Gå til innhold

FEATURE: Hvorfor er Joachim så skeptisk til nettbaserte AD2460?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Først og fremst er veeeeeldig få som klarer å investere mye penger i dette spillet iogmed at det ikke er P2Win, så om du klarer dette venligst fortell hvordan man skal klare det. Betaler man for 90dager ( ca.3mnd ) i dette spillet bruker du 10Euro som igjen betyr 0.11Euro per dag. Dette er 1/3 av hva andre sub baserte MMO og andre spill vil ha ( f.eks World of warcraft ).

Ja, dette spillet krever litt av deg om du vil være med i en alliance og gjøre det bra, men hvem som sier at du ikke kan kjøre solo ? Angripe hvem du vil , når du vil ?

Utpostene blir fort fulle ? Da har vi 2 ulike meninger om hva som er kort og lang tid. Det tar ca. 10timer fra 0% til 100% "stored" ressurser på utpostene dine.

 

Etter min mening skal man først gjøre en annmeldelse av et spill , film etc. så må man gjøre det skikkelig. Om du sier at 10dager ikke holder for å innvolvere deg i politikken med andre spillere , så burde du da investert den lille investeringen det engang er å prøve dette. Dette er jo tross alt et MMO spill ( MASSIVE MULTIPLAYER ONLINE ) så om man da unngår det største aspektet av dette spillet så er det jo naturlig at man ikke får med seg det viktigste.

 

Det er mange måter å kommunisere med andre på i dette spillet som du tydeligvis har bare ignorert.

Det finnes en Galakse chat + Kvadrant chat + ingame forum. ( du slipper tilogmed å laste en ny side for forum siden det er i selve spillet. )

 

Føler denne annmeldelsen ble litt farget av dine tideligere erfaringer med denne type spill.

Men, men . det er nå bare min mening kanskje jeg var litt hard i min vurdering av denne annmeldelsen siden jeg faktisk spiller dette spillet.

 

Sorry for skrive leif osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Først og fremst: Dette er ikke en anmeldelse av et spill. Det er en artikkel i en serie hvor Gamer.nos skribenter blir utfordret til å prøve spill de i utgangspunktet er skeptiske til. Dermed blir deler av kritikken din urettferdig, fordi du behandler artikkelen som en anmeldelse. Jeg ble spurt om å anmelde spillet, og det sa jeg (som jeg er inne på i starten av artikkelen) nei til.

 

Så til noen av de spesifikke punktene du tar opp: Jeg sier at jeg opplever kostnaden som for høy sammenlignet med andre romstrategispill som jeg liker. Jeg har ingen interesse av World of Warcraft.

 

Hva utpostene angår: 10 timer ikke mye tid hvis man ikke har anledning til å logge på hele tiden. Som jeg skrev var jeg i en periode syk, og da forsvant mye ressurser. Dette er åpenbart en mekanisme som er der for å få meg til å logge på regelmessig, og jeg foretrekker å spille spill på mine egne premisser. Også flerspillerspill.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Dette er helt klart en type spill som ikke passer for alle. Det å logge seg på jevnlig, typisk et par ganger om dagen, er nødvendig for å få full utelling. Når det er sagt så tror jeg mange liker å ha et spill på siden, et som har et lengre perspektiv og bygger på langsiktig strategi. For denne typen spillere så vil jeg si at AD2460 er et veldig lovende spill med mye potensiale. Vil spesielt understreke hvor mye combat skiller seg fra andre liknende spill sin combat; du får visuelt representert et slag i sanntid, og taktiske valg har mye å si for resultatet.

Kan også nevne at jeg anbefaler sterkt å bli med i en allianse, de fleste gir nye spillere gratis resurser til de har bygd seg opp tilstrekkelig, noe som korter ned på den noe trege starten. Man vil også lettere få tips og tilbakemeldinger fra erfarne spillere.

Endret av Oz370_InnleggNO
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Døl lesning, og ingen referanser til planetarion. Og det hele koker opp til masse fordommer mot standard webrowser spill som selfølgelig er noe helt annet enn ad2460. Men det er nok meg som ikke liker akkurat denne måten å "teste" spill på så klagene mine har egentlig ikke så mye verdi.

Endret av Everket
Lenke til kommentar

Mye gode minner fra Planetarion og Galaxtic Quest. Det samarbeidet og kameratskapet som ble skapt på tvers av landegrenser den gang står fortsatt støtt. Har masse venner som jeg ble kjent med gjennom disse browser-baserte spillene som jeg den dag i dag reiser til utlandet for å holde kontakt med!

 

AD2460 har et potensial, men jeg tror man fortsatt må gi det litt tid til å etablere seg. Tar tid å forme at massivt flerspiller spill som dette. Synes de gjør mye bra og følger spillet tett.

 

Her er noen minner for se som kanskje husker:

 

http://members.yline.com/~mliska/planetarion_files/legion.jpg

 

http://www.fnar.no/Web_Gjermund/pictures/portefolio/2002_dna_planetarion.jpg

 

http://users.telenet.be/legion/legionbirthday2.jpg

Lenke til kommentar

Mye gode minner fra Planetarion og Galaxtic Quest. Det samarbeidet og kameratskapet som ble skapt på tvers av landegrenser den gang står fortsatt støtt. Har masse venner som jeg ble kjent med gjennom disse browser-baserte spillene som jeg den dag i dag reiser til utlandet for å holde kontakt med!

 

AD2460 har et potensial, men jeg tror man fortsatt må gi det litt tid til å etablere seg. Tar tid å forme at massivt flerspiller spill som dette. Synes de gjør mye bra og følger spillet tett.

 

Her er noen minner for se som kanskje husker:

 

http://members.yline.com/~mliska/planetarion_files/legion.jpg

 

http://www.fnar.no/Web_Gjermund/pictures/portefolio/2002_dna_planetarion.jpg

 

http://users.telenet.be/legion/legionbirthday2.jpg

Har ikke tilfeldigvis flere? Husker jeg lagret omtrent alt jeg kom over, men den disken døde for mange år siden. VtS/Legion, Fury, NoS, Xanadu, ToT, Knights who say NI!, Elysium, Wolfpack, osv osv.

Endret av fluks1
Lenke til kommentar

Jeg har også skrevet en anmeldelse av AD2460. Hvis folk er interessert, så kan de lese den her.

 

Opplevelsen jeg har fått av spillet, etter å ha spilt siden alpha er ganske annerledes i forhold til Joachim, skribenten av artikkelen. Det er, i motsetning til det Joachim skriver, veldig lett å komme i kontakt med andre folk i spillet, og spør man om å få være med i en allianse, så tar det ikke mange minuttene før tilbudene strømmer inn. "Galaxy chat" og forumene i spillet gjør at du bare er et lite museklikk unna å prate med en haug med folk fra alle verdens kanter.

 

At ting tar veldig lang tid er vel en ganske relativ ting å si også. For folk som er vant med, og liker denne typen spill, vet at det kan ta noen dager og uker før man får ting på plass. Det er plenty av action som kan skje i løpet av de 15 dagene prøvetiden varer, om man sjekker innom litt regelmessig. Det har nok en del å si at forfatter av artikkelen ble syk og dermed ikke kunne sjekke innom så ofte under prøveperioden.

Endret av iMarius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...