Gå til innhold

Snart kan Russland slå enda hardere ned på Internett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Russland er ikke lenger et demokrati i ferd med å feile, men et diktatur i ferd med å lykkes.

 

Det har de vel vært lenge. et fungerende diktatur. Med Putin i spissen

Ååå seriøst altså! ... slutt med det Putin-sentristiske kommentarer og grunnløs klisje-vrøvl om diktatur. Med mindre dere to har ikke følgt med var det flest observatører og total videoovervåkning av hele presidentvalget der borte siste gang. Prøv heller å bruke litt fantasi og kall han heller en ideologisk fiende - for det er det han og den russiske regjeringen er.

 

Får et inntrykk at det mentale fordøyelsessystemet til en gjennomsnittlig person har atrofert totalt, og blitt til ikke noe annet enn en spredningsmekanisme for lokalavlede "sannheter" fra nesten eller alrede helt tabloide nyhetakilder, som fyker rett gjennom uten et minste tvil, kritikk eller ettertanke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ååå seriøst altså! ... slutt med det Putin-sentristiske kommentarer og grunnløs klisje-vrøvl om diktatur. Med mindre dere to har ikke følgt med var det flest observatører og total videoovervåkning av hele presidentvalget der borte siste gang. Prøv heller å bruke litt fantasi og kall han heller en ideologisk fiende - for det er det han og den russiske regjeringen er.

 

Får et inntrykk at det mentale fordøyelsessystemet til en gjennomsnittlig person har atrofert totalt, og blitt til ikke noe annet enn en spredningsmekanisme for lokalavlede "sannheter" fra nesten eller alrede helt tabloide nyhetakilder, som fyker rett gjennom uten et minste tvil, kritikk eller ettertanke.

Om Putin vant sist valg eller ikke, så bryter det vel uansett med russisk grunnlov som sier at en person ikke kan sitte mer enn 2 perioder på som president? Og Putin gikk vel nå inn i sin tredje? Russland er per definisjon et diktatur i mine øyne, men du får du fantasier om å heller kalle dem ideologisk fiender, for å bruke dine egne ord.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Ååå seriøst altså! ... slutt med det Putin-sentristiske kommentarer og grunnløs klisje-vrøvl om diktatur. Med mindre dere to har ikke følgt med var det flest observatører og total videoovervåkning av hele presidentvalget der borte siste gang. Prøv heller å bruke litt fantasi og kall han heller en ideologisk fiende - for det er det han og den russiske regjeringen er.

 

Får et inntrykk at det mentale fordøyelsessystemet til en gjennomsnittlig person har atrofert totalt, og blitt til ikke noe annet enn en spredningsmekanisme for lokalavlede "sannheter" fra nesten eller alrede helt tabloide nyhetakilder, som fyker rett gjennom uten et minste tvil, kritikk eller ettertanke.

Om Putin vant sist valg eller ikke, så bryter det vel uansett med russisk grunnlov som sier at en person ikke kan sitte mer enn 2 perioder på som president? Og Putin gikk vel nå inn i sin tredje? Russland er per definisjon et diktatur i mine øyne, men du får du fantasier om å heller kalle dem ideologisk fiender, for å bruke dine egne ord.

Vel, siden du selv peker ut den russiske konstitusjonen som en hovedgrunn til at du kaller han en "diktator", og selv stiller et spørsmålstegn i sliutten av setningen er vel en slags vond selvironi fra din side, siden du åpenbart ikke vet hva den russiske grunnloven tillater eller ikke, og det eneste som hjelper mot slike ting er å lære litt mer om emnet før du diskuterer.

Og som sagt, du lot heller ikke være å kommentere kun den biten som dreier seg om Putin, som ytterligere fortserker mine observsjoner om at a) 90% av alle diskusjoner om russland dreier seg om personangrep mot Putin og b) bruker dette i steder for å diskutere de faktiske grunnene til hvorfor vesten generelt er mildt sagt en opponent av Russland, og hvis man skal være helt ærlig: en fiende i den aldri avsluttede kalde krigen.

