Gå til innhold

TEST: Microsoft Wireless Display Adapter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Adapteren er var for forstyrrelser"

Da blir spørsmålet,

Er adapteren forstyrrelser?

Var adapteren forstyrrelser?

eller er den for forstyrrelser?

 

"En HDMI-kabel er ikke så fryktelig mye rimeligere, og begrenser bevegelsesfriheten din på en helt annen måte enn den trådløse adapteren."

Ikke det? Ifølge prisjakt får man en 5 meter lang hdmi kabel til 50-lappen og en i 800-kroners klassen

Endret av Ulvlithium
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Etter å ha lest testen satt jeg igjen som et lite spørtsmålstegn da jeg synes "testen" på mange måter var slett og det var et par ting i artikkelen jeg stusset over.

 

Men om du spiller video blir mobilskjermen sort, mens bildet vises på TV-en.

 

Jeg vedder en tier på at dette er en begrensning som ligger i Android og ikke noe Microsoft eller strømmepinnen kan lastes for.

 

 

Apples produkter har heller ikke støtte for Wirelsess Display Adapter, men bruker sin egen standard AirPlay.

 

Det er vel ikek noen bombe at Apple bruker sin egne, proprietære løsning.

 

Adapteren fra Microsoft er en erstatning for HDMI-kabelen, og har ikke egne apper, slik Apple-TV og Amazons Fire TV Stick har.

 

Dette er vel ikke helt riktig. Airplay er jo bakt inn i operativsystemet og en kan bruke Air Play fra hvilken som helst app/program på iDingsen din.

 

Chromecast er vel den eneste av de tre store strømmepinnene/strømmeløsningene (Chromecast, Windows wireless display adapter og dingser med Airplay) som krever at løsningen brukes med godkjente programmer/apper. Apple TV og Windows wireless display adapter gir jo mulighet til å strømme hele skjermbilde, noe som kan være en stor fordel i flere tilfeller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skulle gjerne sett en tilsvarende enhet som denne eller chromecast som også tilbyr kablet nettverk. Siden en ved chromemast ofte kun sender en kommando som starter streaming fra chromecast direkte ville jo kablet nettverk nesten eliminert problemer med forsinkelser og forstyrrelser mht. overføring av data lokalt. Har brukt AppleTV (gen 2 + gen3), Chromecast, 2 stk Riko MK enheter og et lass med medicentermaskiner som bruker kablet nettverk. Felles for de fleste trådløse er at de fungerer dårlig pga elendig wifi løsning. Skjønner wifi på telefoner og enheter som flyttes rundt, men på en medieboks som står koplet fast mot TV'en?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Savner en liste med popcorn time til tv muligheter som inkluderer denne og annet.

Eks.

 

popcorn time app -> Android media boks ABC -> HDMI kabel -> Gen TV. OK

Popcorn time i nettleser IE 12 -> Windows 8.1 stasjonær PC -> XXXXXXXXXX ? -> TV

popcorn time app -> Android tablet Note 10.1 m/ 4.3 -> Samsung link (WIDI) -> Samsung TV (modell) OK.

 

Popcorn time i nettleser -> Windows 8.1 stasjonær PC -> XXXXXXXXXX ? -> TV

Popcorn time i nettleser -> Windows 8.1 bærbar PC m/WIDI - >Ms WIDI adapter -> Gen TV Ok

 

I mitt tilfeller er Android media boks ABC = Samsung Homesync B9150 som kontrolleres med en bt mus og Logitech k400 etter at jeg gikk over til iphone/ipad.

 

 

Sende popcorn time fra ios enhet til tv skjerm uten hdmi kabel adapter og Apple TV har jeg ikke funnet ut av enda hvordan jeg kan gjøre med mitt utstyr.

Lenke til kommentar

Hvorfor kan de ikke bygge dette inn i XBO slik at jeg kan bruke den som mottaker for f.eks. min Windows Mobile eller annet utstyr som støtter dette?

 

De mister en mulig markedsandel hvis dette implementeres men ser poenget ditt.

 

Skulle gjerne sett en tilsvarende enhet som denne eller chromecast som også tilbyr kablet nettverk. Siden en ved chromemast ofte kun sender en kommando som starter streaming fra chromecast direkte ville jo kablet nettverk nesten eliminert problemer med forsinkelser og forstyrrelser mht. overføring av data lokalt. Har brukt AppleTV (gen 2 + gen3), Chromecast, 2 stk Riko MK enheter og et lass med medicentermaskiner som bruker kablet nettverk. Felles for de fleste trådløse er at de fungerer dårlig pga elendig wifi løsning. Skjønner wifi på telefoner og enheter som flyttes rundt, men på en medieboks som står koplet fast mot TV'en?

