Gå til innhold

– Fy f***, du må jo advare oss!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I følge Elon Musk på Twitter så blir akselerasjonen på Model S P85D og vanlig P85 enda bedre om kurt tid via en over-the-air oppdatering av bilen:

 

Tesla P85D 0 to 60mph acceleration will improve by ~0.1 sec soon via over-the-air software update to inverter algorithm

Endret av HKS
Lenke til kommentar

De har tydeligvis ikke prøvd en R-MC. (Hayabusa, Kawazaki ZX R-serie osv)

Parkerer hvilken som helst Tesla.

Fartsfølselsen er enormt mye bedre på MC, også.

Sukk, synd Norge ikke har bedre klima, bedre veger og mer oppegående bilister

:)

 

Når du setter deg oppå en motorsykkel, stålsetter du deg for fart. Disse folkene ble tatt helt på senga. Er en viss forskjell.

Lenke til kommentar

De har tydeligvis ikke prøvd en R-MC. (Hayabusa, Kawazaki ZX R-serie osv)

Parkerer hvilken som helst Tesla.

Fartsfølselsen er enormt mye bedre på MC, også.

Sukk, synd Norge ikke har bedre klima, bedre veger og mer oppegående bilister

:)

 

Parlerer og parkerer, nå ligger riktignok de fleste 1000cc sportsykler på rundt 2.7 sekund fra 0-100, men jeg hadde ikke vært overbevist om at jeg kom til å slå en tesla som tok det på 3.2, det er ikke mye galt man skal gjøre når man akser fra stillestående for å kommer på 3.2 sekund eller over.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

De har tydeligvis ikke prøvd en R-MC. (Hayabusa, Kawazaki ZX R-serie osv)

Parkerer hvilken som helst Tesla.

Fartsfølselsen er enormt mye bedre på MC, også.

Sukk, synd Norge ikke har bedre klima, bedre veger og mer oppegående bilister

:)

 

Når du setter deg oppå en motorsykkel, stålsetter du deg for fart. Disse folkene ble tatt helt på senga. Er en viss forskjell.

 

 

Joda, men på den andre side så har jeg aldri hatt folk sittende på (som ikke har prøvd det før), som har stålsatt seg tilstrekkelig for den opplevelsen det faktisk er å sitte på en MC som virkelig drar på :)

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

 

Meh... Jeg pleier å kjøre Nissan GTR (R35) om sommeren. Mer trøkk der.

Så ekstremt stor forskjell kan det vel neppe være? 3.2 sekund er ikke så langt unna å være friksjonsbegrenset med normale gatedekk og nissanen har neppe noe ekstrem downforce før 100?

 

Tørr asfalt, 30+ grader og rett frem er det vel kanskje relativt likt. GTR'en er bygd for fart, Teslaen for å få folk behagelig frem. Slikt gjør litt utslag i ting og tang på en bil.

 

Nei, GTR'en har ikke ekstrem downforce noengang (et unntak er kanskje 2015 nismo), men utrolig god kontroll på kraftoverføring mellom ulike hjul.

 

https://www.youtube.com/watch?x-yt-ts=1422579428&v=uDP7Pty8Qnw&feature=player_embedded&x-yt-cl=85114404

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
×
×
  • Opprett ny...