Gå til innhold

Hele skjermen skal sjekke fingeravtrykket ditt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde ikke vært så dumt å kunne bruke flere fingeravtrykk samtidig, spesielt for ting som krever litt mer sikkerhet (kjøp gjort via telefonen), samt situasjoner der det å trykke på hjemknappen ikke er så praktisk (som på apper man ønsker ekstra sikkerhet på).

 

 

Video som viser litt mer gjennomgående hvordan touch-ID kan brytes. Dette krever riktignok utstyr for over 1000$, samt et godt avtrykk av riktig finger + selve telefonen. Tror jeg hadde foretrukket å true til meg pinkoden istedet... (hvilket uansett alltid kreves etter at telefonen er skrudd av, samt når en skal gjennomføre betalinger).

Lenke til kommentar

Tror jeg hadde foretrukket å true til meg pinkoden istedet... (hvilket uansett alltid kreves etter at telefonen er skrudd av, samt når en skal gjennomføre betalinger).

 

Man kan betale med TouchID, men første betaling etter å ha skrudd på telefonen må man benytte passord for. (Jeg vet ikke om det var dette du mente, men nå er det iallefall oppklart)

Lenke til kommentar

Mhm. En må bruke passcode når (1) en har skrudd av og på telefonen, (2) når en ikke har låst opp telefonen på 48 timer, (3) etter fem feilede forsøk med Touch ID, og (4) for å få tilgang til innstillinger for Touch ID og passcode. Omtrent det samme gjelder for i iTunes Store, App Store, osv, men her må en taste inn passord og ikke passcode.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...