Gå til innhold

Batman: Arkham Knight blir for drøyt for 17-åringene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, nå kommer nok ingen under 18 til å få spilt dette. Det skulle jo all erfaring tilsi. :roll:

 

Jaja, la de holde på med ratingene sine. Det holder i hvertfall noen byråkrater sysselsatt, om ikke annet.

 

De gjør det ikke for å hindre unge folk å få spilt. De gjør det for å få lov til å lage spillet de ønsker å lage. ;) Digger når utviklere våger å gjøre noe sånt.

 

Spørsmålet er vel heller hva det betyr for spillet. Dette er det siste i trilogien, så betyr det at Batman vil dø? Og hvor brutalt vil det i så fall være? Joker døde jo, uten t det påvirket aldersgrensen. Snakker vi mye mer "seriøs" vold nå, eller dreier det seg om andre ting som dop og sex? Det er jo USA vi snakker om.

Lenke til kommentar

 

Nei, nå kommer nok ingen under 18 til å få spilt dette. Det skulle jo all erfaring tilsi. :roll:

 

Jaja, la de holde på med ratingene sine. Det holder i hvertfall noen byråkrater sysselsatt, om ikke annet.

De gjør det ikke for å hindre unge folk å få spilt. De gjør det for å få lov til å lage spillet de ønsker å lage. ;) Digger når utviklere våger å gjøre noe sånt.

 

Spørsmålet er vel heller hva det betyr for spillet. Dette er det siste i trilogien, så betyr det at Batman vil dø? Og hvor brutalt vil det i så fall være? Joker døde jo, uten t det påvirket aldersgrensen. Snakker vi mye mer "seriøs" vold nå, eller dreier det seg om andre ting som dop og sex? Det er jo USA vi snakker om.

 

 

Ja, sånn sett er det positivt, for det er i utgangspunktet absurd at et kreativt uttrykk skal utformes ikke i tråd med skapernes visjon men etter en slags moralsk smørbrødliste fra et byrå.

 

Så nå er det bare å glede seg til å kjøre ned sivile med batmobilen mens man plukker opp prostituerte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er glad jeg vokste opp i en periode hvor ting ikke var så farlig, så Terminator, Alien og andre "skumle og voldelige" filmer da jeg var sånn 9-10 år og er så passifist som det går an å bli, var ikke så farlig gett.:D

 

Arnold som "skjærer av seg armen", alien som spretter ut av mager, folk som blir spidda av aliens, klovner som dreper unger, hahaha gode tider, glad jeg fikk lov til å være unge på en tid hvor slikt var mindre viktig å passe på, det eneste som var farlig var om man så for mye på TV for da fikk man "firkanta øyer".

Lenke til kommentar

Så nå er det bare å glede seg til å kjøre ned sivile med batmobilen mens man plukker opp prostituerte.

Aner ikke hvor du får sånt vås fra, men håper for din skyld det var en spøk. Men på dette forumet er det ikke alltid lett å vite. ;) Les heller prequel-tegneserien, så får du nok ett og annet hint hvorfor aldersgrensen er så høy. ;)

 

 

Arnold som "skjærer av seg armen"

Pudding. Se heller Commando, der Arnold kapper av en fyr armen, og bruker den til å slå ham med. :p

Lenke til kommentar

 

 

Så nå er det bare å glede seg til å kjøre ned sivile med batmobilen mens man plukker opp prostituerte.

Aner ikke hvor du får sånt vås fra, men håper for din skyld det var en spøk. Men på dette forumet er det ikke alltid lett å vite. ;) Les heller prequel-tegneserien, så får du nok ett og annet hint hvorfor aldersgrensen er så høy. ;)

 

Det er helt sant, bare sjekk ut prerelease-infoen.

 

Iron Maiden har forresten laget en ny sang som skal brukes i spillet. "The Evil Batman Do" Den er ikke så verst:

Endret av Mithridates VI
Lenke til kommentar

Er glad jeg vokste opp i en periode hvor ting ikke var så farlig, så Terminator, Alien og andre "skumle og voldelige" filmer da jeg var sånn 9-10 år og er så passifist som det går an å bli, var ikke så farlig gett.:D

 

Arnold som "skjærer av seg armen", alien som spretter ut av mager, folk som blir spidda av aliens, klovner som dreper unger, hahaha gode tider, glad jeg fikk lov til å være unge på en tid hvor slikt var mindre viktig å passe på, det eneste som var farlig var om man så for mye på TV for da fikk man "firkanta øyer".

Det var mye mer "farlig" på den tiden enn det er i dag. Bare fordi dine foreldre hadde et avslappet forhold til filmvold så betyr det ikke at alle hadde det. Husk at man når Aliens og Terminator kom ut så hadde vi forsatt Statens Filmtilsyn som klippet vekk scener de mente var upassende for voksne folk å se fra voldelige filmer. Det var ganske mange filmer som ble sensurert. Godt mulig de klippet vekk sexscener også, det hadde nesten forbauset meg om de ikke gjorde det.

 

I dag er det mye mindre hysteri omkring filmvold og spillvold, og selv om vi av og til har debatter omkring medievold så foregår det på et mye mer fornuftig grunnlag enn det gjorde på 80- og 90-tallet.

Lenke til kommentar

 

Så nå er det bare å glede seg til å kjøre ned sivile med batmobilen mens man plukker opp prostituerte.

Aner ikke hvor du får sånt vås fra, men håper for din skyld det var en spøk. Men på dette forumet er det ikke alltid lett å vite. ;) Les heller prequel-tegneserien, så får du nok ett og annet hint hvorfor aldersgrensen er så høy. ;)

 

Arnold som "skjærer av seg armen"

Pudding. Se heller Commando, der Arnold kapper av en fyr armen, og bruker den til å slå ham med. :p

Hvorfor ikke heller se Hannibal serien der Hannibal skjærer av en fyr foten å serverer foten til middag til både offeret og seg selv?

Endret av Stormwolf
Lenke til kommentar

Er glad jeg vokste opp i en periode hvor ting ikke var så farlig, så Terminator, Alien og andre "skumle og voldelige" filmer da jeg var sånn 9-10 år og er så passifist som det går an å bli, var ikke så farlig gett. :D

 

Arnold som "skjærer av seg armen", alien som spretter ut av mager, folk som blir spidda av aliens, klovner som dreper unger, hahaha gode tider, glad jeg fikk lov til å være unge på en tid hvor slikt var mindre viktig å passe på, det eneste som var farlig var om man så for mye på TV for da fikk man "firkanta øyer".

 

80- og tidlig 90-tall var mye mer badass når det kommer til filmer.

 

 

Så nå er det bare å glede seg til å kjøre ned sivile med batmobilen mens man plukker opp prostituerte.

Aner ikke hvor du får sånt vås fra, men håper for din skyld det var en spøk. Men på dette forumet er det ikke alltid lett å vite. ;) Les heller prequel-tegneserien, så får du nok ett og annet hint hvorfor aldersgrensen er så høy. ;)

 

Det var ment som et stikk til GTA-serien. ;)

Lenke til kommentar

 

Batman: Arkham Knight blir for drøyt for 17-åringene

Men allikevel kommer majoriteten av de som spiller spillet være under 18 år.

Mature taggen er veldig viktig få å nå målgruppen under 17 år.

Det vet alle, eneste ulempen med mature er at noen butikk kjeder ikke tar det inn da, dette er imidlertid et mindre problem dersom spillet er hypet da man kjøper et annet sted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...