Arodem Skrevet 28. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2015 EA fortalte Ubisoft om situasjonen.Ubisoft-«svindelnøklene» ble kjøpt med falske kreditkort Lenke til kommentar
icc Skrevet 28. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2015 Det som virker være synd her er at det er spillerne som må lide, mens svindlerne slipper unna. Selv bruker jeg kun Mastercard når jeg handler på nettet, på den måten får jeg alltid pengene tilbake om jeg skulle være så uhendlig å bli svindlet. Lenke til kommentar
Vegard# Skrevet 28. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2015 Fra forbrukerens ståsted er det umulig å vite hvor en nøkkel solgt i en butikk kommer fra, annet enn å støtte seg til butikkens rykte. Jeg liker ikke å måtte si det, men dette ville ikke skjedd om folk handlet fra official resellers Lenke til kommentar
SmileyT Skrevet 28. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2015 Det er nok mange forbrukere som ikke tenker over hva de kjøper og hvordan, det er slik bloddiamanter, u økologisk sjokolade og klær laget av barnehender fortsatt klarer å være i produksjon. Jo uheldig situasjon, men trist som dette er så er det ikke til å komme utenom at hvis du stoler blindt på alt og alle da blir du lurt. Om ubisoft burde tatt for seg situasjonen på en annen måte vet jeg derimot ikke, det selskapet gir meg frysninger, så holder meg unna. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 28. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2015 Dette er konsekvensen av å kjøpte fra 3rd party. Og hvis det er et seriøst 3rd party nettsted så vil du få pengene tilbake. Ingen problem. Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 28. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2015 De får selge til fornuftige priser selv, så slipper de å miste kunder til "unofficial resellers" 2 Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 28. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2015 Opplevde dette med en spillnøkkel jeg kjøpte via G2A. Veldig uprofesjonelt av Ubisoft/Uplay å bare fjerne spillet fra kontoen min UTEN noen melding om handlingen og bakgrunnen for dette. 2 Lenke til kommentar
Dingy Skrevet 28. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2015 Opplevde dette med en spillnøkkel jeg kjøpte via G2A. Veldig uprofesjonelt av Ubisoft/Uplay å bare fjerne spillet fra kontoen min UTEN noen melding om handlingen og bakgrunnen for dette. For dere som opplevde dette, forsvant profil/save/progresjon og alt? Liten trøst å få ny nøkkel av de du kjøpte fra hvis all tiden man har lagt ned i det blir borte... Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 29. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2015 (endret) De får selge til fornuftige priser selv, så slipper de å miste kunder til "unofficial resellers"Syntes ikke spill har ufornuftige priser i dag. Noen vil alltid ha ting billigere uansett hva "normal" prisen er. Senker man normal prisen med f.eks. 100 kr, kanskje fra 400 til 300 kr, så vil folk se etter spill til 200 kr og kanskje mene at det er en fornuftig pris. Hva er en fornuftig pris? Ser vi tilbake til tidlig 90 tallet (og kanskje tidligere) så har prisen på spill gått ned, selv om vi ignorerer inflasjon. Hvordan ting prises i forskjellige land har mye med bl.a. lønnsnivået å gjøre. Skal alle kunne kjøpe fra det billigste landet vil det (trolig) ha en del konsekvenser på spill utviklingen, primært i form av mindre budsjetter. Antall solgte kopier vil nok øke, men ikke nok til å dekke inn den reduserte inntjeningen. Ett stort budsjett benytt ikke automatisk ett bra spill, men noe må ofres og jeg vil tro det første som går er kvaliteten på grafikken og lyden, og størrelsen på og innholdet i spillet. Liten trøst å få ny nøkkel av de du kjøpte fra hvis all tiden man har lagt ned i det blir borte...En sur lærepenge. Da må man klage til de man har kjøpt nøkkelen i fra, og håpe at de forsikrer seg om at de kun selger lovlige nøkler i fremtiden. Er man ikke villig til å gå på denne risikoen får man kun kjøp i fra de man vet 100% er til å stole på. Hvis man ikke vet eller er usikker bør man undersøke først, å komme i etterkant å si "men jeg visste ikke" er ikke bra nok. Endret 29. januar 2015 av Crowly Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 29. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2015 (endret) De får selge til fornuftige priser selv, så slipper de å miste kunder til "unofficial resellers" Jeg tviler STERKT på at du hadde likt hva en "fornuftig" pris på spill i dag ville vært. Produksjonskostnader har blitt mange dobblet de siste årene - spill koster ikke noen tusen dollar å lage lenger, men opptil hundrevis av millioner av dollar. Så må man også tenke på konsumindeksprisen... fremdeles har spillprisen sunket. Hadde en "fornuftig" pris vært på spill så hadde spillene koster langt, langt mer. (Gjennomsnittlig pris på spill utviklet i dag er: 20,000,000$, altså 150 millioner kroner+) og hoveddelen av spill utviklet produserer ikke inntekt men tap. Endret 29. januar 2015 av Uxzuigal Lenke til kommentar
