Gå til innhold

PODKAST: – Iron Bull har den beste sex-scenen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Glad for at dere tar opp DA:I, det er jo et veldig bra spill, men lurer på hva dere synes angående RPG modellen har beveget seg fra storyfullte sidequests til ginde sidequest?

 

Forstår at sidequest er helt frivillige og vil helst unngå screamhysteria om at hvis jeg ikke liker grinding kan jeg fuck off, det er sannt at jeg kan det men spørsmålet mitt er hva dette vil si for fremtidige spill? Dette er jo ressurser som kunne blitt brukt på å legge til noen ekstra sidequest storylinjer.

 

For eksempel ta Knights of the Old Republic 1-2 eller Baldurs Gate 1-2. Dette er begge RPG spill som er fulle med sidequests men ikke noen grinde sidequests. Noen tanker rund dette?

 

Personlig håper jeg at Pillars of Eternity ikke er fullt med grindequess og følger old School modellen isteden, ut ifra det jeg har lest så virker det slik i alle fall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ting som var bra.

01. Dritbra grafikk.

02. Nydelige omgivelser.

03. Karakterene var meget gode. Standard i Bioware spill.

 

Det som ikke var bra.

 

01. Elendig story. At Corypheus i det hele tatt er badguyen i spillet er et gedigent plot hull.

02. Meget kort story. Kun 10 timer lang.

03. Passiv badguy. Han dukker opp og bedriver itt ondskap i starten. etter det gjør han ikke noe. Han sitter passivt og lar spileren plukke planene hans fra hverandre en etter en. Han "slår" aldri tilbake, på noe vis.

04. Ekstremt begrenset når det kommer til valg når en skal lage sin egen karakter.

05. Kun 8 abilities kan brues under kamp, og en kan heller ikke skifte våpen under kamp.

06. Horribel AI på de du har med deg ut på oppdrag.

07. Combat er så "simplified" at det er et hån mot spilleren. Kast Barrier og button mash = win.

08. Auto dialog. Spillet tar kontrollen over karakteren din i alt for stor grad under cutscenes. Du forfremmer folk uten å ha innspill i det. Du kniser som en skolejente, i andre cutscenes uten at du har kontroll over det (ukult hvis du prøver å spille en badass dverg).

09. Circa 90 prosent av alle "quests" is spillet er tomme fetch quests. Dvs: Dra til Gå fra A til B, hent noe, returner med det, få noen mynter og en Thank You. Dette en utrolig elendig form for quests, for å være kvass. En god quest er noe du gjør fordi du vil vite hva som skjer etterpå. Ikke pga 10 mynter og et klapp på skulderen. Tomt tidsfordriv er ikke story.

 

Spillet ser meget bra ut ved første øyekast, men etterhvert som en kommer ut i spillet merker en at det er mye hype og svært lite innhold. Endel snodige design valg vedrørende combat og gameplay ødelegger mye av opplevelsen. Litt på samme måte som det gjorde in DA2. Gir det en 5 av 10, og da er jeg snill.

 

Review over.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Glad for at dere tar opp DA:I, det er jo et veldig bra spill, men lurer på hva dere synes angående RPG modellen har beveget seg fra storyfullte sidequests til ginde sidequest?

 

Forstår at sidequest er helt frivillige og vil helst unngå screamhysteria om at hvis jeg ikke liker grinding kan jeg fuck off, det er sannt at jeg kan det men spørsmålet mitt er hva dette vil si for fremtidige spill? Dette er jo ressurser som kunne blitt brukt på å legge til noen ekstra sidequest storylinjer.

 

For eksempel ta Knights of the Old Republic 1-2 eller Baldurs Gate 1-2. Dette er begge RPG spill som er fulle med sidequests men ikke noen grinde sidequests. Noen tanker rund dette?

 

Personlig håper jeg at Pillars of Eternity ikke er fullt med grindequess og følger old School modellen isteden, ut ifra det jeg har lest så virker det slik i alle fall.

 

2 dager før spillet ble gitt ut sa Developerene at alle områdene du kunne besøke, hadde plenty med story baserte quests og diverse. De borgene du kan ta over skulle også kunne modifiseres og brukes til Spionasje, Handel, eller Militærbaser. Det var ogå muligheter for at du måtte forsvare de mot angrep. Dette stemte vel ikke helt, vil jeg si?

 

Pillars of Eternity har nok ikke grind quests. Folkene bak Fallout spillene og Baldur's Gate som lager det. Blir nok et mer ekte rollespill, laget av folk som digger sjangeren.

Lenke til kommentar

Glad for at dere tar opp DA:I, det er jo et veldig bra spill, men lurer på hva dere synes angående RPG modellen har beveget seg fra storyfullte sidequests til ginde sidequest?

 

Forstår at sidequest er helt frivillige og vil helst unngå screamhysteria om at hvis jeg ikke liker grinding kan jeg fuck off, det er sannt at jeg kan det men spørsmålet mitt er hva dette vil si for fremtidige spill? Dette er jo ressurser som kunne blitt brukt på å legge til noen ekstra sidequest storylinjer.

 

For eksempel ta Knights of the Old Republic 1-2 eller Baldurs Gate 1-2. Dette er begge RPG spill som er fulle med sidequests men ikke noen grinde sidequests. Noen tanker rund dette?

 

Personlig håper jeg at Pillars of Eternity ikke er fullt med grindequess og følger old School modellen isteden, ut ifra det jeg har lest så virker det slik i alle fall.

 

Quest-strukturen er en av tingene jeg personlig liker MINST i spillet. Side-questene er basically MMO-quester og tilfører ingenting til spillet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...