Gå til innhold

Regner med rask suksess for Windows 10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva konkret går man glipp av med å kjøre win7 på en "toppspecca PC"?

 

AtW

Som en annen skrev DX12 bl.a.

Det er også rapportert om godt merkbar ytelsesøkning i nyere FPS MP titler. Typ 20 %. I tillegg til raskere oppstart osv. Usikker hvor mye det har å si da jeg kjører 24/7 men man må vel starte om igjen en gang i uka kanskje pga oppdateringer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det blir sikkert greit, men jeg tror jeg venter litt for å se om det er alvorlige barnesykdommer som må fikses, som i Vista og 8.

Hvilke "alvorlige barnesykdommer" er det du tenker på?

 

Bl.a. at det å skru av en Winows 8 maskin er veldig lite intuitivt, at man måtte bruke modern UI settings etc. 8.1 fiksa alle mine problemer med 8. Vista var jo horribel med sin UAC og dårlig driver suport ved launch.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hva konkret går man glipp av med å kjøre win7 på en "toppspecca PC"?

 

AtW

Som en annen skrev DX12 bl.a.

Det er også rapportert om godt merkbar ytelsesøkning i nyere FPS MP titler. Typ 20 %. I tillegg til raskere oppstart osv. Usikker hvor mye det har å si da jeg kjører 24/7 men man må vel starte om igjen en gang i uka kanskje pga oppdateringer.

 

 

DX12? Du får ikke det med noe OS som er ute "i dag", som var det du snakket om. Oppstartstid er som du sier irrelevant, og jeg vil gjerne se dette med 20% bedre ytelse.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Hva konkret går man glipp av med å kjøre win7 på en "toppspecca PC"?

 

AtW

Som en annen skrev DX12 bl.a.

Det er også rapportert om godt merkbar ytelsesøkning i nyere FPS MP titler. Typ 20 %. I tillegg til raskere oppstart osv. Usikker hvor mye det har å si da jeg kjører 24/7 men man må vel starte om igjen en gang i uka kanskje pga oppdateringer.

 

 

Oppstart. Etter mitt syns er det fullstendig irrelevant med oppstartstid på et OS i 2014. Om det er tar 1,5,20 eller 50 sekunder har lite å si.

Lenke til kommentar

Jeg kan gjerne vise deg noen videoer men vet at de ikke blir ATW approved uansett. Sånn generelt viser det betydelig høyere minimumsfps og jevnere framerates pga W8 har bedre støtte for flere kjerner. BF er et veldig CPU krevende spill og særlig hvis man bruker 120 eller 144 hz da får man virkelig brukt maskinen sin.

Men pga jeg ikke kan bevise dette må du bare fortsette å hevde at du har rett, det er greit for meg. Vet at du kunne kranglet på dette i hele kveld hvis du ville, så det gidder jeg ikke. Dette er bare min erfaring og noe som går igjen på mange forum rundt om, det holder for min del.

 

Spar meg, jeg tar gjerne til meg bevis for ting jeg. Om du faktisk har vidoer som viser det, så kan du jo bevise det?

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Har kjørt W8 i 2.5 år og har aldri hatt mer stabilt OS. Svært få problemer, og det som er går alltids an å fikse eller tweake.

Er så fornøyd at jeg kjøpte flere lisenser så jeg kan ha det på alle maskiner som er forholdsvis nye. Og W10 går nok rett inn på disse også når det kommer ut.

Nytter ikke å ha en topp specca PC i dag og kjøre W7. Man går glipp av temmelig mye ved å tviholde sånn på gamle ting, særlig når det gjelder ytelse og spill.

 

jeg har hatt windows 7 på en pc i 2 år uten at windows har kræsja en eneste gang. og har heller ikke oppdaget noen bugs.

 

har hatt windows 8.1 i et halvt år, og har kræsja en gang pluss jeg har merket flere bugs som er iriterende, den mest iriterende og vanlige at pc-en kobler seg av internett random og du på koble fra og til igjen for at det skal funke.

