Gå til innhold

TEST: Lenovo Tab S8-50


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

"? Prisen er latterlig lav"

 

Neida, det er bare dere som er vant til blodprisene til eplene.

Neida, det er helt normalt å betale noen få hundrelapper mer for et produkt som er mye bedre på alle måter, f.eks en iPad Mini 2. ;)

For det første er meningen din relativt i de områdene som er subjektive (som OS, der for eks. jeg og andre mener Android fullstendig gruser iOS), mens den fra et objektivt perspektiv er helt feil: iPad Mini 2 (og 3 forøvrig) har blitt slaktet for å ha en helt grusom dårlig skjerm, når det kommer til fargegjengivelse, refleksjon, innsynsvinkel, osv, og er tom. dårligere enn 2 år gamle billignettbrett. Ytelesesmessig er også dette nettbrettet bedre. Og dets fronthøyttalere er langt foran både iPad Mini og iPad Air, når det kommer til lyd. I tillegg tilbyr den støtte for SD-kort, noe iPad Minien din ikke gjør.

Endret av La Menthe
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Jeg har kun lest positive anmeldelser av skjermen på iPad Mini 2, så jeg lurer på hvor du tar dette fra. Tek.no kaller skjermen meget god.

 

Bare for at du tydeligvis hater alt fra Apple, så kan det lønne seg å ikke la det skinne gjennom så veldig i postene dine. Det får deg ikke til å fremstå som spesielt upartisk.

Lenke til kommentar

 

"? Prisen er latterlig lav"

 

Neida, det er bare dere som er vant til blodprisene til eplene.

Neida, det er helt normalt å betale noen få hundrelapper mer for et produkt som er mye bedre på alle måter, f.eks en iPad Mini 2. ;)

Tusenlapper mener du vel?

Ipad mini 2 4g 16gb koster 3790,-

Denne koster 2129,-

En forskjell på 1661,-

Endret av Krbb
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Så du leser noen tester og jeg leser noen tester, men bare de du leser er korrekte da?

 

Ingen som betviler at denne fra Lenovo er bra og rimelig. Men du har selv glemt å ta med ting som batteritid i regnestykket. På et nettbrett man skal ta med seg er batteritid utrolig viktig. iPad Mini 2 (som jeg forholder meg til selv om du prøver å skifte fokus) knuser denne Lenovoen på batteritid.

 

Brukeropplevelse er helt noe annet og kommer an på personlige preferenser, så det er uinteressant.

 

Jeg kan ta frem mange kilder og linker til steder der ipadskjermen får toppkarakter, men ditt innlegg er så gjennomsyret av hat mot Apple at det er vel ikke noe vits i? Kommer vel ikke innenfor skylappene dine uansett? Og det virker som det faktisk gjør deg vondt at noen liker et Appleprodukt. Finnes det ikke viktigere ting å irritere seg over? Må være slitsomt.

 

Forskjellen mellom oss er at jeg kan gjerne innrømme at Lenovo eller Samsung for den sakens skyld er bra greier. Jeg har nettbrett fra begge to faktisk og jeg er rimelig fornøyd med begge. Og til manges bruk er Android helt klart en vinner.

 

Til min bruk er derimot min iPad Mini 2 overlegen på skermkvalitet, batteritid og portabilitet. Men ettersom det ikke betyr noe for DEG, så kan man vel ikke ta hensyn til slikt. For det er vel bare hva som er viktig for DEG som teller eller hva?

 

Og nå kommer du sikkert med slike flotte uttrykk som iSheep, iCrap og menigheten og fanatikere, slik at du kan slippe å komme med noe saklig?

Endret av medlem-169651
Lenke til kommentar

Hvis du først skal legge opp til en selvgod holdning som den du har nå, er det god råd å faktisk være grundig.

 

Så du leser noen tester og jeg leser noen tester, men bare de du leser er korrekte da?