Lenke til kommentar

Det var ingen selvironi fra min side, spørsmålstegnene for å spørre etter ditt syn på saken, du som dro inn valget. Hva Putin gjør med valget i Russland bryr jeg meg ikke spesielt om, så nei jeg har ikke satt meg veldig inn i russiske grunnlover, du kan kanskje opplyse meg litt om hva den sier om tema? Og det å kalle Russland et diktatur er ikke noe personangrep på Putin, diktatur er en politisk styreform og har ingenting med har person å gjøre, men en som vil nekte folk fri tilgang til ting som internett og ytringsfrihet, minne ikke det deg om en diktator?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Russland er ikke lenger et demokrati i ferd med å feile, men et diktatur i ferd med å lykkes.

 

Det har de vel vært lenge. et fungerende diktatur. Med Putin i spissen

Ååå seriøst altså! ... slutt med det Putin-sentristiske kommentarer og grunnløs klisje-vrøvl om diktatur. Med mindre dere to har ikke følgt med var det flest observatører og total videoovervåkning av hele presidentvalget der borte siste gang. Prøv heller å bruke litt fantasi og kall han heller en ideologisk fiende - for det er det han og den russiske regjeringen er.

 

Får et inntrykk at det mentale fordøyelsessystemet til en gjennomsnittlig person har atrofert totalt, og blitt til ikke noe annet enn en spredningsmekanisme for lokalavlede "sannheter" fra nesten eller alrede helt tabloide nyhetakilder, som fyker rett gjennom uten et minste tvil, kritikk eller ettertanke.

Takk du gjorde dagen min. -Likesinnede

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn

Selvsagt har Russland sine problemer, men hva med å diskutere det fullstendige riggede politiske systemet i USA? Hvorfor hører vi ikke lenger om "USA spreading democracy around the world" mon tro, kanskje fordi USA ikke lenger har et demokratii i reell forstand. DET burde bekymre oss langt mer, ettersom trendene i USA har en tendens til å bli påtvunget oss her i Europa (godt hjulpet av NRK, TV2 og Aftenposten)...

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar

Selvsagt har Russland sine problemer, men hva med å diskutere det fullstendige riggede politiske systemet i USA? Hvorfor hører vi ikke lenger om "USA spreading democracy around the world" mon tro, kanskje fordi USA ikke lenger har et demokratii i reell forstand. DET burde bekymre oss langt mer, ettersom trendene i USA har en tendens til å bli påtvunget oss her i Europa (godt hjulpet av NRK, TV2 og Aftenposten)...

 

Dette er en sak om Russland, derfor diskuteres, ikke overraskende, russland. At ingen diskuterer politikken eller det politiske systemet i USA er svært misvisende, folk diskuterer dette hele tiden.

 

 

Russland har en råtten politikk, den blir ikke bedre av problemer i USA.

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Det var ingen selvironi fra min side, spørsmålstegnene for å spørre etter ditt syn på saken, du som dro inn valget. Hva Putin gjør med valget i Russland bryr jeg meg ikke spesielt om, så nei jeg har ikke satt meg veldig inn i russiske grunnlover, du kan kanskje opplyse meg litt om hva den sier om tema? Og det å kalle Russland et diktatur er ikke noe personangrep på Putin, diktatur er en politisk styreform og har ingenting med har person å gjøre, men en som vil nekte folk fri tilgang til ting som internett og ytringsfrihet, minne ikke det deg om en diktator?

 

Vel at du "ikke bryr deg om" noe som er ett av kjennetegnene til diktatur er igjen ignorans fra din side.

Sålangt det som er relevant til ytringsfriheten, altså lovene som begrenser det sistnevnte er bla.a. følgende: sider som er forbudt - pedofili, terrorisme, oppfordring til voldelig maktskifte, instrukser for utførelse av selvmord, rasisme og oppfordring til hat basert på religion, etnisitet eller rase (noe a-la tillegg til paragraf 100 her i landet). Andre begrensninger som kom relativt nylig er krav til at sider med over x-antall brukere/besøkende skal registreres på en fysisk person eller firma som massemedier (Lignende lov finnes bla.a. i Frankrike, i Norge skal alle domener registreres i Brønnøysundregistrene). At utenlandske og lokale aktører begrensrer lagring av personlig informasjon til å være innenfor landets grenser - noe som går stikk i strid med NSA sine krav som gjelder ikke bare amerikanske bedrifter (Google, Facebook mm.) men hvis du leser litt om lovverket i Statene omfatter dette også såkalte "US persons" som IKKE trenger være amerikanske borgere (!!!).

