Gå til innhold

Dette skal være verdens tynneste 13-tommer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når skal dette maset om tynnest/lettest mulig maskin ende? Nytter ikke hvor smått og lett en maskin er når man må drasse med seg lader. Gi meg denne maskinen med et skikkelig batteri som holder 20t++

 

Andre folk kan ha andre prioriteringer en deg, personlig vil jeg gjerne ha en tynnest og lettest mulig maskin, og lader må jeg stort sett ha med selv om batteritiden er 20+ timer.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Litt enig med Leifeinar. Samtidig synes jeg at Asus har gjort mye riktig her, ved å tilby en modell med "bare" full HD. Da håper jeg prisen blir en del lavere, ettersom Intel Core M 5Y10 ikke koster allverden. Sistnevnte har så lav TDP, at litt av poenget blir å få nettbrett-tykkelse ved å ekskludere vifta og lage det syltynt.

Jeg for min del ser fram til en 15-tommer ultrabook med Intel Core i5 5300U (7,5W cTDP, 281$, 6 dollar mer enn rimeligste Core i3). Helst i både 1080p og UHD-konfigurasjon, 16:10, tynne rammer og stort batteri.

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Batteritid er et resultat av to faktorer: forbruk delt på batterikapasitet. Den første faktoren har blitt vesentlig bedre med de siste par generasjonene Intel-prosessorer, samt inntoget av ARM-varianter (mange Chromebook) og da trenger man ikke lengre slepe på et par kg batteri for å få det til å vare en halv arbeidsdag.

 

Angående lader så burde den vært bygget inn i maskina slik det var vanlig tidlig på 90-tallet.

 

Ellers kunne jeg godt tenkt meg berøringsfølsomhet på skjermene. Det er faktisk ikke så dumt i bruk om det brukes med måte og ikke går ut over kvaliteten på tastaturet og pekeplata.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...