Gå til innhold

Denne pirat-grafen skremmer Netflix


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Supply and demand. Betaler gjerne for en god tjeneste som viser meg noe annet enn eldgamle filmer og serier. Bare noe dere i streamingverden bør ha i tankene. Betaler ikke for å få massiv katalog med gammelt dritt.

 

Husk at det er selskapene bak de forskjellige seriene og filmene som bestemmer om Netflix får vise det eller ikke. Netflix gjør det beste utav situasjonen og presser på de gammeldagse selskapene. Vist vi ikke hadde hatt Netflix hadde streaming vært en helt annen verden idag. Så eg støtter de fullt ut. Har vært medlem siden Betaen ble sluppet i Norge. Ja, den Norske katalogen er litt stusselig sånn sett men de har roet ned min "ulovlige" nedlasting. Kun TopGear og diverse eldre serier som blir lastet ned nå.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Selvfølgelig bra at vi i det hele tatt har streamingtjenester, men foreløpig så tilbyr ingen av de godt nok utvalg til at jeg ønsker å betale for de. Den amerikanske utgaven av Netflix har f.eks kun 50 filmer fra IMDBs top 250 liste, den britiske så lite som 30. Og fra klassikeren "1001 filmer du må se før du dør" har den amerikanske utgaven kun rundt 1/10 av filmene fra boken tilgjengelig. Den norske utgaven er følgelig enda dårligere, samtidig som Netflix forsøker å gjøre det vanskeligere med vpn.

Lenke til kommentar

Herlig graf. Nå må de gamle gubbene i filmindustriene få øynene opp, for at de kanskje har begrenset markedet litt for sterkt. Men, de sitter der sikkert redde for at om de åpner litt opp, så får de enda mindre penger i kassa.

 

Kan jo hende det vil gå sånn, men det er ingenting som er forutsagt at vil gå sånn før man har studert materien inngående. Først da kan man spå at det er den veien det bærer.

Endret av G
Lenke til kommentar

Støtter Netflix og har betalt siden lansering men dette er vel ikke så overraskende. Problemet er businessmodellen til Netflix. De må kjøpe opp materialet de skal vise noe som er en betydelig kostnad. Netflix skulle vært filmverdenen sitt svar på"Spotify" der kunstnerene får provisjon ut i fra hvor mye materialet blir sett. Så lenge filmindustrien ikke klarer å tilby "filmspotify" så kommer markedsandelen til kommersielle løsninger aldri igjen å være dominerende.

Lenke til kommentar

Synes det er morsomt å se "pirater" ha bedre tilbud enn disse menneskene som egentlig skulle ha pensjonert seg for 10 år siden.

 

For å vinne mot "pirater" må de blandt annet fjerne regionsperrer, ha et globalt biblotek og fikse undertekster, mulighet for fansubs/fjerning av subs kanskje?

 

Inntil disse gamle toskene skjønner at de må gi bedre tilbud enn Popcorn Time og liknende, vil "pirater" slltid være en utfordring.

Lenke til kommentar

Håper folkene i Netflix er smarte nok til å forstå hvorfor det går denne veien. Jeg velger heller Popcorntime hvor jeg får se filmene/tvseriene timer etter de kommer i usa. Kan se filmer der som ikke har kommet på kino i Norge engang, gratis (Birdman har ikke kommet hit ennå -.-) ! Ikke mulighet for å laste ned å se offline med Netflix, noe som er nyttig for folk som reiser mye. Mulighet til å betale mangler bare så altfor mye i forhold til piratkopiering.

 

Jeg betaler allerede for kino gjerne flere ganger i måneden (at vi ikke har imax i Norge og det koster 120kr pr billett er forferdelig), Netflix, Spotify, oppgradering av telefoner/nettbrett/pcer, Tv, og bredbånd betaler jeg for allerede. Jeg kan være villig til å betale LITT mer for underholdning, det er bare ikke smart når det vil ta flere måneder for å få lov til å kjøpe det som er tilgjengelig gratis på Popcorntime. Jeg har lyst til å se alt uten å vente måneder før utgivelse i Norge. Når man ser på grafene også bør det også finnes ut av om folk ville vært villig til å betale for alt det de piratkopierer. Jeg hadde ikke vært det.

 

Jeg syntes filmbransjen fokuserer dårlig hvis de tror at piratkopiering er grunnen til at det går dårligere med dem. Det er så mye de kan gjøre for å fikse mye av dette! Jeg hadde for eksempel likt å forstå hvorfor det skal ta så lang tid før utgivelse utenfor USA. Ville også likt å sett hvor mye idiotene taper på det

Lenke til kommentar

Netflix er suveren på materiell de lager selv, men av innhold de ikke lager selv kan de aldri konkurrere med Kinoer og TV om å betale de beløpene de betaler for å få royalties for å være tidelig ute med å vise innhold. Serier: TV har massene, streaming har ett langt stykke igjen før de kan tjene samme summene som en TV kanal på antall seere. Filmer: kinoer får betalt per person per visning, deretter får de inntekter for hver solgte plate i butikk. Derimot må Netflix og andre lignende tjenester gi deg muligheten til å vise deg en ubegrenset mengde innhold for en skrekkelig lav pris.

