Gå til innhold

Sony kan slutte med TV-er og mobiltelefoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dem har vel et lite designproblem. Jeg valgte Sony W955B 65". Ufattelig rå skjerm som har knallbra bilde. Men hører hver gang jeg er på Elkjøp der disse glossy Samsung TV'ene står "Åh herregud se på den der da!"
Sjekker specs og Sony har bedre utgaver men designet roper ikke like mye.

Samsung har blitt rå på design og ser Samsung blir langt mer profilert i alle butikker.

Folk flest tenker ikke specs og bildekvalitet dessverre. Dem vil ha noe som tar seg bra ut i stua.

Endret av Avean
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Veldig synd om de gjennomfører dette. Er veldig fornøyd med min Xperia Z1, og synes TV'ene til Sony ser fristende ut - dog er jeg ikke helt med på de modellene med de fremtredende høyttalerne.

De må vel ergre seg over å ha solgt PC-avdelingen, nå hvor trenden begynner å snu, og nettbrettsalget stuper, mens laptop-PC'er begynner å ta seg opp igjen. Spørs om det var en vel kortsiktig strategi å selge PC-avdelingen. Etterpåklokskap funker selvfølgelig best i ettertid, men jeg må si at jeg aldri helt skjønte den enorme fokusen på netbrett.

Lenke til kommentar

Vet ikke hva de tenker med hos Sony.

 

Exec A: VI MÅ TJENE MER

Exec B: Jepp

Exec C: Hvordan gjør vi det??

Exec D (for Derp): Vi kvitter oss med ALT utenom Playstation!

Alle i kor: YAAAAAY!

 

Slik går det når man overlater driften til barnehagebarn. I stedet for å se litt nærmere på hvorfor de forskjellige delene av konsernet ikke tjener nok så kvitter de seg med hele driten.

 

Har stor respekt for Sonys produkter, de leverer over snittet, både på TV, mobil og i sin tid på PC i Vaio-serien.

 

Respekt for styret har jeg total mangel på.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Tragisk! Har Xperia Z, PS3, PS4 og Sony KD49X8505 TV og elsker alle produkene! Ingen ting å klage på og null problem! Får håpe den triste trenden snur... Personlig er jeg ikke begeistret over denne Apple- og Samsunghypen blant folk, som nevnt tidligere her fokuserer mange forbrukere på "dumme" ting som design over specs.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vet ikke hva de tenker med hos Sony.

 

Exec A: VI MÅ TJENE MER

Exec B: Jepp

Exec C: Hvordan gjør vi det??

Exec D (for Derp): Vi kvitter oss med ALT utenom Playstation!

Alle i kor: YAAAAAY!

 

Slik går det når man overlater driften til barnehagebarn. I stedet for å se litt nærmere på hvorfor de forskjellige delene av konsernet ikke tjener nok så kvitter de seg med hele driten.

 

Har stor respekt for Sonys produkter, de leverer over snittet, både på TV, mobil og i sin tid på PC i Vaio-serien.

 

Respekt for styret har jeg total mangel på.

 

Jup så flopper PS5 og de er ferdige.

Greit at du ikke skal ha for mange produktlinjer men du må også ha flere bein å stå på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Jeg synes Sony har tapt seg veldig over lang tid.

 

I 1999 giftet jeg meg med en dame fra Japan, og faren hennes var veldig sjenerøs og ga oss ofte dyre gaver fra Sony, som digitale kameraer, videokameraer og annet. Kvaliteten var i absolutt toppklasse om enn litt dyre.

 

De siste par årene har jeg vært innom 9 av Sonys Xperia telefoner og nettbrett og jeg har jevnt over vært misfornøyd med dem. Alltid et eller annet som gjorde produktet til noe mindre bra enn det skulle være. Sony trenger å tenke litt gammeldags og satse på kvalitet.

 

Svigers kjøpte nylig en dyr Vaio laptop og han har hatt den på reparasjon 2 ganger på under et halvår.

Lenke til kommentar

Vet ikke hva de tenker med hos Sony.

 

Exec A: VI MÅ TJENE MER

Exec B: Jepp

Exec C: Hvordan gjør vi det??

Exec D (for Derp): Vi kvitter oss med ALT utenom Playstation!

Alle i kor: YAAAAAY!

 

Slik går det når man overlater driften til barnehagebarn. I stedet for å se litt nærmere på hvorfor de forskjellige delene av konsernet ikke tjener nok så kvitter de seg med hele driten.

 

Har stor respekt for Sonys produkter, de leverer over snittet, både på TV, mobil og i sin tid på PC i Vaio-serien.

 

Respekt for styret har jeg total mangel på.

 

Ikke for å rakke ned på deg, men jeg tror du må ha respekt for at det (sannsynligvis) ligger mange kloke tanker bak beslutningen.

 

Sony har vært ekstremt gira mot innovasjon og greide å få frem produkter som lå et stykke foran konkurrentene og Sony kunne ta seg ekstra betalt. Nå er det mye hardere konkurranse, Korea og Taiwan har kommet og Kina er på vei.

 

Sony er gode på bildebrikker og vil nok satse på det og andre ting som de mener Sony har gode forutsetninger til å lykkes med.

Sony har en omsetning på 500 000 000 000 000 000 NOK, det er altså ingen liten butikk.

 

Så kan Sony satse på det de mener de har gode forutsetninger for å tjene veldig godt på eller fortsette å satse på mange områder og antakelig tape mer hvert år.

Lenke til kommentar

 

Vet ikke hva de tenker med hos Sony.

 

Exec A: VI MÅ TJENE MER

Exec B: Jepp

Exec C: Hvordan gjør vi det??