 

 

 

Du har ikke presentert en eneste test. Alle tester av iPad Mini 3, også de som har gitt best kritikk, er blitt gitt av meg. Videre viser din påstand om at jeg bevisst skyter ned de testene jeg ikke liker at du ikke engang har tatt deg tid til å seriøst vurdere dem. Mer eller mindre ingen av anmeldelsene jeg har gitt kjører iPad Minien gjennom en gjennomført skjermtest. Det er i stor grad 4-5 setninger basert på øyesyn og individuelle meninger. Og der tall fra skjermanalyse er inkludert, er det som regel gjennom referanse til DisplayMate. De anmeldelsene som har gjort dette har også, ikke overraskende, endt med å gi iPad Mini en ganske så svak sluttkarakter.

 

Du må også gjerne fortelle meg hvilke andre selskaper/nettsted som driver med grundig dissertasjon og test av skjermpaneler, med større legitimitet enn DisplayMate? Jeg tror neppe du finner noen som engang kommer i nærheten av å være like bra.

 

Jeg kan ta frem mange kilder og linker til steder der ipadskjermen får toppkarakter

 

 

Jeg vil ha vitenskapelige, formelle og objektive studier og tall – ikke subjektive meninger fra en eller annen anmelder. Det har vi allerede etablert ikke er pålitelig, ei heller autorativt.

 

Til min bruk er derimot min iPad Mini 2 overlegen på skermkvalitet, batteritid og portabilitet.”

 

 

Portabilitet er igjen en subjektiv mening, som du vil finne alle Android-brukere er uenige deg i.

 

Når det gjelder skjermkvalitet, har hele denne diskusjonen handlet om nettopp dette. “Overlegen skjermkvalitet” er ikke bare ren løgn fra din side; det er direkte motsatt av de håndfaste undersøkelsene av skjermen på iPad Minien, i følge Displaymate. De viser til en skjerm som er underlegen det meste annet av konkurrerende skjermer, inkludert eldre billignettbret: "pinlig middelmådig og overpriset...", var konklusjonen.

 

Når det gjelder batteritid er iPad Mini 2 tydelig bedre enn dette nettbrettet fra Lenovo. Men den er ikke “overlegen”, slik du påstår, da det er snakk om 1-1,5 timer mer i batteritid (interessant nok er iPad Mini 3 dårligere i batteritid). Uten å se på andre kvaliteter på enhetene (som lyd, kamera, ytelse), så er det verdt å merke seg at man får kjøpt Lenovoen helt nytt for over dobbelt så lite som iPad Mini 3, og nesten 80% mindre (1650,-) enn en tilsvarende og eldre iPad Mini 2:

 

Lenovo Tab S8-50 16GB 4G: 2129,-

iPad Mini 2 16 GB 4G: 3790,-

iPad Mini 3 16 GB 4G: 4690,-

Endret av La Menthe
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bare lev i din boble du. Jeg er ikke interessert i å overbevise deg om noe som helst.

 

I dette konkrete tilfellet er det jo han som har kommet med konkrete, objektivt baserte tester fra en annerkjent anmelder innen skjermkvalitet. Jeg hadde vært litt forsiktig med "boble-pratet" om jeg var deg. Hva folk skriver i andre tråder gjør ikke det han sier i denne tråden automatisk mindre riktig.

 

AtW

  • Liker 7
Lenke til kommentar

"Før du kjøper S8-50 bør du dog merke deg at det ikke ser ut til at Lenovo vil oppdatere fra KitKat til nyeste Android-versjon, Lollipopp"

 

Fragmenteringen av android har blitt et massivt problem. Enten så får man ikke nye oppdateringer på enhetene sine ellers så må man vente i månedsvis for at produsentene får ut finger'n. Med mindre Google setter ned foten så begynner ios å se mer og mer lovende ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir dere aldri lei av å diskutere android vs ios?

 

Ser vel ut som et greit lite brett til den prisen, men som de sier på utsira: once you go lollipop you never go back (?)

 

Det er faktisk ingen som har diskutert android VS iOs i denne tråden i det hele tatt :) Har vært en del mas om noen skjermer da :p

 

For å (prøve å) avslutte diskusjonen; Til syvende og sist så handler det om lommebok og preferanser!!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...