Gå til innhold

TEST: Blue Microphones Yeti USB Microphone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva sammenlikner vi egentlig med her? Shure SM58 er rundt 600 kroner billigere, og er en helt kurant mikrofon (den er ikke verdens vanligste vokalmic uten grunn). Selvsagt finnes det også mikrofoner som er dyrere.

 

:) - Shure SM58 er "verdens vanligste vokalmikrofon" - fordi den er billig, stødig og tåler en støkk og trøkk. Men dersom vi snakker lydkvalitet så er den imho underlegen det aller meste i samme prisklasse og oppover :) Off Topic, men la gå :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+241541

Føler dere glemmer en vesentlig ulempe her, og det er at disse mikrofonene går dårlig sammen med støyende tastatur, som f.eks mekaniske. Jeg bruker en rimeligere modell, Blue Snowball, og selv om lyden er meget bra så fikk jeg så mye klager av folk jeg hadde på skype når jeg spiller, at jeg måtte droppe mekanisk tastatur. Ypperlig til podcasts og liknende, men om du skriver eller spammer taster under spilling er denne typen mikrofon dårlig egnet, så sant du ikke har et tastatur med svært lite støy.

Lenke til kommentar

Hva sammenlikner vi egentlig med her? Shure SM58 er rundt 600 kroner billigere, og er en helt kurant mikrofon (den er ikke verdens vanligste vokalmic uten grunn). Selvsagt finnes det også mikrofoner som er dyrere.

 

Er grunnen den samme som at Beats er de mest populære hodetelefonene? :)

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nå har jeg vært extramedlem siden tidenes morgen. Jeg har ofte lest at mange synes testene er for lite omfattende og ikke tar opp vesentlige egenskaper ved produkter, positive eller negative. Jeg må dessverre si at jeg begynner å føle meg enig. I forhold til hva de geier å presse ut av info er det skremmende hvor lite informativt den er.

Ikke det at det koster flesk å være ekstra medlem, men ærlig talt, dette er for kleint. Gjør noe mer enn å lese bakpå esken for så å skrive at lyden er fin og det ikke er bakgrundsstøy.

Beklager, men jeg føler at det blir fler og fler av slike produkt pitcher og ikke skikkelige tester.

Lenke til kommentar

Er det sånn og forstå at det er en forsterker til hodetelefoner inni mikken? Ikke sikker på om jeg forsto dette helt. I så fall ble det plutselig en interessant ting for min del.

 

Kan bekrefte at denne har innebygget forsterker for hodetelefoner ja. Har mitt headset koblet i med mini-jack og er veldig fornøyd med lyden(uten at jeg skal påberope meg å være en lyd-kjenner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Føler dere glemmer en vesentlig ulempe her, og det er at disse mikrofonene går dårlig sammen med støyende tastatur, som f.eks mekaniske. Jeg bruker en rimeligere modell, Blue Snowball, og selv om lyden er meget bra så fikk jeg så mye klager av folk jeg hadde på skype når jeg spiller, at jeg måtte droppe mekanisk tastatur. Ypperlig til podcasts og liknende, men om du skriver eller spammer taster under spilling er denne typen mikrofon dårlig egnet, så sant du ikke har et tastatur med svært lite støy.

 

 

Kanskje det finnes mikrofoner som er bedre til å støykansellere tastetrykkene, men samtidig at de har helt rå lydkvaliteter?

 

 

 

Er det sånn og forstå at det er en forsterker til hodetelefoner inni mikken? Ikke sikker på om jeg forsto dette helt. I så fall ble det plutselig en interessant ting for min del.

Kan bekrefte at denne har innebygget forsterker for hodetelefoner ja. Har mitt headset koblet i med mini-jack og er veldig fornøyd med lyden(uten at jeg skal påberope meg å være en lyd-kjenner.

 

 

Får man da din stemme baket sammen med de andre lydene fra PC'en, eller er stemmen din eneste kilde ut i hodesettet? Hva er poenget, at sangartister skal høre seg selv synge?

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...