Gå til innhold

TEST: Dell XPS 13 (2015)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

for dyrt. et stykke av plast som er mindre enn de standard 15 inches.

5000-6000 maks. klart selskapene ønsker minst 200-300% fortjeneste på en enkelt bærbar PC.

globalt kartell. Skjermoppløsning 13xx / 768 i 2015?

over 10 år har denne samme skjermoppløsning. klart, skulle slippe sin fortjeneste hvis de ga normale 1920x1080 og over 15 inches. i prisklassen 4000-6000 kroner. Det er klart.

Lenke til kommentar

Hvorfor har core 7 av denne nye generasjonen bare 2 kjerner? Mener nå at forrige generasjon kom med 4

 

Det er en ny svindel produsenten av bærbare datamaskiner. For salg bemerket i7-prosessorer som dual core på en svak frekvens 1700MHz. når vanlige kunder tenker på endelig får fire Core i7 for 5000-7000 kroner.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor har core 7 av denne nye generasjonen bare 2 kjerner? Mener nå at forrige generasjon kom med 4

Det er en ny svindel produsenten av bærbare datamaskiner. For salg bemerket i7-prosessorer som dual core på en svak frekvens 1700MHz. når vanlige kunder tenker på endelig får fire Core i7 for 5000-7000 kroner.

Å gå for i7-varianter, når man kjøper ultrabook, er det dummeste man kan gjøre.

 

Må si jeg er lite imponert av denne bærbaren, og at det begynner å bli urimelig å kreve over 10K for ultrabook generelt. Denne føyer seg i rekken av middelmådige XPS fra en middelmådig produsent. Ikke er den særlig tynn eller lett for en ultrabook å være. Ikke har den HDMI-inngang (der miniDisplay-porten i det minste burde ha gitt en medfølgende adapter) eller nok USB-porter. Ikke har den god batteritid. Men på grunn av den tynne skjermrammen har XPS 13 (2015) fått en ufortjent kjendisstatus.

Endret av La Menthe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor har core 7 av denne nye generasjonen bare 2 kjerner? Mener nå at forrige generasjon kom med 4

Det er en ny svindel produsenten av bærbare datamaskiner. For salg bemerket i7-prosessorer som dual core på en svak frekvens 1700MHz. når vanlige kunder tenker på endelig får fire Core i7 for 5000-7000 kroner.

Å gå for i7-varianter, når man kjøper ultrabook, er det dummeste man kan gjøre.

 

Må si jeg er lite imponert av denne bærbaren, og at det begynner å bli urimelig å kreve over 10K for ultrabook generelt. Denne føyer seg i rekken av middelmådige XPS fra en middelmådig produsent. Ikke er den særlig tynn eller lett for en ultrabook å være. Ikke har den HDMI-inngang (der miniDisplay-porten i det minste burde ha gitt en medfølgende adapter) eller nok USB-porter. Ikke har den god batteritid. Men på grunn av den tynne skjermrammen har XPS 13 (2015) fått en ufortjent kjendisstatus.

Er den ikke tynn eller lett? plis nevn alle de så sinnsykt mange pc-ene som gjør denne ''ikke tynn eller lett''.

Lenke til kommentar

 

 

 

Hvorfor har core 7 av denne nye generasjonen bare 2 kjerner? Mener nå at forrige generasjon kom med 4

Det er en ny svindel produsenten av bærbare datamaskiner. For salg bemerket i7-prosessorer som dual core på en svak frekvens 1700MHz. når vanlige kunder tenker på endelig får fire Core i7 for 5000-7000 kroner.

Å gå for i7-varianter, når man kjøper ultrabook, er det dummeste man kan gjøre.

 

Må si jeg er lite imponert av denne bærbaren, og at det begynner å bli urimelig å kreve over 10K for ultrabook generelt. Denne føyer seg i rekken av middelmådige XPS fra en middelmådig produsent. Ikke er den særlig tynn eller lett for en ultrabook å være. Ikke har den HDMI-inngang (der miniDisplay-porten i det minste burde ha gitt en medfølgende adapter) eller nok USB-porter. Ikke har den god batteritid. Men på grunn av den tynne skjermrammen har XPS 13 (2015) fått en ufortjent kjendisstatus. 

Er den ikke tynn eller lett? plis nevn alle de så sinnsykt mange pc-ene som gjør denne ''ikke tynn eller lett''.

 

 

Les nøye hva jeg skrevwe :

 

Ikke er den særlig tynn eller lett for en ultrabook å være.

 

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor har core 7 av denne nye generasjonen bare 2 kjerner? Mener nå at forrige generasjon kom med 4

Det er en ny svindel produsenten av bærbare datamaskiner. For salg bemerket i7-prosessorer som dual core på en svak frekvens 1700MHz. når vanlige kunder tenker på endelig får fire Core i7 for 5000-7000 kroner.

