Gå til innhold

Slik skal droner hindre at strømregningen din går i taket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"for på sikt kan det faktisk spare deg for mange kroner i nettleie"

 

Nei det tror jeg ikke. Kan kanskje forhindre at prisene øker til en viss grad (antagelig ikke), men ingenting blir billigere for kundene selv om produsentene/ leverandørene får mindre utgifter på produktet/ tjenesten de leverer.

 

De har alltid unskyldninger for økte priser, men aldri grunner til å senke dem :D

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg beklager, men jeg blir noe forbannet over det hele. E-verkene øker og øker nettleien, og, øker og øker akjeutbyttet. Men jobber de med vedlikehold av strømnettet de har ansvaret for ? Nei, aldri !

De er kun ute og jobber når nye hus skal legges tilrette for. Eller er de kun ute når den gamle dritten svikter, noe den gjør nesten hver gang det blåser litt, tordner eller blir raske temperaturendringer. De siste 20 årene har det ikke vært ordentlig vedlikehold noen steder deg jeg bor.

Og så går strømmen !, og nå etter at BKK har kjøpt det lokale kraftlaget må antall timer uten strøm ganges med seg selv i forhold til før. Nå skal det reises og fraktes utstyr over lange avstander. Og folk som ikke har lokalkunnskap bruker timevis på å gå rundt med lommelykt.

Og dette skjer når linje-leien er det høyeste den noen gang har vært. Det finnes gode gamle ord for å selge kunden en vare de faktisk ikke får og istedet prioritere aksjeutbytte, svindel og underslag.

 

Og nå skal de leke seg med droner ? Må vel legge på nett-leiene enda mer da. Hadde det ikke vært bedre om de kom seg ut av kontorene sine, snakket med kundene sine av og til og tok en kikk på tilstanden på ting ? Jeg mener, ikke bare de piskede stakkars linjefolkene, men kanapê-gjengen ?

Lenke til kommentar

Ja dette blir nyttige saker i vestlandsvær!

(neida, det er helt sikkert scenarier der det er nyttig)

 

Den eneste grunnen til at det "er" mer ekstremvær enn før er at terskelen for hva som kalles for ekstremvær har blitt senket. Nå blir vel snart frisk bris definert som ekstremvær, men det blir vel mer korrekt at værtet er ekstremt normalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"for på sikt kan det faktisk spare deg for mange kroner i nettleie"

 

Nei det tror jeg ikke. Kan kanskje forhindre at prisene øker til en viss grad (antagelig ikke), men ingenting blir billigere for kundene selv om produsentene/ leverandørene får mindre utgifter på produktet/ tjenesten de leverer.

 

De har alltid unskyldninger for økte priser, men aldri grunner til å senke dem :D

 

Ehmmm kremt.. "Det har seg slik at inflasjonsnivået de senere årene..."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...