 

Jeg er helt enig. Det har irriterte meg grønn når Chromecasten hakker ved streaming av video.

Lenke til kommentar

Etter å ha lest testen satt jeg igjen som et lite spørtsmålstegn da jeg synes "testen" på mange måter var slett og det var et par ting i artikkelen jeg stusset over.

 

 

Men om du spiller video blir mobilskjermen sort, mens bildet vises på TV-en.

 

Jeg vedder en tier på at dette er en begrensning som ligger i Android og ikke noe Microsoft eller strømmepinnen kan lastes for.

 

 

Apples produkter har heller ikke støtte for Wirelsess Display Adapter, men bruker sin egen standard AirPlay.

 

Det er vel ikek noen bombe at Apple bruker sin egne, proprietære løsning.

 

Adapteren fra Microsoft er en erstatning for HDMI-kabelen, og har ikke egne apper, slik Apple-TV og Amazons Fire TV Stick har.

 

Dette er vel ikke helt riktig. Airplay er jo bakt inn i operativsystemet og en kan bruke Air Play fra hvilken som helst app/program på iDingsen din.

 

Chromecast er vel den eneste av de tre store strømmepinnene/strømmeløsningene (Chromecast, Windows wireless display adapter og dingser med Airplay) som krever at løsningen brukes med godkjente programmer/apper. Apple TV og Windows wireless display adapter gir jo mulighet til å strømme hele skjermbilde, noe som kan være en stor fordel i flere tilfeller.

Du kan strømme hele skjermbilde med chromcast også. Apple play går via mobilen når du strømmer visse typer media, no som suger mega! microsoft adaptere fungerer fint, men støtter ikke 5ghz. da blir det problematisk når persjonen som tester adapteret har Crap 2,4ghz.

 

Av alle strømme adapterne som finnes er uten tvil chromecast best.

Lenke til kommentar

Skulle gjerne sett en tilsvarende enhet som denne eller chromecast som også tilbyr kablet nettverk. Siden en ved chromemast ofte kun sender en kommando som starter streaming fra chromecast direkte ville jo kablet nettverk nesten eliminert problemer med forsinkelser og forstyrrelser mht. overføring av data lokalt. Har brukt AppleTV (gen 2 + gen3), Chromecast, 2 stk Riko MK enheter og et lass med medicentermaskiner som bruker kablet nettverk. Felles for de fleste trådløse er at de fungerer dårlig pga elendig wifi løsning. Skjønner wifi på telefoner og enheter som flyttes rundt, men på en medieboks som står koplet fast mot TV'en?

 

Du bør se over kanalene som er brukt i ditt område og se om det er en mindre brukt 2.4ghz kanal som du kan bytte til.

Lenke til kommentar

Etter å ha lest testen satt jeg igjen som et lite spørtsmålstegn da jeg synes "testen" på mange måter var slett og det var et par ting i artikkelen jeg stusset over.

 

 

Men om du spiller video blir mobilskjermen sort, mens bildet vises på TV-en.

 

Jeg vedder en tier på at dette er en begrensning som ligger i Android og ikke noe Microsoft eller strømmepinnen kan lastes for.

 

 

Apples produkter har heller ikke støtte for Wirelsess Display Adapter, men bruker sin egen standard AirPlay.

 

Det er vel ikek noen bombe at Apple bruker sin egne, proprietære løsning.

 

Adapteren fra Microsoft er en erstatning for HDMI-kabelen, og har ikke egne apper, slik Apple-TV og Amazons Fire TV Stick har.

 

Dette er vel ikke helt riktig. Airplay er jo bakt inn i operativsystemet og en kan bruke Air Play fra hvilken som helst app/program på iDingsen din.

 

Chromecast er vel den eneste av de tre store strømmepinnene/strømmeløsningene (Chromecast, Windows wireless display adapter og dingser med Airplay) som krever at løsningen brukes med godkjente programmer/apper. Apple TV og Windows wireless display adapter gir jo mulighet til å strømme hele skjermbilde, noe som kan være en stor fordel i flere tilfeller.

Man kan strømme hele skjermbilde med Android til Chromecast også

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan strømme hele skjermbilde med chromcast også. Apple play går via mobilen når du strømmer visse typer media, no som suger mega! microsoft adaptere fungerer fint, men støtter ikke 5ghz. da blir det problematisk når persjonen som tester adapteret har Crap 2,4ghz.

 

Man kan strømme hele skjermbilde med Android til Chromecast også

 

Det er jo en løsning som er eksperimentell og i beste fall kan man kalle den buggy. De gangene jeg har testet det hjemme har det vært så hakkete at jeg har gitt opp.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...