 

Så om du er så snill, vennligst forklar hvordan lovverket i Russland som er nokså lik juridisk praksis i vestlige land er diktatur.

Lenke til kommentar

Om Putin vant sist valg eller ikke, så bryter det vel uansett med russisk grunnlov som sier at en person ikke kan sitte mer enn 2 perioder på som president?

 

 

Nei...

 

Putins tolkning av grunnloven, som vel ikke er i samsvar med intensjonen, men som ser ut til å ha aksept, er at man ikke kan være president mer enn to perioder sammenhengende.

Etter to fireårs perioder som president og en som statsminister, er han nå i sin første av to seksårs perioder, og sitter ganske trygt til 2024 med mindre det skjer større politiske endringer i Russland.

 

Endringen fra fire til seks år ble gjennomført i 2008 av Putins marionettpresident mens han var nødt til å sitte i elendighet som statminister.

 

 

Jaja, da får de gå over til å kjøre VPN over stunnel da, for de som driver å sperrer så ser det da ut som HTTPS trafikk :p

 

Det vil fortsatt være ulovlig, og når VPN og Tor blir bannlyst, er det liten grunn til å tro at annen tunnellering får slippe unna på sikt. De jobber med å ta kontroll over anonym nettrafikk, tror du virkelig de kommer til å slutte etter et vilkårlig antall protokoller?

 

 

 

Så om du er så snill, vennligst forklar hvordan lovverket i Russland som er nokså lik juridisk praksis i vestlige land er diktatur.

 

 

Du snakker mot bedre viten om et land som vil innføre et register over alle som har nok mange lesere på internett til å være en politisk trussel, og vi vet det alle sammen, så jeg tror ikke noen gidder å ta debatten mot deg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ååå seriøst altså! ... slutt med det Putin-sentristiske kommentarer og grunnløs klisje-vrøvl om diktatur. Med mindre dere to har ikke følgt med var det flest observatører og total videoovervåkning av hele presidentvalget der borte siste gang. Prøv heller å bruke litt fantasi og kall han heller en ideologisk fiende - for det er det han og den russiske regjeringen er.

 

Får et inntrykk at det mentale fordøyelsessystemet til en gjennomsnittlig person har atrofert totalt, og blitt til ikke noe annet enn en spredningsmekanisme for lokalavlede "sannheter" fra nesten eller alrede helt tabloide nyhetakilder, som fyker rett gjennom uten et minste tvil, kritikk eller ettertanke.

If it walks like a duck and quacks like a duck, it's probably a duck.
Lenke til kommentar

Dette er en sak om Russland, derfor diskuteres, ikke overraskende, russland. At ingen diskuterer politikken eller det politiske systemet i USA er svært misvisende, folk diskuterer dette hele tiden.

 

AtW

Det er også ganske naturlig å sammenlikne saker mot hverandre. Det beste her er å sammenlikne med USA pga mange ting som alle sikkert vet om (*kremt* NSA *kremt*)

 

Grunnen til at ikke USA lager slike lover som Russland er pga at de trenger ikke. Systemene de har for å overvåke ting er så avanserte og massive at de klarer å overvåke alt uansett og det meste utenfor sine egne grenser også, som er ganske skummelt.

 

USA har gjort det slik fordi de ikke vil bli upopulære ved å vedta kontroversielle lover. Russland gjør slik de gjør fordi det er en billigere og enklere måte å gjøre det på og de driter i dårlig publisitet tydeligvis.

 

Hvis noen har budsjettene til overvåkningsbyråene til både USA og Russland så vil jeg gjerne se dem :)

 

Og de har jo en ting til felles som er identisk, det er grunnene til at de gjør slike "spennende" ting; TERRORISME!!! VI VIL BARE DERES EGET BESTE!! Hmmm, galskapen lenge leve og sauene henger seg alltid på :p:D

 

PS; Think of the children

Endret av Dante's Inferno
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...