Gå til innhold

UNBOXING: Vi ventet en lett laptop, men fikk denne 11-kilos esken i stedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg forstår ikke helt bruksområdet her. Når laptopen er docket, må den kobles på en ekstern skjerm. Men den er ikke akkurat ergonomisk å bruke der den står oppå en svær kloss. Så vil anta at du må til med et keyboard og en mus i tillegg. Men da har du jo en merkelig stasjonær maskin... som koster MER enn 17500 (antatt pris u/skjermkort). Hvorfor skal en kjøper velge dette fremfor en ordinær stasjonær maskin + en billig 13" laptop?

  • Liker 7
Lenke til kommentar

forslag til ny artikkeloverskrift:

 

"Vi bestilte en laptop, men du der.....vil ikke TRO hva vi fant i esken!!!!"

 

evt:

 

"Nødetatene er tilkalt, tek.no sine kontorer i sjokk etter å ha mottatt mystisk potensielt farlig eske... du der hjemme i stolen, ja du som leser dette, vil ikke tro hva vi fant når vi åpnet esken og gikk i sjokk!"

11hxzdt.jpg

Tfw: Tid for unboxing! Nye MSI GS30 Shadow.

 

 

Man kan se hele unboxingvideoen her:

http://youtu.be/m83JcNoNQ-4?t=42s

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke helt bruksområdet her. Når laptopen er docket, må den kobles på en ekstern skjerm. Men den er ikke akkurat ergonomisk å bruke der den står oppå en svær kloss. Så vil anta at du må til med et keyboard og en mus i tillegg. Men da har du jo en merkelig stasjonær maskin... som koster MER enn 17500 (antatt pris u/skjermkort). Hvorfor skal en kjøper velge dette fremfor en ordinær stasjonær maskin + en billig 13" laptop?

 

Enig. En stasjonær gamingmaskin tar ikke så mye mer plass enn det hele sulamitten gjør.

Hadde heller valgt en stasjonær + laptop slik jeg har i dag, fungerer veldig greit.

 

Med dropbox eller andre synkroniseringsløsninger er det ikke lenger noe stress å måtte overføre data mellom PCer.

Lenke til kommentar

Stilig, men håpløst produkt. Laptoppen er ikke "gamer" uten boksen, og boksen kan ikke brukes uten laptoppen. MSI lanserte denne saken på en messe for ikke lenge siden, mener de sa den gang at koplingsmekanismen er proprietær, men basert på PCIexpress. Artig at det nettopp var kampanje på denne også. Tror det var Komplett som kuttet 20% eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke helt bruksområdet her. Når laptopen er docket, må den kobles på en ekstern skjerm. Men den er ikke akkurat ergonomisk å bruke der den står oppå en svær kloss. Så vil anta at du må til med et keyboard og en mus i tillegg. Men da har du jo en merkelig stasjonær maskin... som koster MER enn 17500 (antatt pris u/skjermkort). Hvorfor skal en kjøper velge dette fremfor en ordinær stasjonær maskin + en billig 13" laptop?

 

Helt enig. Komplett ubrukelig docking.

 

Når det gjelder overskriften så hører den hjemme på viralevideoer.com eller en tilsvarende side full av svada.

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar

Liker tanken bak konseptet, men elendig utført og alt for dyrt. Hvis jeg skal kjøpe noe sånt så måtte de gjort en del forbedringer.

- Tynnere og lettere laptop

- Separat docking med noen lunde OK design

- Boks med GPU etc på gulvet

- Pris 15k uten GPU.

 

Da hadde jeg vrengt lommeboka asap. Dette derimot virker som et forsøk på å selge prototyper til full pris.

Lenke til kommentar

Liker tanken bak konseptet, men elendig utført og alt for dyrt. Hvis jeg skal kjøpe noe sånt så måtte de gjort en del forbedringer.

- Tynnere og lettere laptop

- Separat docking med noen lunde OK design

- Boks med GPU etc på gulvet

- Pris 15k uten GPU.

 

Da hadde jeg vrengt lommeboka asap. Dette derimot virker som et forsøk på å selge prototyper til full pris.

 

Helt enig. En netbook med OK specs men lav vekt + kraftig boks på gulvet hadde vært perfekt for meg!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Lager ingen en boks som dette for eksisterende ultraportable? Det ble jo forresten sagt tidlig på 2000-tallet da man lanserte slike eksterne grafikkort at overføringshastigheten strupet ytelsen... er det fikset nå da eller?

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke helt bruksområdet her. Når laptopen er docket, må den kobles på en ekstern skjerm. Men den er ikke akkurat ergonomisk å bruke der den står oppå en svær kloss. Så vil anta at du må til med et keyboard og en mus i tillegg. Men da har du jo en merkelig stasjonær maskin... som koster MER enn 17500 (antatt pris u/skjermkort). Hvorfor skal en kjøper velge dette fremfor en ordinær stasjonær maskin + en billig 13" laptop?

Mer en konsept maskin enn bruksmaskin, spør du meg...

 

Lager ingen en boks som dette for eksisterende ultraportable? Det ble jo forresten sagt tidlig på 2000-tallet da man lanserte slike eksterne grafikkort at overføringshastigheten strupet ytelsen... er det fikset nå da eller?

proprietær grensesnitt, altså ingen standard.

Ødelegger det litt for meg att den integrerte skjermen blir ubrukelig når den er docket... Kul start da. Stå på MSI! ;>

Endret av MiiX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...