Gå til innhold

Apple kan tjene grovt på sin dyre smartklokke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gleder meg til å se hva den kan gjøre vs. Android Wear. Utseende er det moto 360 som ser best ut, etterfulgt av LG sin runde klokke. Firkantet klokke klarer jeg bare ikke å like.

 

Smak og behag, og som artikkelen sier kjøper nok veldig mange denne bare på grunn av logoen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Smak og behag, og som artikkelen sier kjøper nok veldig mange denne bare på grunn av logoen.

 

 

Eller av den enkle grunn at de har en iPhone / iOS-enhet og at verken Android Wear eller Samsung Gear (Tizen) fungerer med iOS?

 

I og med at ikke noe annet enn Pebble faktisk er kompatibelt med iOS så er det jo et hav av potensielle brukere og kjøpere der, og det har jo fint lite med hvorvidt det er en Applelogo på produktet eller ei. Eller mener du iOS-brukere burde vurdere LG, Motorola og Samsung selv om produktene faktisk ikke vil fungere mot deres telefoner?

 

Øvrige produsenter er jo også temmelig ræva med produktplassering. Så langt i Oslo har jeg aldri sett en eneste smartklokke utstilt i butikk annet enn Samsung Galaxy Gear. Blir ikke mye interesse og salg blant massene med så lite varetrykk.

Endret av RamGuy
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Det blir jo artig å se om det blir en suksess eller ikke. Jeg tror det kan bli en skikkelig suksess for Apple, men det avhenger jo litt av at samspillet innen infrastrukturen funker bra.

 

Kanskje, kanskje, kanskje det til og med blir en Apple Watch på mitt eget håndledd også...jeg får se...men i gull blir det definitivt ikke...:-)

Lenke til kommentar

Skal det bli en på meg selv så blir det nok Apple Watch 38mm (altså stainless steel), trolig i Space Grey med milanese loop armbånd. For madammen tror jeg fort Apple Watch Sport 38mm med et aller annet sportsarmbånd blir veien å gå, selv om hun veiver såpass med armene at safirglass nok er å foretrekke.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
"Ettersom forskjellene på denne og de rimeligere versjonene i hovedsak er kosmetisk, kan Apple sitte igjen med en ganske drøy inntjening"

 

...og det faktum at den er laget av rent gull, såklart.

 

Men det er klart, marginene på denne blir nok gode, og gullversjonen kommer til å selge i bøtter og spann i Asia. Var nettopp i Hong Kong, og en klokke til 50.000 er under snittet av hva man ser på armen til folk på restaurant der.

 

Tipper det blir stål på meg, men vil prøve både 38 og 42 før jeg bestemmer meg. Vanskelig å si hva som ser best ut med firkanta kasse.

Lenke til kommentar

Dersom $5000 er en sum han merker å bruke, ja. Hvis ikke - why not? Ikke noe verre enn dyr champagne eller en dyr dress.

 

Dette er til de folka som vurderer Vertu når de skal ha telefon. Ikke til de som ser på specs og konkurrenter. Markedet er der - hvorfor ikke ta det?

Endret av Audun_K
  • Liker 3
Lenke til kommentar

5000 dollar for en iclock? Hahahahhahahahahahahahhaha

 

Den som köper en slik har driti seg ut

 

 

Jeg tror du har misforstått målgruppen for slike klokker som Apple Watch Edition. De er ikke siktet inn på Ola og Kari Nordmann, men heller Stordalen, Røkke og Donald Trumph osv.. Røkke kjøper seg jo til stadighet krokodille sko til et par hundretusen, tror du virkelig en klokke til femtitusen er noe som overhode er et problem for de rikere i verden? Hvorfor er dette mer idiotisk enn å bruke tilsvarende, eller faktisk en høyere sum på en analog klokke fra Rolex, Omega osv..?

 

 

De øvrige utgavene, myntet på oss vanlig dødelige blir jo ikke å koste i nærheten av like mye. Det er vel temmelig sikkert at den vil starte fra 349 dollar, som med dagens kurs trolig vil bety et sted mellom 3000-3500 kr. Det er slettes ikke mye for en klokke, jeg brukte i fjor 2500 kr på en analog klokke fra Certina som ikke kan annet enn å vise tiden + dato, men datoen må jeg manuelt fikse annenhver måned da den er helt analog og teller til 31-dager hver måned og ligger den stille i mer enn ca 30-40 timer så stopper den..

Endret av RamGuy
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Du tror virkelig at brorparten som kjøper slike klokker ser på det som en "investering"? Tror du virkelig de rikeste i verden overhode bryr seg om at den er utdatert innen kort tid? Tviler på at dressen til flerfoldige tusenlapper, skoene, veskene osv brukes i noe særlig lenger tid uten at de koster noe mindre av den grunn. Det at du føler en trang til å stoppe opp og le av slike folk vitner vel heller om en merkelig form for komplekser.

Endret av RamGuy
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Gullgås er en allegori, og setningen er dermed helt korrekt.

 

Det hjelper lite om "gullgås" egentlig er ment som en allegori - når du skriver "bokstavelig talt" foran er det ikke allegoribetydningen som kommer frem, men faktisk betydningen "en gås laget av gull". Hadde man skrevet "billedlig talt" i stedet derimot, ville du fått allegoribetydningen.

 

Dette blir forøvrig mye misbrukt på engelsk i form av "literally" når folk skulle brukt "figuratively", så jeg tipper på at artikkelforfatter har tenkt litt norwenglish (som ofte skjer her på Tek.no). Nå synes jeg grammatikkdebatter på forumer egentlig er en uting, så lar ting ligge der.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg aner virkelig ikke hvorfor folk kjøper slikt. Jeg kan bare tro at det er for å vise seg frem, noen tror at de må ha det for å skille seg ut.

I dagens samfunn hvor man har sett det aller meste før, til og med til det kjedsommelige, så imponerer man ingen med en telefon eller klokke. Kanskje småunger som ikke vet bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg aner virkelig ikke hvorfor folk kjøper slikt. Jeg kan bare tro at det er for å vise seg frem, noen tror at de må ha det for å skille seg ut.

I dagens samfunn hvor man har sett det aller meste før, til og med til det kjedsommelige, så imponerer man ingen med en telefon eller klokke. Kanskje småunger som ikke vet bedre.

Jeg avventer og ser om en sånn klokke faktisk kan gi ny og bedre funksjonalitet innen noe jeg ikke enda har tenkt på. Akkurat på samme måte som tidligere dingser har gitt oss nye måter for å løse ting på vi ikke visste om, kan kanskje Apple Watch også bidra til dette.

 

Noen småunger som ikke vet bedre vil kanskje også kjøpe et slikt produkt. Men det er mange flere oppegående som kjøper det fordi de vet bedre...:-) på samme måte som de som kjøper en eller annen dings som snakker med andre plattformer.

Lenke til kommentar

Du tror virkelig at brorparten som kjøper slike klokker ser på det som en "investering"? Tror du virkelig de rikeste i verden overhode bryr seg om at den er utdatert innen kort tid? Tviler på at dressen til flerfoldige tusenlapper, skoene, veskene osv brukes i noe særlig lenger tid uten at de koster noe mindre av den grunn. Det at du føler en trang til å stoppe opp og le av slike folk vitner vel heller om en merkelig form for komplekser.

 

At det finnes enda mer idiotiske ting å bruke penger på gjør det ikke mindre idiotisk, at de ikke ser på det som en "investering" gjør det ikke mindre idiotisk. Er det ikke det å gå rundt med dyre ting for å skryte av hvor rik du er som minner om komplekser, mer enn noe annet?

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...