Gå til innhold

Microsoft lanserer ny Outlook-app til iOS og Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lastet den ned akkurat nå, gir veldig bra førsteinntrykk. Søk i globale exchange-adresselister er på plass (det var det forøvrig i Gmail-appen i Android 5.0 også), og virker mye mer responsiv enn nevnte Gmail-app.

 

Kalenderen virker å være dårligere enn den rene kalender-appen til Google, og langt færre innstillinger som er mulig (savner deriblant start-dag på uken og ukenummer).

 

Men til epost virker denne bra, samt at utseendet blir mer enhetlig med Outlook på PC og webapp...

Lenke til kommentar

Var noen som spøkte med at den beste Gmail klienten på iOS, er nå Outlook. Fra Microsoft.

Herlig miks! :)

 

Er jo noen som mente at Microsoft Surface Pro 3 var den desidert beste maskinen til den siste Ubuntu-versjonen da den kom (eller var det en Debian-versjon?), eneste de hadde testet der alt fungerte rett ut av boksen uten noe ekstra mikkmakk :-D
Lenke til kommentar

Var noen som spøkte med at den beste Gmail klienten på iOS, er nå Outlook. Fra Microsoft.

Herlig miks! :)

 

Windows Phone eiere kjenner seg kanskje litt, skuffet?

 

Hvorfor skulle jeg/vi være skuffet?

 

Dette er langt fra uventet. Snakker en god del med folk fra MS, og de har en policy eller målsetting om å være/bli best på de tingene de driver på med uavhengig av plattform.

 

Med uavhengig legges det til en liten klype salt da de nok må ha en viss betydning.

 

Poenget er at MS satsing på android eller iOS, i det minste for min del, ikke er uventet.

 

Jeg synes det er en bra ting, da jeg sterkt misliker hvordan Apple gjør det strakt motsatte.

 

Man kunne så klart ventet at MS brukte hele produktserien sin for å lokke/tvinge brukere over på Windows X devicer, skape Lock in. Men jeg tror dette bare vare så lenge.

 

På en annen side. Ved å tilby disse produktene og la brukere på andre OS bli knyttet til dem, vil MS logoen på produktene etter hver ikke se så dum ut.

Lenke til kommentar

 

Poenget er at MS satsing på android eller iOS, i det minste for min del, ikke er uventet.

 

Jeg synes det er en bra ting, da jeg sterkt misliker hvordan Apple gjør det strakt motsatte.

 

 

Gjør Apple det strakt motsatte? Apple satser riktignok ikke på Android (hvorfor skulle de det?), men satsingen på iOS tror jeg ikke det er noe i veien med... :p

Lenke til kommentar

Dette er spyware av verste sort. Uten noen som helst advarsel lagrer MS brukernavn/passord til alle kontoer registrert i klienten og scanner innholdet på kontoene jevnlig fra sine servere for indeksering og å sende påminnelser.

 

Så det er spyware når en kalender/epost-app skanner og indexerer kalenderen og eposten din?

Lenke til kommentar

 

Poenget er at MS satsing på android eller iOS, i det minste for min del, ikke er uventet.

Jeg synes det er en bra ting, da jeg sterkt misliker hvordan Apple gjør det strakt motsatte.

Gjør Apple det strakt motsatte? Apple satser riktignok ikke på Android (hvorfor skulle de det?), men satsingen på iOS tror jeg ikke det er noe i veien med... :p

 

Du spør om Apple gjør det motsatte, samtidig som du bekrefter at de gjør det motsatte? Altså gi ut tjenester på flere plattformer. Eller stille du deg spørrende fordi du er uenig, i noe?

 

Ble ikke helt klok på den, mulig det er for tidlig for meg enda.

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

 

Var noen som spøkte med at den beste Gmail klienten på iOS, er nå Outlook. Fra Microsoft.

Herlig miks! :)

 

Windows Phone eiere kjenner seg kanskje litt, skuffet?

