Gå til innhold

Android-klokkene selger dårligere enn ventet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

AtW: Apple Watch er et unntak. Den selger uansett på grunn av logoen.

 

Android-klokkene selger dårligere enn produsentene ventet

 

Android-klokkene har dårligere batteritid enn det kundene ventet

Android-klokkene har dårligere funksjonalitet enn det kundene ventet

 

Selskapenes markedsanalysatorer burde lære seg enkle koblinger mellom folks opplevelse av produktene og salget.

 

Jeg tror smartklokker blir en flopp hvis ikke produsentene endrer tankemåte drastisk. Fortere ned enn det netbooks hadde for noen år siden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ett av mange eksempler når smartklokkene kommer til sin rett: Du står på Meny med to fulle handleposer i hver hånd og har nettopp betalt, og når du ber hun i kassa plinge på noen til Post(Nord) i butikk så spør hun umiddelbart om hentereferanse som du kan lese rett ifra displayet fordi du gikk rett på butikken når du så meldingen uten å åpne den (merke som lest) på mobilen først..

 

For ikke å nevne: OK Google, set a timer <trykk på antall minutter du skal la eggene koke om morgenen>

 

Android-klokkene har dårligere batteritid enn det kundene ventet

Android-klokkene har dårligere funksjonalitet enn det kundene ventet

 

 

Selv ble jeg overrasket positivt over både batterilevetid og utvalg av apps (dog, mange av appene hadde jeg aldri funnet selv uten tips fra venner og bekjente) til min LG G Watch R. Selv med watch dial som alltid står på maks nivå (6, altså maks uten sunlight mode) så kan jeg glemme å lade ei natt uten at den går tom for batteri iløpet av dag nr2..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

deaf: Det er jo en grunn til at du må ha en mobil i lomma når du har en slik klokke. Den er nemlig ikke en minimobil. De mangler den mest essensielle finksjonaliteten for å være det: ringemulighet og SMS. Disse fungerer mer som en fjernkontroll og ekstern miniskjerm for mobilen. I hvert fall de aller fleste på det norske markedet. Armbåndsmobiler er litt mer populært i Asia men de er temmelig begrensede sammenlignet med vanlige mobiler.

Lenke til kommentar

Jeg vil heller ha en fin og gammel dags klokke på hånda, siden disse ser rimelig stygge ut. Føler heller ikke noe behov for å gå rundt med en mini mobil på hånda når jeg har en mobil i lomma.

 

Jeg ventet i 2 uker med å vise noen på jobb frem smartklokka, selv når jeg fikk komplimenter for den. Du trenger ikke kjøpe en firkantet Sony lenger, både Moto 360 og G Watch R ser ut som 'ordinære' klokker, hadde de ikke gjort det så hadde jeg aldri kjøpt smartklokke selv..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis de vil selge slike klokker, må de jo gi folk en grunn til å bytte de ut med tradisjonelle klokker. Jeg har en selvopptrekkende klokke som i teorien har evigvarende energi, og den viser klokken helt perfekt! Hvorfor skal jeg ha en klokke som viser meldinger osv når jeg like enkelt drar opp telefonen og sveiper skjermen, så har jeg informasjonen jeg trenger, i tillegg til å kunne respondere umiddelbart.

 

Samboeren sier hun er glad i sin Samsung Gear Fit, og at det er den fineste smartklokken. Allikevel ligger den kun på hylla. Det er tanken på den hun er glad i, for det er for mye stress i forhold til hva man får av funksjonalitet.

 

Hadde du kjøpt en bil hvis tanken hadde begrenset kjøringen til 2km ad gangen?

 

TLDR; too much, too soon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

deaf: Det er jo en grunn til at du må ha en mobil i lomma når du har en slik klokke. Den er nemlig ikke en minimobil. De mangler den mest essensielle finksjonaliteten for å være det: ringemulighet og SMS. Disse fungerer mer som en fjernkontroll og ekstern miniskjerm for mobilen. I hvert fall de aller fleste på det norske markedet. Armbåndsmobiler er litt mer populært i Asia men de er temmelig begrensede sammenlignet med vanlige mobiler.

 

Den er da altså enda mer ubrukelig enn det jeg trodde.

Lenke til kommentar

Markedet flyter over av gadgets (dingser). Jeg tror mye av forklaringen også ligger der.

 

Man skal ha trådløse ting i øret, trådløse høytalere, trådløse treningsovervåkning, trådløs helseovervåkning. Det blir fort mange enheter å holde styr på, selv om man holder ladedilemmaet vekk som faktor i sammenlikningsdataene.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...