Gå til innhold

Takler PC-en din det siste Battlefield-spillet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå mangler denne artikkelen noe vesentlig og det er nettopp ytelseforskjellen på de forskjellige oppsettene.

Dette kan være helt avgjørende for den kombinasjonen av komponenter man måtte velge.

 

Et godt eksempel kan være at BF vil ha problemer med å yte optimalt om man kjører på med et oppsett med en Amd Cpu og Nvidia skjermkort , her bør man se om det kan la seg gjøre å teste med Amd + Amd og eventuelt Mantle om spillet støtter det.

 

Det er også en del Gamere som fortsatt sitter på eldre cpu'er fra både Intel og Amd og her hadde det faktisk vært fint om dere har kunnet tatt en grundig oppdatering med et langt større testoppsett.

 

Edit : Litt inblikk i noen tester :

 

 

  • Amd FX 8320 og 270X på 1366x768 : Gamedebate
  • Innblikk på forskjellige Cpu'er og begrensinger samt noen skjermkort : DSOG
Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Nå mangler denne artikkelen noe vesentlig og det er nettopp ytelseforskjellen på de forskjellige oppsettene.

Dette kan være helt avgjørende for den kombinasjonen av komponenter man måtte velge.

 

Et godt eksempel kan være at BF vil ha problemer med å yte optimalt om man kjører på med et oppsett med en Amd Cpu og Nvidia skjermkort , her bør man se om det kan la seg gjøre å teste med Amd + Amd og eventuelt Mantle om spillet støtter det.

 

Det er også en del Gamere som fortsatt sitter på eldre cpu'er fra både Intel og Amd og her hadde det faktisk vært fint om dere har kunnet tatt en grundig oppdatering med et langt større testoppsett.

 

Edit : Litt inblikk i noen tester :

 

 

  • Amd FX 8320 og 270X på 1366x768 : Gamedebate
  • Innblikk på forskjellige Cpu'er og begrensinger samt noen skjermkort : DSOG

Intel Core i7 930'en min sammen med 970 skjermkort pluss en 850 evo og overklokking gjør etter min foreløpige test tidligere i dag meget gode ting i hardline.

 

Gjennomsnittlig 83 fps på ultra er supert! :)

Lenke til kommentar

 

Intel Core i7 930'en min sammen med 970 skjermkort pluss en 850 evo og overklokking gjør etter min foreløpige test tidligere i dag meget gode ting i hardline.

 

Gjennomsnittlig 83 fps på ultra er supert! :)

 

 

Om du er villig til å komme med litt mer data så hadde det vært fint om du :

 

*Har kunnet kjørt cpu på standard hastighet.

*Kjørt skjermkortet på standard hastighet.

*Overklokket begge komponentene gradvis for å gi en indikasjon på skalering.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

I og med at jeg nylig måtte reinstallere Windows etter to dager i cmd for å prøve å fikse noen filproblemer så kjørte jeg alt på standard. Altså cpu'en på 2,8 gh.

Rett før jeg dro fra huset så overklokket jeg cpu'en fra 2,8 til 3,8 ghz.

Kjører nå en stresstest av cpu for å sjekke evt stabilitetsproblemer men satser på at det går fint i og med at jeg har kjørt cpu'en på akk samme innstillinger i et par måneder i strekk tidligere.
Har et Asus Geforce gtx 970 strix som jeg foreløpig ikke har overklokket enda. Planen er å gjøre det i morgen om alt går som det skal med stabilitetstesten som skal kjøre gjennom natten.

Kan poste mer nøyaktig info og det du ber om når jeg får kommet meg foran pc'en
:)

Vil presisere at den avg fps'en er kjørt på standard klokkehastighet på alle komponenter.

Endret av Malvado
Flettet sammen 3 innlegg etter hverandre.
Lenke til kommentar

Egentlig et ganske gøy spill. Har spilt meg til lvl 28 i dag og har koset meg, men må nesten spille med venner, om ikke tror jeg det kan vere kjedelig..

 

Spiller med 16GB RAM, Phenom II 955 og ATI 5850BE på High, og det flyter godt

 

litt overkill på ram i forhold til resten av systemet :p

Lenke til kommentar

 

Egentlig et ganske gøy spill. Har spilt meg til lvl 28 i dag og har koset meg, men må nesten spille med venner, om ikke tror jeg det kan vere kjedelig..

 

Spiller med 16GB RAM, Phenom II 955 og ATI 5850BE på High, og det flyter godt

litt overkill på ram i forhold til resten av systemet :p

 

Haha, sant nok :p

Men fant et godt tilbud for en stund tilbake på RAM, og tok å kjøpte dette (veldig greit iforhold til 4GB som jeg hadde fra før)

Blir nok oppgradering av CPU og GPU og snart, men ikke så lett som student :hm:

Lenke til kommentar

 

Finnes ikke noe som heter for mye ram...

 

sant nok men spill som bruker så mye ram blir for tunge for Phenom II 955 og ATI 5850BE

 

 

Tja, sammenhengen mellom minnebruk og ytelse er vel i hovedsak ganske liten i slike spill, det er i store databaser der man har heftig bruk av små mengder minne at Cpu blir flaskehalsen.

 

Man ser jo stadig vekk at mer av ytelsebegrensningene blir flyttet over til Gpu , bare det at ved å bruke Mantle på de svakeste cpu'ene til Amd har opp til 50% mer ytelse å hente sier jo litt også da...

Lenke til kommentar

 

 

Finnes ikke noe som heter for mye ram...

 

sant nok men spill som bruker så mye ram blir for tunge for Phenom II 955 og ATI 5850BE

 

 

Tja, sammenhengen mellom minnebruk og ytelse er vel i hovedsak ganske liten i slike spill, det er i store databaser der man har heftig bruk av små mengder minne at Cpu blir flaskehalsen.

 

Man ser jo stadig vekk at mer av ytelsebegrensningene blir flyttet over til Gpu , bare det at ved å bruke Mantle på de svakeste cpu'ene til Amd har opp til 50% mer ytelse å hente sier jo litt også da...

 

 

joda du har rett i det. men jeg har f.eks kun 8 GB ram og det holder lenge selv om jeg har en god del krafigere gpu og cpu en han jeg komenterte på. så hvis jeg ikke trenger 16 gb så har jo han ikke bruk for det heller. i spill da vel og merke.

Lenke til kommentar

 

 

 

Finnes ikke noe som heter for mye ram...

 

joda du har rett i det. men jeg har f.eks kun 8 GB ram og det holder lenge selv om jeg har en god del krafigere gpu og cpu en han jeg komenterte på. så hvis jeg ikke trenger 16 gb så har jo han ikke bruk for det heller. i spill da vel og merke.

 

 

Nå vet jeg ikke helt om du er klar over det , men vi har faktisk vært svært begrenset de siste årene over den "manglende" minnemengden på konsoller i forhold til mange av MP kartene som er laget (og til en viss grad SP spill ) , 32 bits Windows Xp / vista og treg overgang til Windows 7/8 64 bits med større minnemengder på både Gpu og System har også bidratt til at spillutviklerne har begrenset minnebruken så mye de kan.

 

Ser du nå på det som kommer i f.eks Battlefield Hardline og andre moderne spill så blir det langt mer vanlig at man ser at store landområder kan bli ødelagt på en måte som er både realistisk og ikke minst legger spor etter seg og ikke forsvinner etter en stund.

Det er mye som kan lagres i systemminne og brukes over tid , da er det kjekt at flere spillere ikke lenger har en begrensning på 4Gb systemminne og heller har masse minne til overs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...