Gå til innhold

Alle trodde denne Super Mario World-glitchen var umulig å gjennomføre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det eneste jeg ikke forstår er hvordan de klarer å rote seg fram til disse utrolig spesifikke løsningene. :S

 

"It involved him disassembling the code, and figuring out exactly how to manipulate the memory"

Regner med han fant gravde rundt til han fant ut akkurat hvilke type kode som skal til for å trigge "credits".

Lenke til kommentar

 

Det eneste jeg ikke forstår er hvordan de klarer å rote seg fram til disse utrolig spesifikke løsningene. :S

 

"It involved him disassembling the code, and figuring out exactly how to manipulate the memory"

Regner med han fant gravde rundt til han fant ut akkurat hvilke type kode som skal til for å trigge "credits".

Men hvordan kan gjøre ting i spillet forårsake dette. Du plukker objekter og dreper fiender, dette endre lista over objekter ikke koden.

Eneste må være om spillet gjenbruker minne på en rar måte.

Er mulig utvikler måtte bruke triks pga lite minne og det er dette som utnyttes.

Lenke til kommentar

 

 

Det eneste jeg ikke forstår er hvordan de klarer å rote seg fram til disse utrolig spesifikke løsningene. :S

"It involved him disassembling the code, and figuring out exactly how to manipulate the memory"

Regner med han fant gravde rundt til han fant ut akkurat hvilke type kode som skal til for å trigge "credits".

 

Men hvordan kan gjøre ting i spillet forårsake dette. Du plukker objekter og dreper fiender, dette endre lista over objekter ikke koden.

Eneste må være om spillet gjenbruker minne på en rar måte.

Er mulig utvikler måtte bruke triks pga lite minne og det er dette som utnyttes.

 

Dokumentasjon her: http://tasvideos.org/4315S.html(en del å sette seg inn i)
Lenke til kommentar

wtf.....gratulere du klarte å utnytte en glitch....fremdeles til gode å klare spillet. Samme som å si du har sett en film på 10 sek ved å gå rett til rulletekst*Kratos angry*

 

Trur du har misforstått poenget.

 

Rekorden hans utan denne glitchen er for øvrig under 10 minutt.

 

Vil du sjå gameplay, så er Dram sine Kazio runs imponerande.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Finner det interessant med speed run og hvordan dette blir perfeksjonert med mål om å slå den raskeste tiden, men å se en glitch blir utnyttet for å kunne komme til rulleteksten er ikke å runde spillet som det nevnes i artikkelen. Igjen, man kan ikke påberope seg å ha sett en film ved å gå rett til rulleteksten *Kratos angry*

 

Takker for linken. Skal sees :)

Lenke til kommentar

Og dette får man til selv på en ekte SNES? Altså uten emulator og annen software?

 

Speedruns mister all sjarmen når det blir brukt emulatorer og save states.

Hva med å lese artikkelen?

 

Ellers er det jo gjerne både tool assisted og ikke tool assisted speed runs. Er jo bare å se den typen du liker.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...