Å gå for i7-varianter, når man kjøper ultrabook, er det dummeste man kan gjøre.

 

Må si jeg er lite imponert av denne bærbaren, og at det begynner å bli urimelig å kreve over 10K for ultrabook generelt. Denne føyer seg i rekken av middelmådige XPS fra en middelmådig produsent. Ikke er den særlig tynn eller lett for en ultrabook å være. Ikke har den HDMI-inngang (der miniDisplay-porten i det minste burde ha gitt en medfølgende adapter) eller nok USB-porter. Ikke har den god batteritid. Men på grunn av den tynne skjermrammen har XPS 13 (2015) fått en ufortjent kjendisstatus.

 

Hvor tynn og hvor lett skal en ultrabook være? Tablets veier opp mot 500 gram, så det er ikke så mye å hente inn på ultrabooks i dag. 1.3kg er ikke veldig mye for en laptop, ultrabook eller ei.

Lenke til kommentar

 

 




Denne føyer seg i rekken av middelmådige XPS fra en middelmådig produsent. Ikke er den særlig tynn eller lett for en ultrabook å være. Ikke har den HDMI-inngang (der miniDisplay-porten i det minste burde ha gitt en medfølgende adapter) eller nok USB-porter. Ikke har den god batteritid. Men på grunn av den tynne skjermrammen har XPS 13 (2015) fått en ufortjent kjendisstatus.

Sterkt uenig! XPS-serien til Dell har vært noe av det mest positive som har kommet fra selskapet. Dell XPS M1530 var en av de første bærbare som faktisk tok design på alvor, og leverte bra skjerm og tastatur. Dell XPS L501x var en nyvinning når den kom, med helt ekstrem lyd som overgikk alt annet på markedet. Denne ser ut til å være nok en vinner, men tror Dell sikter litt høyt med prisnivået. Kanskje kunne en heller ha inkludert en Core i5, og nærmet seg 10 000 kroner.
Endret av Agentspoon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
 
Sterkt uenig! XPS-serien til Dell har vært noe av det mest positive som har kommet fra selskapet. Dell XPS M1530 var en av de første bærbare som faktisk tok design på alvor, og leverte bra skjerm og tastatur. Dell XPS L501x var en nyvinning når den kom, med helt ekstrem lyd som overgikk alt annet på markedet.

 

Her er jeg uenig. Den første som tok design på alvor var Samsung Ativ Book 9 Plus, med det metalldesignet. Rent bortsett fra problemer noen trykkfeil på metallet noen steder (især på web-kamera), hadde den en design som var like god og hendig som Macbooken. Den leverte også fortreffelig lydgjengivelse, med Wolfson DAC installert.

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

Les nøye hva jeg skrev:

 

 

 

 

Gjort. Kan jeg nå igjen spørre hva som får deg til å si at den ikke er særlig god med tanke på vekt og tykkelse? Bare lurer på hva som for deg til å si det? Da det er en særdeles ultraportabel pc, spesielt med tanke på spesifikasjonene.

 

 

Poenget her er at den har kvaliteter som tilsier en helt middelmådig ultrabook, der eventuelle "pluss" gjernes veies ned av en rekke skuffende "trekk". Alt dette, sammen med prisen den er lagt ut for, tilsier på ingen måter en 9/10 i min bok.

 

Den er middelmådig. Rett og slett. 

Endret av La Menthe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser at man kan få mange forskjellige oppsett på denne maskinen, men kun én skjerm? Tror dette kunne vært en kanon maskin hvis den kom med 1920x1080/1200 matt skjerm u/berøring. Hva skal man med så høy oppløsning på en ultrabærbar 13"? Det kommer nok til å by på mer irritasjon enn glede for kunder, tenker da på at det ser grusomt ut i altfor mange windows apper dersom man skalerer opp, det øker strømforbruket og reduserer batteritiden. Og så øker det selvsagt prisen...

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Les nøye hva jeg skrev:

 

 

 

 

Gjort. Kan jeg nå igjen spørre hva som får deg til å si at den ikke er særlig god med tanke på vekt og tykkelse? Bare lurer på hva som for deg til å si det? Da det er en særdeles ultraportabel pc, spesielt med tanke på spesifikasjonene.

 

 

Poenget her er at den har kvaliteter som tilsier en helt middelmådig ultrabook, der eventuelle "pluss" gjernes veies ned av en rekke skuffende "trekk". Alt dette, sammen med prisen den er lagt ut for, tilsier på ingen måter en 9/10 i min bok.

 

Den er middelmådig. Rett og slett.

 

Poenget er at den er tynn og lett? er tynnere og lettere enn en macbook air, som sagt av ATW; som er pc-en som kanskje regnes som den ultimate ultrabooken. Den har flere aspekter som skiller den ut, et godt tastatur, en super skjerm og en liten størrelse. Kan jeg da spørre hvilke pc du mener er en god ultrabook, og hva som gjør den god?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...