Gå til innhold

Nvidia saksøkes for å ha villedet kundene med GTX 970


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hey Audun

 

"mens de siste 500 megabytene er lagt i sin egen del som er betydelig mindre ytelsessterk. "

 

"hevdes det I søksmålet at 500 MB-biten av kortet kjører 80 prosent raskere enn hoveddelen"

 

Riktig eller feil? :)

 

Hups. 80 prosent saktere, skulle det være, ja. Takk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nvidia har seilt sin egen sjø i langt tid, så en slik feil skjønner jeg ikke at dem ikke fant før de lanserte kortet. Det beviser jo bare at de ikke engang tester kortene sine ordentlig før de lar oss kjøpe dem.

 

Så lenge Nvidia er villige til å la oss heve kjøpet er jo det bra, men folk må jo da sende Mail, vente i uker/måneder for at denne prosessen skal gå i orden.

 

Fremdeles sløvt av Nvidia og ikke sjekke kortene sine før de sendes til salgshylla!

Med denne feilen er ikke 970 verdt 3500kr heller.

Lenke til kommentar

 

Herregud!

 

Hvorfor i alle dager bryr folk seg? Kortet koster 3500Kr, sammenlignet med 5500kr 980 så er dette en steal.

 

Men ellers, buy cheap, buy twice :green:

 

Hva har prisen med saken å gjøre? Mener du søksmålet ikke er greit nå, men hadde kortet kostet 5000 feks hadde det vært greit med søksmål?

 

AtW

 

Ja, det mener jeg.

 

Hvorfor, vel fordi til nåværende pris så er det en skikkelig knallkort, derimot, hadde 980 hatt samme problem så hadde jeg skjønt da de som går til søksmål.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Herregud!

 

Hvorfor i alle dager bryr folk seg? Kortet koster 3500Kr, sammenlignet med 5500kr 980 så er dette en steal.

 

Det er i stor grad en prinsippsak, dersom man lar dette passere uten noen reaksjon, er det også en indikasjon til Nvidia (og andre produsenter9 om at villedende markedsføring er helt OK.

Selv om kortet har god ytelse i henhold til pris, har de fremdeles reklamert for et produkt som ikke stemmer overens med det de faktisk har levert.

 

Nvidia har også håndtert saken fryktelig dårlig, da de lenge unnlot å kommentere i håp om at det skulle blåse over.

Det har vært tråder på Nvidias egne forum siden november i fjor, og det har vært dårlig med kommunikasjon fra de - i starten insisterte de jo at problemene med kortet var isolerte hendelser.

Lenke til kommentar

 

 

Herregud!

 

Hvorfor i alle dager bryr folk seg? Kortet koster 3500Kr, sammenlignet med 5500kr 980 så er dette en steal.

 

Men ellers, buy cheap, buy twice :green:

 

Hva har prisen med saken å gjøre? Mener du søksmålet ikke er greit nå, men hadde kortet kostet 5000 feks hadde det vært greit med søksmål?

 

AtW

 

Ja, det mener jeg.

 

Hvorfor, vel fordi til nåværende pris så er det en skikkelig knallkort, derimot, hadde 980 hatt samme problem så hadde jeg skjønt da de som går til søksmål.

 

 

Enten er det villendene markedsføring, eller så er det ikke det, det blir ikke det fnugg mer eller mindre villedende pga pris.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...