 

Selv går jeg på kino, leier film på nett, betaler for Netflix, HBO, Canal Digital og flere, og er egentlig ganske fornøyd, jeg må egentlig bare finne meg i at om jeg må absolutt se noe som ingen av disse kan tilby må jeg da benytte meg av Popcorn Time, synd at det skal være slik for jeg hadde egentlig gladelig betalt litt ekstra for å kunne slippe dette, men av forståelse for at det er ikke bare "Warner Bros" og "Universal Pictures" m.f. som skal tjene penger på Film/Tv, men en hell drøss av andre markeder som direkte også er avhengige av at serier vises på TV og filmer vises på Kino.

Endret av j0achim
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Supply and demand. Betaler gjerne for en god tjeneste som viser meg noe annet enn eldgamle filmer og serier. Bare noe dere i streamingverden bør ha i tankene. Betaler ikke for å få massiv katalog med gammelt dritt.

 

Husk at det er selskapene bak de forskjellige seriene og filmene som bestemmer om Netflix får vise det eller ikke. Netflix gjør det beste utav situasjonen og presser på de gammeldagse selskapene. Vist vi ikke hadde hatt Netflix hadde streaming vært en helt annen verden idag. Så eg støtter de fullt ut. Har vært medlem siden Betaen ble sluppet i Norge. Ja, den Norske katalogen er litt stusselig sånn sett men de har roet ned min "ulovlige" nedlasting. Kun TopGear og diverse eldre serier som blir lastet ned nå.

Det var nok ikke bare Netflix han hadde i tankene ;)

Lenke til kommentar

Hvordan er egentlig kvaliteten på Popcorn? Strømmer de i HD med DTS, eller går det i dårlige rippede Xvid filmer fra P2P? Jeg er ikke helt overbevist. Netflix klarer fortsatt ikke 5.1 til mediacenter, men de tilbyr i hvertfall en lovlig tjeneste som gir kvalitet i 1080p. 2 kanals lyd kan jeg leve med inntil videre, i hvertfall på serier.

 

Det kommer ann på hvilken utvikler du laster ned PT fra. Den jeg har akkuratt nå laster ned fra YIFY, som jeg syns er godt nok, men de har ikke ekte HD.

Lenke til kommentar

Hva vil det si at noe lastes fysisk ned?

 

Jævlig godt poeng. Et obs til artikkelskribenten for dårlig ordvalg. Går ikke an å fysisk laste ned noe fra internett. Det er kun strøm eller lys som gjelder der. Også blir det omgjort til magnetisme om du benytter platelager. Men omgjørelsen har jo ingenting med nedlastningen å gjøre, så den vil nok aldri bli fysisk.

 

Det kan jo hende artikkelskribenten synes solstråler er fysisk også?

 

Det er de nok kanskje, men hovedsaklig så er det energi, og ikke masse. Så om man tenker på masse som et "krav" for at noe skal være fysisk, så har du det ikke i internettforbindelsen din :wee:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Håper folkene i Netflix er smarte nok til å forstå hvorfor det går denne veien. Jeg velger heller Popcorntime hvor jeg får se filmene/tvseriene timer etter de kommer i usa. Kan se filmer der som ikke har kommet på kino i Norge engang, gratis (Birdman har ikke kommet hit ennå -.-) ! Ikke mulighet for å laste ned å se offline med Netflix, noe som er nyttig for folk som reiser mye. Mulighet til å betale mangler bare så altfor mye i forhold til piratkopiering.

 

Jeg betaler allerede for kino gjerne flere ganger i måneden (at vi ikke har imax i Norge og det koster 120kr pr billett er forferdelig), Netflix, Spotify, oppgradering av telefoner/nettbrett/pcer, Tv, og bredbånd betaler jeg for allerede. Jeg kan være villig til å betale LITT mer for underholdning, det er bare ikke smart når det vil ta flere måneder for å få lov til å kjøpe det som er tilgjengelig gratis på Popcorntime. Jeg har lyst til å se alt uten å vente måneder før utgivelse i Norge. Når man ser på grafene også bør det også finnes ut av om folk ville vært villig til å betale for alt det de piratkopierer. Jeg hadde ikke vært det.

 

Jeg syntes filmbransjen fokuserer dårlig hvis de tror at piratkopiering er grunnen til at det går dårligere med dem. Det er så mye de kan gjøre for å fikse mye av dette! Jeg hadde for eksempel likt å forstå hvorfor det skal ta så lang tid før utgivelse utenfor USA. Ville også likt å sett hvor mye idiotene taper på det

 

 

Enig. F.eks. så kunne jeg tenke meg å se den siste Thor-filmen som gikk på kino for over et år siden. Men, den har ikke dukket opp på norsk Netflix, og kanskje heller ikke på amerikansk Netflix.

 

Jeg så den på kino, og synes den kan være verdt å se om igjen. :wee:

Lenke til kommentar

Hvis folk kanskje var villig til å betale for å se film ville Netflix og andre streamingtjenester over tid fått et bedre utvalg. Når folk prøver det en måned og tenker, "Nei, for dårlig utvalg, ikke verdt det" og tror at filmbransjen vil redde seg selv, mens man skylder på at tjenestene er for dårlige.

Da skal jeg si deg en ting: Du er skyld i at utvalget er for dårlig, du er skyld i at bransjen taper penger ved at du laster ned/streamer produkter du ikke har betalt for. Slutt å legg skylda på andre og gjør noe med det selv. Og vennligst spar meg for "tilbud og etterspørsel"-tullet når du ikke gidder å løfte en finger for bransjen selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...