Gå til innhold

Denne blir nå forbudt å bruke på amerikanske muséer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selfie-stænger... hvad kan man sige, folks narcissisme er nærmest grænseløs.... :grumpy:

 

EDIT....

Man burde faktisk kalde de såkladte "sociale medier" for "Narcissistiske medier", for det er jo for 99.99% det det drejer sig om....

 

Av og til lurer jeg på åssen verden min sønn kommer til å leve i.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Selfie-stænger... hvad kan man sige, folks narcissisme er nærmest grænseløs.... :grumpy:

 

EDIT....

Man burde faktisk kalde de såkladte "sociale medier" for "Narcissistiske medier", for det er jo for 99.99% det det drejer sig om....

 

Av og til lurer jeg på åssen verden min sønn kommer til å leve i.

Har tenkt det samme mange ganger

Lenke til kommentar

Selfie-stænger... hvad kan man sige, folks narcissisme er nærmest grænseløs.... :grumpy:

 

EDIT....

Man burde faktisk kalde de såkladte "sociale medier" for "Narcissistiske medier", for det er jo for 99.99% det det drejer sig om....

 

Hva er forskjellen på dette og å spørre en fremmed om a ta et bilde av deg?

 

Alle synest jo det er stas med bilder av seg selv på kule plasser de har vært på i ferien. Dette er ikke noe nytt. Det har bare blitt lettere og mer praktisk nå.

Lenke til kommentar

 

Selfie-stænger... hvad kan man sige, folks narcissisme er nærmest grænseløs.... :grumpy:

 

EDIT....

Man burde faktisk kalde de såkladte "sociale medier" for "Narcissistiske medier", for det er jo for 99.99% det det drejer sig om....

Hva er forskjellen på dette og å spørre en fremmed om a ta et bilde av deg?

 

-At du ikke ber den fremmede gå rundt og filme deg mens du går rundt?

Lenke til kommentar

Forbudet er greit nok, men det jeg stusset på er dette; "men stangen i sin nåværende form ble patentert av en kanadisk oppfinner ved navn Wayne Fromm i 2005"

 

En patent på en stang med et mobilfeste på, det er bare sinnsykt. Nesten værre enn den saken der Apple saksøkte Samsung for runde kanter på mobiltelefoner.

 

Så hvis jeg teiper et mobilfeste på et kosteskaft så bryter jeg patenten? Eller kan jeg ta patent på en stang av treverk istedet for metall?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Selfie-stænger... hvad kan man sige, folks narcissisme er nærmest grænseløs.... :grumpy:

 

EDIT....

Man burde faktisk kalde de såkladte "sociale medier" for "Narcissistiske medier", for det er jo for 99.99% det det drejer sig om....

Hva er forskjellen på dette og å spørre en fremmed om a ta et bilde av deg?

 

Alle synest jo det er stas med bilder av seg selv på kule plasser de har vært på i ferien. Dette er ikke noe nytt. Det har bare blitt lettere og mer praktisk nå.

 

Alle? Jeg tror du skal lede rigtigt længe i min gemmer for at finde billeder af mig selv, og da under ingen omstændigheder af typen 'Kilroy was here'...

Lenke til kommentar

For en argumentasjon for å kunne forby denne "stangen". Folk kan falle ned fra balkonger etc.

Jeg har vel ingen selv eller har ikke tenkt på å skaffe meg en, men nekte folk bruk som følge av det ovenstående? Da må den totalforbys. Der er mennesker, "balkonger" og andre "farlighete" over alt.

Lenke til kommentar

 

 

Selfie-stænger... hvad kan man sige, folks narcissisme er nærmest grænseløs.... :grumpy:

 

EDIT....

Man burde faktisk kalde de såkladte "sociale medier" for "Narcissistiske medier", for det er jo for 99.99% det det drejer sig om....

 

Av og til lurer jeg på åssen verden min sønn kommer til å leve i.

