Gå til innhold

ANMELDELSE: Heroes of Might & Magic III: HD Edition


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selve HD konverteringen ser jo veldig fin ut. Jeg likte veldig godt at de prøver å beholde originalgrafikken så mye de får til, fremfor å få noen (sannsynligvis mindre talentfulle 3d artister til å lage nye modeller).

 

Det var bare noen få plasser jeg synes det nye spillet ser dårligere ut enn det gamle, eller at det kunstneriske utrykket ble endret til noe jeg ikke likte. Veldig mye bedre enn disse Hqx og 2xsaI filtrene som mange liker å spille gamle konsoll spill med.

 

Men som Kristoffer over meg sier så får du bare Heroes of Might and Magic III når du kjøper dette og vil neppe få noe mer enn det. Uten utvidelse pakkene som kom ut går man glipp av mye som øker variasjonen og levetiden til spillet som random map generator, flere titalls nye monstre, en ny type borg, nye artifacts, nye kart, +++. Original spillet som har en oppløsnings grad på 800x600 ser fortsatt veldig bra ut, så med mindre man er allergisk mot (små) pixler eller svarte sidekanter så er det definitivt den versjonen man bør velge.

 

Heroes of Might and Magic II er forresten også et fantastisk bra spill. På noen måter bedre enn nummer tre.

Endret av Mithridates VI
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Vanskelig å gå tilbake til GOG-versjonen etter å ha blitt bitt av den fine grafiske oppussingen på en stor skjerm. De har klart å holde på sjarmen, samtidig som det ser nydelig ut. Kjipt at ekspansjonspakkene ikke er med, savner spesielt Random Map-generatoren.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Fin omtale! :) Er jo ikkje i tvil om at spelet er bra, men er som andre usikker på verdien av akkurat denne HD-utgåva. Blir vel eit kjøp uansett kjenner eg meg sjølv rett.

 

Heroes of Might and Magic II er forresten også et fantastisk bra spill. På noen måter bedre enn nummer tre.

 

Einig! Har inntrykk av at dei fleste likar III betre enn II, så er godt å sjå nokon likesinna.

Lenke til kommentar

Fin omtale! :) Er jo ikkje i tvil om at spelet er bra, men er som andre usikker på verdien av akkurat denne HD-utgåva. Blir vel eit kjøp uansett kjenner eg meg sjølv rett.

 

 

 

Heroes of Might and Magic II er forresten også et fantastisk bra spill. På noen måter bedre enn nummer tre.

Einig! Har inntrykk av at dei fleste likar III betre enn II, så er godt å sjå nokon likesinna.

HoMM II er et fantastisk spill!

 

Jeg klarer egentlig ikke å velge en favoritt blant de to, men jeg vil nok si at nummer tre er best på gameplay siden det er noen flere elementer og flere av de fleste elementene som monstre, secondary skills og artifacts.

 

Når det er sagt så føler jeg ikke at HoMM 2 mangler noe i det hele tatt. Gameplayet føles perfekt bortsett fra datamotstanderens intelligens og spillets balanse. Jeg er glad for at det ble lagd to fantastiske spill som var såpass like og samtidig såpass forskjellige.

 

Begge spillene er realtivt ubalanserte på forskjellige ting, men jeg synes det er ganske uvesentlig når det gjelder enspiller og flerspiller mellom venner.

 

På grafikk og lyd så er jo HoMM 3 helt i toppklassen. Og de valgte en veldig forskjellig stil enn i HoMM 2, noe som jeg i etterkant ihvertfall setter stor pris på.

 

Men HoMM 2 er nok aller best på musikk, grafikk og spillfølelse. Spesielt terrenget og bygningene på kartet du beveger deg rundt på er en del bedre nummer to.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er helt genialt. Alt fungerer som en drøm. spilte med noen random tyskere i går og har spilt med flere i norge uten problemer. Definitivt verdt å kjøpe

Godt poeng. Jeg var litt bastant når jeg avfeide denne versjonen. Enkel multiplayer på Steam er et godt poeng om man har lyst til å spille over internett. Det burde være lett å finne motstandere nå. Kanskje til og meg jeg kommer til å kjøpe denne versjonen.

Lenke til kommentar

Syns ikkje denne HD-utgaven fortjener noko 8 av 10. Spesiellt ikkje så lenge man kan få betre versjon på GoG til ein billigare pris. At HD-utgaven ikkje tok med alt av ekspansjoner er rett og slett nedtur i så måte. Så jo, dette er ille og enda meir ille at forbrukere blir lurt til å tru at dette er noko bra.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg vil si at behovet for en HD remake på Windows ikke var det største; Complete Edition er god value for money, men den må vi nok se langt etter i HD (iallefall ifølge utviklerne). Den store nyheten, som gjør at jeg har lengtet etter dette siden jeg først hørte om at det skulle bli remade, er at det nå er tilgjengelig på nettbrett. Sett bort fra at det er en del bugs og litt rar kontroll vil jeg si at spillet aldri har føltes mer naturlig enn på iPad; det er der det hører hjemme.

Lenke til kommentar

 

Skjønner overhodet ikke remake/remaster-policyen til gamer.no. På tide å lage en artikkel som oppklarer dette?

Hva er det du ikke forstår?

 

 

Det er et langt lerret å bleke fordi dere så vidt jeg vet ikke har noen uttalt policy i dag. For det første, hvilke av disse to kriteriene er det som spiller inn når en remake/remaster skal anmeldes av gamer.no:

 

- Forbedring i kvalitet sammenliknet med originalutgaven.

- Alternative (ofte bedre) versjoner av nyutgivelsen som anmeldes.

 

Baldur's Gate EE fikk toppkarakter fordi originalen var så bra selv om nyutgivelsen var halvhjertet gjennomført, og spillet er enkelt tilgjengelig for nyere systemer gjennom GOG. Synes du den kutymen har blitt fulgt opp i anmeldelsene av Grim Fandango og HoMM3? Det synes ikke jeg.

 

Den ideelle løsningen etter min mening hadde vært å gå bort fra hele karaktersystemet, og heller skrive engasjerende og opplyst om spillopplevelsene. Men det krever mer av skribentene enn det gamer.no har råd til tipper jeg. Etter at Joachim Froholt tydeligvis har forlatt skuta er det vel bare deg Audun Rodem, samt Aasgård og Kjørmo, jeg kan huske har skrevet med tilstrekkelig god penn på denne sida som fortsatt skriver her.

Endret av Husam
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Heroes III er uten tvil mitt favorittspill gjennom tidene. Mye av æren for at jeg vender tilbake til spillet gang på gang, skal random map generatoren ha. I og med at denne kom i Armageddon's Blade, så drøyer jeg med å kjøpe denne HD versjonen av HoMM III. Kommer de med AB og SoD en gang i fremtiden, så kjøper jeg det nok. Enn så lenge så fungerer gog versjonen utmerket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...