Gå til innhold

Nytt Shield-nettbrett med superprosessor kan være på vei


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den opprinnelige planen min var å kjøpe Googles nye Nexus-tablet, men mtp. hvor godt de klarte å ødelegge den (hvorpå min gamle Nexus 7 v2. føltes ut som et bedre alternativ), så blir det mest sannsynlig innkjøp av NVIDIA Shield Tablet 2. Eneren er jo en kraftplugg uten like som fortsatt utkonkurrerer de fleste andre Android-nettbrett der ute i flyt og fart. Om de klarer å lansere en versjon nr. 2 med bedre oppløsning og skjerm (det hjelper ikke å rettferdiggjøre de dårlige fargene med å si at det er bedre enn iPad Mini Retina 3, når iPaden allerede er helt forferdelig på dette området), til like rimelig pris som den forrige, vil jeg garantert gå inn for et kjøp. Kontrollen, funksjonaliteten med PC-streaming og den direkte tilgangen på PC-spill som Portal og Half-Life 2 er bare en bonus opp i det hele.

 

Fra 2014 var NVIDIA Shield Tablet 2 og ASUS MeMO Pad 7 (ME572C) de eneste realistiske "gode" nettbrettene der ute. Galaxy Tab S sliter av et forferdelig dårlig/tregt optimalisert grensesnitt, iPad Air er utrolig tamt og begrenset, og Nexus 9 er en middelmådig telefon til en dyr pris (ganske så motsatt sin forgjenger). La oss håpe på et bedre år for nettbrett i 2015.

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

Sitter med en k1 shield pad på 4de måneden og er for det meste kjempefornøyd. En smule dårlig byggekvalitet (skjermside og bakside skilte litt lag en gang, men da hadde den vært på tur ubeskyttet i en dårlig pakket koffert), underlig løsning på fysiske knapper (vanskelig å i det hele kjenne knappene om du ikke fysisk ser dem), dårlig oppsett for fysiske kontakter og for få muligheter til å justere brettets innstillinger uten eksterne apps har ikke fått meg til å angre.

 

Løser de disse problemene i tillegg til å fortsette utrulling av nyeste android omtrent på dagen og kjører inn noe mere RAM så har jeg vanskelig for å se noen direkte konkurrenter til x1 shield.

 

Fargeproblemene syns jeg er sterkt overdrevet, men så har jeg også fargesvakt syn, så bra for meg!

 

Streaming-mulighetene til tv er så bra at jeg allerede kan konkludere med at dette brettet har blitt en god ikke-levende venn av meg (jeg har langt over 200 reisedøgn i året).

 

Og, for the record, jeg er ingen Nvidia fanboy, har stort sett kun hatt ATI/AMD kort stasjonært og på laptop og syns det har fungert veldig greit for meg.

 

Men spørs om det ikke blir et maxwell-kort på stasjonæren i år for å utnytte gamestream på skikkelig vis (gikk over til GTX-kort på jobblaptopen da jeg "tilfeldigvis" trengte en ny jobbpc etter nyttår) ;)

Lenke til kommentar

Den opprinnelige planen min var å kjøpe Googles nye Nexus-tablet, men mtp. hvor godt de klarte å ødelegge den (hvorpå min gamle Nexus 7 v2. føltes ut som et bedre alternativ), så blir det mest sannsynlig innkjøp av NVIDIA Shield Tablet 2. Eneren er jo en kraftplugg uten like som fortsatt utkonkurrerer de fleste andre Android-nettbrett der ute i flyt og fart. Om de klarer å lansere en versjon nr. 2 med bedre oppløsning og skjerm (det hjelper ikke å rettferdiggjøre de dårlige fargene med å si at det er bedre enn iPad Mini Retina 3, når iPaden allerede er helt forferdelig på dette området), til like rimelig pris som den forrige, vil jeg garantert gå inn for et kjøp. Kontrollen, funksjonaliteten med PC-streaming og den direkte tilgangen på PC-spill som Portal og Half-Life 2 er bare en bonus opp i det hele.

 

Fra 2014 var NVIDIA Shield Tablet 2 og ASUS MeMO Pad 7 (ME572C) de eneste realistiske "gode" nettbrettene der ute. Galaxy Tab S sliter av et forferdelig dårlig/tregt optimalisert grensesnitt, iPad Air er utrolig tamt og begrenset, og Nexus 9 er en middelmådig telefon til en dyr pris (ganske så motsatt sin forgjenger). La oss håpe på et bedre år for nettbrett i 2015.

 

z3 compact tablet er et ganske bra alternativ og men ja ikke så mye bra å velge i får håpe det kommer no bra i mars

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...