Tønne Skrevet 29. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2015 Dette er grunnen til st jeg holder meg til origin, steam og uplay når jeg kjøper spill på pc. Alltid vært skeptisk til slike sider. Og forlange at vi gamere skal særbehandles når det gjeler slik er vel kanskje litt ute på jordet :/ 2 Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 29. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2015 Dette er grunnen til st jeg holder meg til origin, steam og uplay når jeg kjøper spill på pc. Alltid vært skeptisk til slike sider. Og forlange at vi gamere skal særbehandles når det gjeler slik er vel kanskje litt ute på jordet :/ Har du glemt at vi er kongene av jorden og våre meninger, følelser er verd mye mer enn alle andre sine? Vi er kongene av vår tid - og vi er de viktigeste som finnes? Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 29. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2015 Syns uannsett at Ubisoft kunne gitt beskjed til di dette gjekk ut over før spillnøkkelen vart gjort ugyldig. Da kunne man betalt Ubisoft det beløpet man fekk refundert. Det hadde i så fall Ubisoft fått kred for. Nå er det bare enda fleire som føler seg dårlig behandla av Ubisoft. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 29. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2015 Syntes ikke spill har ufornuftige priser i dag. Noen vil alltid ha ting billigere uansett hva "normal" prisen er. Jeg er vanligvis ikke uenig i dette, men de kunstig oppblåste prisene som preger det digitale markedet er veldig frustrerende. Skulle ønske man kunne peke på en hovedsynder, men alt fra PSN Store og Nintendo Eshop til Steam og Origin driver med dette. Hvis en digital utgave av et nytt PC-spill koster mer enn 349-399 kroner, så er det plutselig dyrere enn om jeg bare gikk ned på Platekompaniet, mens digitale konsollspill tilsynelatende aldri går ned i pris. Har enda ikke kjøpt noe fra key resellers, men jeg må innrømme at det frister veldig med f.eks. Dying Light (ikke tilgjengelig fysisk, 449 digitalt). Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 29. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2015 Syns uannsett at Ubisoft kunne gitt beskjed til di dette gjekk ut over før spillnøkkelen vart gjort ugyldig. Da kunne man betalt Ubisoft det beløpet man fekk refundert. Det hadde i så fall Ubisoft fått kred for. Nå er det bare enda fleire som føler seg dårlig behandla av Ubisoft.Det hadde vært en fin løsning. Men det er ikke Ubisoft som har gjort noe galt her, problemet er primært at disse key seller'ene ikke sjekker gyldigheten til nøkkelene de selger. Skal du klage til noen klag til/på de. Hvis en digital utgave av et nytt PC-spill koster mer enn 349-399 kroner, så er det plutselig dyrere enn om jeg bare gikk ned på Platekompaniet, mens digitale konsollspill tilsynelatende aldri går ned i pris.Pris forskjellen mellom fysisk og digital kopi i samme marked er noe merkelig. Men dette er som med det meste annet innen detaljhandelen, alle varer har en veiledende utsalgspris, om noen butikker velger å ta en lavere pris/avanse blir opp til de. PC spillere er vel noe heldigere med tanke på salg enn konsoll spillere. Der bør man vel vise sin misnøye til Sony, MS osv Lenke til kommentar
TooSpooky Skrevet 30. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2015 HAH! Hva var det jeg sa! Lenke til kommentar
vidor Skrevet 30. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2015 Syns uannsett at Ubisoft kunne gitt beskjed til di dette gjekk ut over før spillnøkkelen vart gjort ugyldig. Da kunne man betalt Ubisoft det beløpet man fekk refundert. Det hadde i så fall Ubisoft fått kred for. Nå er det bare enda fleire som føler seg dårlig behandla av Ubisoft. De ønsker vel bare å ta avstand fra denne kriminaliteten (falske kreditkort) og signalisere at det å kjøpe slikt ikke er greit. Synes egentlig de er tøffe som gjør dette og berømmer etikken i det selv om det går ut over dem selv med misfornøyde kunder. Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 30. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2015 Er ganske sikker på at Ubisoft ikkje har retten på sin side til å bare ugyldiggjøre spillnøkler bare fordi di kan det. Her har EA via Origin solgt fleire tusen spillnøkler til ein person utan å få betalt for det. I så måte har ikkje EA's Origin eit godt nok system til å verifisere eit kjøp før spillnøkklane blir sendt ut. At EA så gjere Ubisoft oppmerksom på at desse nøkklane har blitt sendt ut utan å få betaling grunna falsk kredittkort, burde i så fall være EA sitt problem. Her har tydeligvis både EA og Ubisoft funne ut at det er enklare å la kundane svi enn å ta på egen kappe sitt eget rot. Når så begge går ut å seie at det er tryggare å handle direkte via Uplay Store eller Origin syns eg det heile får ein bitter ettersmak. I mi bok har EA og Ubisoft rævkjørt kundane sine. Har lita tru på at di ville vunne fram i retten da det er deres eget system som tillater at spillnøkler blir sendt ut utan verifisert betaling. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 30. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2015 (endret) Sett på en annen måte så har jo dem ikke fått betalt heller. De som har kjøpt disse nøklene har jo blitt svindlet av de som solge dem, ikke Ubisoft. Juridisk sett har man jo en sak med de svindlerene som solgte nøkkelen. Ubisoft kan lære av dette og forbedre rutiner. Det er jeg helt enig i, men det er omentrent umulig å sikre seg 100%. Enig at de kunne gjort dette noe mer kundevennlig. Som f.eks å gi beskjed i spillet og gi folk muligheten å ordne med ny nøkkel evt. til kostpris. Endret 30. mars 2015 av vidor Lenke til kommentar
Dingy Skrevet 30. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2015 Men det er ikke Ubisoft som har gjort noe galt her, problemet er primært at disse key seller'ene ikke sjekker gyldigheten til nøkkelene de selger. Skal du klage til noen klag til/på de. Hvordan skal de kunne sjekke validiteten på nøklene? Det er meg bekjent ingen verktøy tilgjengelig fra Ubisoft / leverandør for å verfisere en nøkkel før den er blitt brukt. Og frem til nå hvor alle nøklene ble slettet, så var det ingen (utenom svindleren) som visste at nøklene ikke var ekte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå