Gå til innhold

Telenor blir hovedsponsor for Norges største e-sportsatsing


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er veldig positivt for e-sport. Det at vi nå ser flere større aktører involvere seg, er definitivt det steget vi trenger for å se e-sporten vokse i Norge.

 

Hardcore-fansen som ser på streams kommer nok ikke til å merke noen forskjell, men dette er svært positivt for både e-sportutøverne samt den aller største målgruppen vi har her i Norge: nemlig de unådde. De folka som ikke aner hva Twitch er engang, og som aldri har sett en enste e-sportkamp i sitt liv.

 

Det neste steget nå er at TV-kanalene kommer mer på banen (TV2 har allerede gjort noen småting, men vi trenger mer).

Lenke til kommentar

Det er kjempebra, er feil ord å bruke, men "kult" at Telenor beveger seg inn på eSport-arenaen.

Enhver e-sportfanat fra Norge burde sprette champagnen for denne nyheten. Ikke nødvendigvis for å feire på Gamer.no sine vegne, men fordi dette tar hele den norske e-sportbransjen opp et nytt hakk. Jeg siterer Andreas/winGr (fra Lions): "Hvis giganten Telenor er interessert i e-sprort, er også alle andre aktører det" (hentet fra "Norsk e-sport podcast").

 

Telenor er den første store, norske aktøren som har fått opp øynene for en helt ny (i den forstand at ikke mange annonsører har vært veldig interesserte tidligere), upcoming og svært kjøpesterk målgruppe. Ja, det er positivt for Gamer.no og deres ligaer at de får mer penger og større eksponering (Telenor skal stå for reklamering osv), men i det lange løp er signaleffekten og ringvirkningene av alt dette mye større og viktigere. Jeg kan love deg at andre store aktører og annonsører kommer til å følge i Telenors fotspor i året som kommer.

 

Jeg setter min lit til at Telenors innmarsj i e-sporten skal være det løftet vi trenger i jakten på en stuerein og profesjonell bransje. I tillegg til satsingen fra House of Nerds og TV 2 sine ligaplaner.

 

Edit: Innser nå at jeg kan ha mistolket innlegget ditt litt. Først trodde jeg at du var litt mer skeptisk og ville moderere ordbruken til at det kun var kult og ikke kjempebra... Skylder på kommabruken din! :hm:

Endret av Sanchez_
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 8 måneder senere...

jeg er SÅ forbannet!! ingen norske slåssespill klubber ?? er dere seriøse ? dere klubber til dota, lol, CS:GO, men ta å søk norske slåssespill klubber på youtube, 0 treff ?? jeg finner seriøst ingen konkurranse i slåssespill her i norge og det gjør meg bare sååå skuffet, hvorfor så mange spill får klubber og slåssespill blir utelukket ?? jeg brenner for å finne meg en verdig norsk motstander i et slåssespill, alle klarer å finne motstand i slike spill som er nevnt over her, men er så lei meg for at folk som jeg som spiller og legger så mye tid til å bli så god på slåssespill bare for å ikke kunne gjøre noe av det, så for å være med på noe stort, så må jeg begynne med lol ? dota ? hell no sier jeg bare ! hvorfor er det sånn ?

Lenke til kommentar

jeg er SÅ forbannet!! ingen norske slåssespill klubber ?? er dere seriøse ? 

 

Jeg er ikke fullt oppdatert innenfor slåssespill, men en ting vet jeg: BX3 har noen av Europas beste fighting-spillere i klubben sin, inkludert Arman «Phenom» Hanjani som gjør det sprekt i Capcom Pro Tour. Vegard «veggey» Bugge gjør det vel også ganske bra, og er rangert som den 77. beste spilleren i verden.

 

Det skal også være noen temmelig oppegående norske Smash-spillere, noe vi blant annet fikk oppleve under Eclipse-turneringen til Pressfire.

 

Hør med dem om de vil prøve seg mot deg en dag ;-)

Lenke til kommentar

 

Er ikke tek.no(gamer.no) eid av Telenor da o_O

Telenor eier ifølge Wikipedia 48,2% av Amedia som igjen eier Mediehuset Tek som Gamer.no er en del av. Det gjør det sikker litt lettere å få Telenor som sponsor, men det er jo ganske mange ledd mellom Gamer.no og Telenor.

 

Amedia eier ikke lengre Mediehuset Tek, men TU Media 

http://www.tu.no/it/2015/06/22/tu-media-kjoper-mediehuset-tek

 

Telenor eier derfor ingen del av Gamer.no

Lenke til kommentar

 

 

Er ikke tek.no(gamer.no) eid av Telenor da o_O

Telenor eier ifølge Wikipedia 48,2% av Amedia som igjen eier Mediehuset Tek som Gamer.no er en del av. Det gjør det sikker litt lettere å få Telenor som sponsor, men det er jo ganske mange ledd mellom Gamer.no og Telenor.

 

Amedia eier ikke lengre Mediehuset Tek, men TU Media 

http://www.tu.no/it/2015/06/22/tu-media-kjoper-mediehuset-tek

 

Telenor eier derfor ingen del av Gamer.no

 

Sjekk datoen for når han postet innlegget. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...