Hvorfor skulle jeg/vi være skuffet?

 

Dette er langt fra uventet. Snakker en god del med folk fra MS, og de har en policy eller målsetting om å være/bli best på de tingene de driver på med uavhengig av plattform.

 

Med uavhengig legges det til en liten klype salt da de nok må ha en viss betydning.

 

Poenget er at MS satsing på android eller iOS, i det minste for min del, ikke er uventet.

 

Jeg synes det er en bra ting, da jeg sterkt misliker hvordan Apple gjør det strakt motsatte.

 

Man kunne så klart ventet at MS brukte hele produktserien sin for å lokke/tvinge brukere over på Windows X devicer, skape Lock in. Men jeg tror dette bare vare så lenge.

 

På en annen side. Ved å tilby disse produktene og la brukere på andre OS bli knyttet til dem, vil MS logoen på produktene etter hver ikke se så dum ut.

 

 

 

All ære til Microsoft for at de gjør dette, men de kunne jo med fordel hatt litt større fokus på egen plattform også da. De blir jo totalt motsatte av Apple, i den forstand at de ser ut til å glemme egen plattform i forbifarten..

Lenke til kommentar

 

Dette er spyware av verste sort. Uten noen som helst advarsel lagrer MS brukernavn/passord til alle kontoer registrert i klienten og scanner innholdet på kontoene jevnlig fra sine servere for indeksering og å sende påminnelser.

 

Så det er spyware når en kalender/epost-app skanner og indexerer kalenderen og eposten din?

Ja når MS med sine servere scanner kontoen på min jobb eller hjemme-server uten å ha informert om det på forhånd.

Lenke til kommentar

 

 

Dette er spyware av verste sort. Uten noen som helst advarsel lagrer MS brukernavn/passord til alle kontoer registrert i klienten og scanner innholdet på kontoene jevnlig fra sine servere for indeksering og å sende påminnelser.

 

Så det er spyware når en kalender/epost-app skanner og indexerer kalenderen og eposten din?

Ja når MS med sine servere scanner kontoen på min jobb eller hjemme-server uten å ha informert om det på forhånd.

Beklager, men ser ikke problemet med at apper du gir tilgang til epost og kalender benytter seg av disse tillatelsene. Om det hadde vert en foto-app eller noe sånt så hadde jeg sett problemet, men i dette tilfellet virket det ikke som om appen gjør boe annet enn det den må for å gjennomføre jobben den skal og gi en best mulig opplevelse.

Lenke til kommentar

* Bra design generelt

* Bra at man kan dra ned for å synkronisere alle mailboxer fra kombi-visning

* Kalender har for snevre layout-muligheter men er funksjonsrik

* Kan ikke endre synk-instilling. Virker som den går på push eller synkroniserer veldig ofte

* Spiser batteri (som følge av ofte synkronisering?)

* Burde hatt mulighet for egen sikkerhet/pin-kode a'la dropbox-app eller lignende for ordentlig "containerization"

Lenke til kommentar

 

 

 

Dette er spyware av verste sort. Uten noen som helst advarsel lagrer MS brukernavn/passord til alle kontoer registrert i klienten og scanner innholdet på kontoene jevnlig fra sine servere for indeksering og å sende påminnelser.

 

Så det er spyware når en kalender/epost-app skanner og indexerer kalenderen og eposten din?

Ja når MS med sine servere scanner kontoen på min jobb eller hjemme-server uten å ha informert om det på forhånd.

Beklager, men ser ikke problemet med at apper du gir tilgang til epost og kalender benytter seg av disse tillatelsene. Om det hadde vert en foto-app eller noe sånt så hadde jeg sett problemet, men i dette tilfellet virket det ikke som om appen gjør boe annet enn det den må for å gjennomføre jobben den skal og gi en best mulig opplevelse.

Mange vil forsøke å benytte denne til jobb-post. Tror ikke alle bedrifter vil være like fornøyd med at MS snoker i posten deres.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...