 

og det er jeg ikke alene om

Lenke til kommentar

 

 

Du har tydeligvis ikke brukt windows 8 på en stund eller i det hele tatt..Har aldri forstått meg på de so gjør seg til som "Microsoft hatere"..Det er vanskelig å erstatte Win 7 med Win 10 på skolen din så lenge Win 10 ikke er i salg...

 

Nok om det...det er vel en grunn til MS Windows har vært det klart største PC OS,et i en årrekke og at Linux aldri har slått helt an blant massene. På serversiden har derimot MS tapt terreng spesielt for database og webservere...Men Windows som PC OS er nok på lang nær død...

Endret av Malvado
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Spar meg, jeg tar gjerne til meg bevis for ting jeg. Om du faktisk har vidoer som viser det, så kan du jo bevise det?

 

AtW

 

Finnes faktisk flere tester der ute som viser ytelsen mellom 7 , 8.1 og 10 , vi må huske på at vi fortsatt er i preview versjonen av Windows 10 og det er en del funksjoner som kan ta en del ytelse ( overvåking ) og at man derfor fortsatt ikke helt vet hva spill ytelsen vil bli på sluttproduktet.

 

Denne videoen viser dog at en god del spill yter bedre i 8.1 (og dårligere i 10).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Spar meg, jeg tar gjerne til meg bevis for ting jeg. Om du faktisk har vidoer som viser det, så kan du jo bevise det?

 

AtW

 

Finnes faktisk flere tester der ute som viser ytelsen mellom 7 , 8.1 og 10 , vi må huske på at vi fortsatt er i preview versjonen av Windows 10 og det er en del funksjoner som kan ta en del ytelse ( overvåking ) og at man derfor fortsatt ikke helt vet hva spill ytelsen vil bli på sluttproduktet.

 

Denne videoen viser dog at en god del spill yter bedre i 8.1 (og dårligere i 10).

 

 

Takker, jeg oppfattet dog påstanden at man tapte endel på kjøre win7 kontra win8, og der er det mye interessant i videoen, stort sett ganske likt, men noen forskjeller, opp til 5% på spillet med mest forskjell såvidt jeg kunne se (i win8s favør)

 

AtW

Lenke til kommentar

Du har tydeligvis ikke brukt windows 8 på en stund eller i det hele tatt..Har aldri forstått meg på de so gjør seg til som "Microsoft hatere"..Det er vanskelig å erstatte Win 7 med Win 10 på skolen din så lenge Win 10 ikke er i salg...

 

Nok om det...det er vel en grunn til MS Windows har vært det klart største PC OS,et i en årrekke og at Linux aldri har slått helt an blant massene. På serversiden har derimot MS tapt terreng spesielt for database og webservere...Men Windows som PC OS er nok på lang nær død...

Må man bruke den dårlige bortforklaringen for å fremme nyeste utgave av Windows hver gang noen ikke får den til å fungere ?

Lenke til kommentar

Det er faktisk enda mer å hente på noen oppsett ATW , f.eks så yter FX serien til Amd bedre på windows 8.1 enn 7 da det er gjort en del endringer på Kernel nivå som ikke lot seg gjøre på Windows 7 selv om det ble sluppet en fiks.

 

Nå har jeg hatt 8.1 en god stund og om jeg sammenligner med 7 så vil jeg si at det er forskjell på ytelsen og stabiliteten i alle fall på de spillene og programmene jeg bruker , jeg merker trolig mer til ytelseforskjellene pga at jeg har et Amd FX oppsett , men det var i alle fall en forbedring her i de spillene som jeg har tid til å spille.

 

Antageligvis så vil DX 12 inneholde en god del endringer som vil gjøre at ytelsen på nytt øker markant , jeg tror derimot ikke at MS vil slippe DX12 til Windows 8 eller 7 da det er gjort endringer på kernel nivå som gjør at den siste utgaven av DX ikke er like bakoverkompatibel med eldre os ( Selv om det trolig hadde latt seg gjøre om MS fikk ut fingeren, men her ønsker de jo flere over til W10).

 

Uansett så kan jeg røpe at Windows 10 begynner å ha såpass mange finjusteringer på mange av de punktene som det har blitt klaget mye over at jeg vil tro at det er mange som vil trives på Os'et selv om de har tviholdt på Windows XP / 7.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...