Har tenkt det samme mange ganger

Jeg har ingen barn så jeg har aldri tenkt på dette, men jeg tenker av og til på hva min far kanskje kan ha tenkt om fremtiden da fargefjernsynet ble snikinnført i 1971 og hva min farfar før det tenkte da radioen fikk sitt gjennombrudd i 1920.

Lenke til kommentar

 

 

 

Selfie-stænger... hvad kan man sige, folks narcissisme er nærmest grænseløs.... :grumpy:

 

EDIT....

Man burde faktisk kalde de såkladte "sociale medier" for "Narcissistiske medier", for det er jo for 99.99% det det drejer sig om....

Av og til lurer jeg på åssen verden min sønn kommer til å leve i.
Har tenkt det samme mange ganger

Jeg har ingen barn så jeg har aldri tenkt på dette, men jeg tenker av og til på hva min far kanskje kan ha tenkt om fremtiden da fargefjernsynet ble snikinnført i 1971 og hva min farfar før det tenkte da radioen fikk sitt gjennombrudd i 1920.

 

Jeg håper da inderlig at du ikke ser noen sammenheng mellom radio/tv og en selfie

Lenke til kommentar

 

Selfie-stænger... hvad kan man sige, folks narcissisme er nærmest grænseløs.... :grumpy:

 

EDIT....

Man burde faktisk kalde de såkladte "sociale medier" for "Narcissistiske medier", for det er jo for 99.99% det det drejer sig om....

 

Hva er forskjellen på dette og å spørre en fremmed om a ta et bilde av deg?

 

Alle synest jo det er stas med bilder av seg selv på kule plasser de har vært på i ferien. Dette er ikke noe nytt. Det har bare blitt lettere og mer praktisk nå.

Men kjære lille deg! Det er da elementært! La meg forklare...

 

For det første; da jeg var ung hadde vi ikke selfiesticks og det ble da folk av oss også så dagens ungdom må da kunne klare seg uten selfiesticks de og?

 

For det andre; da jeg var ung måtte vi lide oss gjennom den nedverdigelsen det var å be fremmede mennesker om å ta bilder av oss, eventuelt måtte vi bære med oss stativ og tidsutløser. Hvorfor skal dagens ungdom ha det lettere?

 

For det tredje; det er ingen som med sikkerhet kan si at selfiesticks ikke er umoralsk og promoterer sinnssykdom, utenomekteskapelig sex og nasking. Etter føre-var-prinsippet må vi forby denne satanske pinnen.

 

Som Einar Førde så utmerket godt og langt forut for sin tid sa det: me får finna oss i at synda hev kome til jorda, men vi vil ikkje ha ho på ein pinn!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uten å ta for mye stilling til for eller i mot disse "selfie-stengene", men heller reflektere LITT over kommentarene her inne.

I min verden (ja, på planeten Tellus), har jeg sjelden sett, hørt eller lest to som mener akkurat det samme om alt. Jeg kan komme med et eksempel på dette gjennom nettopp denne higen til å bli avfotografert. Min noe eldre bror har i løpet av noen tiår på mirakuløst sett klart å "snike" seg inn på omtrent halvparten av alle familiebilder (men jeg har ikke sett at han har brukt en slik selfie-stang). Min yngre halvbror har et heller avslappet forhold til hele greia. Jeg derimot, prøver nesten på hysterisk vis å lure meg unna så godt det lar seg gjøre da jeg ikke kan fordra å bli tatt bilder av.

Før noen eventuelt kommer med kommentarer om mitt selvbilde/utseende. Jeg har et avslappet forhold til slikt, uansett om det gjelder mitt eget eller andres. Men jeg har da registrert et og annet "sugende" blikk fra det annet kjønn ... dvs. før i tiden da jeg nå med stormskritt nærmer meg kategorien "den eldre garde" ...

Endret av 96abrevs
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...