Gå til innhold

Bråstopp i nettbrettsalget


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nettbrett er ikke en forbruksgjenstand som dopapir. Man kjøper et og kjøper ikke nytt før enten det gamle går i stykker eller det er store fordeler med å kjøpe nytt. Det kan ta mange år. Nå har en bølge av folk kjøpt sitt første nettbrett og da tar det noen år før gjennomsnittet gidder å kjøpe et nytt.

 

De prosentendringene dere snakker om er bagatellmessige. -3,2% her og +1% der er bagatellmessig sammenlignet med oppgangen på flere hundre prosent som vi så for få år siden. Jeg vil kalle det stabilt, eller rettere sagt å passere salgtstoppen.

 

En annen ting er at ikke alle nødvendigvis føler seg komfortabel med formatet. Noen foretrekker store telefoner fremfor nettbrett, mens andre savner Windows og fysisk tastatur, mens de lar nettbrettet ligge og støve.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Folk fant vel fort ut at eneste bruksområde som overgikk en laptop var... ingenting.

 

Heh ja nesten det Har ikke noe slikt selv da jeg er motstander og det er litt prinsippsak. Ser stadig vekk unger på 5-6 år som sparer opp 4 tusen for å kjøpe iPad, syns nesten det er trist.

Kan selvsagt se bruksområde f.eks på reiser, det er jo ekstremt lett å ha i sekken.

Lenke til kommentar

Folk fant vel fort ut at eneste bruksområde som overgikk en laptop var... ingenting.

 

nåda, det er en god del et nettbrett kan være bedre på; oppstart, format, spill, batterilevetid, skjerm og mobilitet. En laptop er bedre hvis du skal gjøre andre ting som f.eks. må på en ikke-mobiloptimalisert nettside og sånt, men ellers er nettbrettet like god om ikke bedre til andre ting.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har en Imac som jeg gjør tyngre arbeidsoppgaver på. Mens jeg bruker en samsung galaxy note pro nettbrett til å jobbe og studere på fordi den er veldig god til det og holder lenge for meg. Telefonen er en galaxy s5 som gjør det den skal. Med tanke på dagens baterier så lar jeg aldri mobilen gjøre jobben til et nettbrett. Jeg kommer ikke til å kjøpe et nytt nettbrett på en stund da den jeg har gjør en glimrende jobb. Og Imacen er like suveren som alltid.

Lenke til kommentar

En får laptops på 1kg med like god batterilevetid, en får også "laptops" med touch skjerm og avtagbart tastatur, sleep-oppstart og små drittspill om en liker det.

 

Kan du ta håndskrevne notater på en lapptopp? Har en lapptopp en kamera hvor du ksn ta bilder av dokumenter og notater og andre ting du vil huske når du sitter på en forelesning og noterer? Nå du håndtegne tegninger og skisser på en lapptopp? Det nettbrettet jeg har er bedre følgesvenn enn lapptopp på de fleste områder for meg.

Lenke til kommentar

 

En får laptops på 1kg med like god batterilevetid, en får også "laptops" med touch skjerm og avtagbart tastatur, sleep-oppstart og små drittspill om en liker det.

Kan du ta håndskrevne notater på en lapptopp? Har en lapptopp en kamera hvor du ksn ta bilder av dokumenter og notater og andre ting du vil huske når du sitter på en forelesning og noterer? Nå du håndtegne tegninger og skisser på en lapptopp? Det nettbrettet jeg har er bedre følgesvenn enn lapptopp på de fleste områder for meg.

 

 

Håndskrevne notater? Ja, det kan en med touch eller tegnebrett. Kamera har en mobil for.

 

Selvsagt blir det subjektivt hva en velger å bruke, men alt et nettbrett kan, kan en med riktig laptop, og ikke omvendt er mitt poeng.

Lenke til kommentar

Selvsagt blir det subjektivt hva en velger å bruke, men alt et nettbrett kan, kan en med riktig laptop, og ikke omvendt er mitt poeng.

 

Det er ikke nødvendigvis sant. En laptop har som regel Windows eller OSX, men nettbrett som regel har iOS eller Android. Alle disse OSene kan gjøre særegne ting som du ikke uten videre kan gjøre på de andre OSene.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I og med tilgangen på apper er nettbrett faktisk eneste skikkelig gode plattform for leseing av mange magasiner. Også på bøker er det overlegent enhver laptop.

 

Mitt nettbrett veier også ca. 300 gram og har batterilevetid på 8-9 timer. Hvilken laptop matcher det?

 

Til noen bruksområder er en laptop eneste mulighet, til andre er et nettbrett alene om å funke. Til de aller fleste typer bruk er begge gode nok, men en av dem bedre.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...