her er vel omtrent det samme folk sa når diskettstasjoner og CD-spillere ble fjernet fra bærbare PC. Det har jo gått helt fint. Kan jo hende Apple løser tilkoblinger selv om det kun er en port, ikke vet jeg. Som sagt, vi får se og deler av svaret skal jo komme allerede i kveld... Gleder meg jeg...:-)

Lenke til kommentar

 

Håper virkelig ikke de går for den dustete ideen med bare en port.

 

AtW

Vi får vel se. Det du sier her er vel omtrent det samme folk sa når diskettstasjoner og CD-spillere ble fjernet fra bærbare PC. Det har jo gått helt fint. Kan jo hende Apple løser tilkoblinger selv om det kun er en port, ikke vet jeg. Som sagt, vi får se og deler av svaret skal jo komme allerede i kveld... Gleder meg jeg...:-)

 

 

Som sagt før, diskettstasjoner og CD-spillere har ulemper i forhold til vekt og størrelse på kabinett, her er det helt åpenbart god plass til flere porter.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Håper virkelig ikke de går for den dustete ideen med bare en port.

 

AtW

 

Vi får vel se. Det du sier her er vel omtrent det samme folk sa når diskettstasjoner og CD-spillere ble fjernet fra bærbare PC. Det har jo gått helt fint. Kan jo hende Apple løser tilkoblinger selv om det kun er en port, ikke vet jeg. Som sagt, vi får se og deler av svaret skal jo komme allerede i kveld... Gleder meg jeg...:-)

Som sagt før, diskettstasjoner og CD-spillere har ulemper i forhold til vekt og størrelse på kabinett, her er det helt åpenbart god plass til flere porter.

 

AtW

Nå mente ikke jeg diskett og CD konkret, men mer om prinsippet rundt det å være kritisk til ting som likevel viser seg å fungere helt fint når det får gått seg til...

 

Vi får se i kveld. Kanskje blir det en enkelt port men likevel løst på en elegant måte for tilkobling av ulike ting. Kanskje blir det flere porter siden dette med kun en port foreløpig er å anse som et rykte. Og kanskje blir det en dårlig løsning med kun en port.

 

Vi er kun noen timer unna å få vite litt mer...:-)

Endret av rogkas
Lenke til kommentar

Én port er for lite. Selv bruker jeg ofte begge USB-portene på min MacBook Pro, og synes det er et minimum. Vi får i det minste håpe at de samtidig lanserer overganger og "hub-er" som gjør at man kan koble til flere enheter når det trengs.

 

Den må også komme med retina-skjerm. Hvis de har ofret retina-skjerm for "dobbel" batteritid, har de gjort en feil.

Lenke til kommentar

Én port er for lite. Selv bruker jeg ofte begge USB-portene på min MacBook Pro, og synes det er et minimum. Vi får i det minste håpe at de samtidig lanserer overganger og "hub-er" som gjør at man kan koble til flere enheter når det trengs.

 

Den må også komme med retina-skjerm. Hvis de har ofret retina-skjerm for "dobbel" batteritid, har de gjort en feil.

 

Ja, og da er jo også ladeporten ledig, om det blir som "spådd" her har du ingen porter ledig når du lader.

 

AtW

Lenke til kommentar

Mine tanker:

Jeg håper på en MacBook med kun USB 3.1 (Type C). Ikke fordi jeg har lyst på den maskinen, men fordi det må til for at andre produsenter følger etter. Jeg personlig har så og si kun lader koblet til laptopen min. Kanskje en minnepenn en sjelden gang, men den korte stunden kan jeg klare meg uten lader. Og vi trenger maskiner som "tvinger" bruken av en så flott standard som Type-C USB.

 

Angående Apple Watch skjønner jeg ikke helt konkurransen om den beste smartklokka. Apple Watch funker kun med iPhone, Android Wear funker kun med Android. Er disse smartklokkene primært til for å lokke brukere over til et økosystem?

Lenke til kommentar

Angående Apple Watch skjønner jeg ikke helt konkurransen om den beste smartklokka. Apple Watch funker kun med iPhone, Android Wear funker kun med Android. Er disse smartklokkene primært til for å lokke brukere over til et økosystem?

 

Kanskje det ligger et visst element av å lokke noen inn i sitt økosystem, men jeg tror nok heller disse klokken lages for å utvide funksjonaliteten for eksisterende kunder. Selv er jeg noe avventende men ser ikke bort fra at det ender opp en Watch på håndleddet dersom den gir økt bruksverdi.

 

Men dette får vi vel også litt av svaret på om ganske få timer...:-)

Lenke til kommentar

Mine tanker:

Jeg håper på en MacBook med kun USB 3.1 (Type C). Ikke fordi jeg har lyst på den maskinen, men fordi det må til for at andre produsenter følger etter. Jeg personlig har så og si kun lader koblet til laptopen min. Kanskje en minnepenn en sjelden gang, men den korte stunden kan jeg klare meg uten lader. Og vi trenger maskiner som "tvinger" bruken av en så flott standard som Type-C USB.

 

Angående Apple Watch skjønner jeg ikke helt konkurransen om den beste smartklokka. Apple Watch funker kun med iPhone, Android Wear funker kun med Android. Er disse smartklokkene primært til for å lokke brukere over til et økosystem?

 

Vi trenger ikke maskiner med ubrukelig få porter for å få fram type-C usb.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Derfor vil Apple sikkert fortsette med MacBook Pro.

 

Den er ikke ultraportabel.

 

AtW

 

For alt vi vet vil Apple beholde Air-serien, og dette blir "MacBook Stealth". Vi får se, jeg er spent! :)

 

 

Kan være, men det virker rar de skal ha to så like serier når de har såpass få serier med bærbare i utgangspunktet. Men som du sier, er jo ikke så lenge til man vet mer, og skal ikke akkurat påberope meg at jeg skjønner meg på alle valgene apple gjør alltid.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...