Exec D (for Derp): Vi kvitter oss med ALT utenom Playstation!

Alle i kor: YAAAAAY!

 

Slik går det når man overlater driften til barnehagebarn. I stedet for å se litt nærmere på hvorfor de forskjellige delene av konsernet ikke tjener nok så kvitter de seg med hele driten.

 

Har stor respekt for Sonys produkter, de leverer over snittet, både på TV, mobil og i sin tid på PC i Vaio-serien.

 

Respekt for styret har jeg total mangel på.

Ikke for å rakke ned på deg, men jeg tror du må ha respekt for at det (sannsynligvis) ligger mange kloke tanker bak beslutningen.

 

Sony har vært ekstremt gira mot innovasjon og greide å få frem produkter som lå et stykke foran konkurrentene og Sony kunne ta seg ekstra betalt. Nå er det mye hardere konkurranse, Korea og Taiwan har kommet og Kina er på vei.

 

Sony er gode på bildebrikker og vil nok satse på det og andre ting som de mener Sony har gode forutsetninger til å lykkes med.

Sony har en omsetning på 500 000 000 000 000 000 NOK, det er altså ingen liten butikk.

 

Så kan Sony satse på det de mener de har gode forutsetninger for å tjene veldig godt på eller fortsette å satse på mange områder og antakelig tape mer hvert år.

 

 

Husk at hovedårsaken til nedleggelsene til Sonys avdelinger har hatt "tjener ikke nok" som en hovedårsak. Jeg synes at de i alle fall kunne prøvd å effektivisere driften, de hadde en hel bråte med produktlinjer i VAIO-serien og på grunn av for stort produktspekter tapte de penger. De kunne restrukturert og fokusert på de linjene som var i fokus på markedet samt de som solgte best. I stedet kappet de hele armen fordi det var litt vondt i fingeren. Mange gode ingeniører og designere som mistet jobben når VAIO-serien ble solgt til gribbene.

 

Husk også at konsern som Sony tar avgjørelser ikke med grunnlag i faktisk økonomisk tap, men med tap av salgsøkning som begrunnelse. Det er den biten jeg har vanskelig for å komme overens med.

 

Corporate finance kunne vært svart magi for alt jeg vet.

Lenke til kommentar

 

 

Vet ikke hva de tenker med hos Sony.

 

Exec A: VI MÅ TJENE MER

Exec B: Jepp

Exec C: Hvordan gjør vi det??

Exec D (for Derp): Vi kvitter oss med ALT utenom Playstation!

Alle i kor: YAAAAAY!

 

Slik går det når man overlater driften til barnehagebarn. I stedet for å se litt nærmere på hvorfor de forskjellige delene av konsernet ikke tjener nok så kvitter de seg med hele driten.

 

Har stor respekt for Sonys produkter, de leverer over snittet, både på TV, mobil og i sin tid på PC i Vaio-serien.

 

Respekt for styret har jeg total mangel på.

Ikke for å rakke ned på deg, men jeg tror du må ha respekt for at det (sannsynligvis) ligger mange kloke tanker bak beslutningen.

 

Sony har vært ekstremt gira mot innovasjon og greide å få frem produkter som lå et stykke foran konkurrentene og Sony kunne ta seg ekstra betalt. Nå er det mye hardere konkurranse, Korea og Taiwan har kommet og Kina er på vei.

 

Sony er gode på bildebrikker og vil nok satse på det og andre ting som de mener Sony har gode forutsetninger til å lykkes med.

Sony har en omsetning på 500 000 000 000 000 000 NOK, det er altså ingen liten butikk.

 

Så kan Sony satse på det de mener de har gode forutsetninger for å tjene veldig godt på eller fortsette å satse på mange områder og antakelig tape mer hvert år.

 

 

Husk at hovedårsaken til nedleggelsene til Sonys avdelinger har hatt "tjener ikke nok" som en hovedårsak. Jeg synes at de i alle fall kunne prøvd å effektivisere driften, de hadde en hel bråte med produktlinjer i VAIO-serien og på grunn av for stort produktspekter tapte de penger. De kunne restrukturert og fokusert på de linjene som var i fokus på markedet samt de som solgte best. I stedet kappet de hele armen fordi det var litt vondt i fingeren. Mange gode ingeniører og designere som mistet jobben når VAIO-serien ble solgt til gribbene.

 

Husk også at konsern som Sony tar avgjørelser ikke med grunnlag i faktisk økonomisk tap, men med tap av salgsøkning som begrunnelse. Det er den biten jeg har vanskelig for å komme overens med.

 

Corporate finance kunne vært svart magi for alt jeg vet.

 

 

Sony tapte penger iflg de tallene jeg så, da må det gjøres endringer og da er det faktisk tap, ikke bare tap av omsetning.

-128 milliarder JPY.

 

Så det blør nok ikke kun i fingeren. Det kunne nok vært mindre kutt, men det er nå slik at det bestemmes i Sony ikke av deg eller meg.

Så er det nok ganske sterk konkurranse i en del produktsegmenter og da er det kanskje like godt å kutte f eks mobiltelefoner.

Dessverre er ikke Sonys mål å skape arbeidsplasser, men å skape overskudd. Dette gjelder jo til og med i Norge.

 

I tillegg må du ta med at dette ikke er strategien til Sony, men kun EN oversatt artikkel.

 

 

Sony har en omsetning på 500 000 000 000 000 000 NOK, det er altså ingen liten butikk.

Nei, det får'n si! Bomma litt på oversettelsen av engelske "billions" ellerno?

 

Ikke det, men bomma litt på "." og tusenskilletegn og det gikk nok litt fort :hrm:

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...