Gå til innhold

TEST: eVGA GeForce GTX 960


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt skuffende at det i mange tester var mer likt GTX 760 enn 770.

 

Alt kommer an på prisen nå. 2000kr er for mye i forhold til ytelsen i mine øyne. Burde heller lagt seg på 1500'ish.

 

Det ordner seg sikkert når olja blir dyr igjen. Holdt nesten på å oppgradere min gamle Core2Duo før jul og angrer på at jeg ikke gjorde det. Prisene er litt hinsides nå, og vil nok gå opp enda mer, men mot sommeren tenker (håper) jeg at de er tilbake på førjulsnivå.

Lenke til kommentar

Jeg synest GTX 960 gir litt for lite egentlig, tatt i betrakning oppgradering fra GTX 760. Men lanseringsprisen til GTX 960 er også 50 USD lavere, så det vil nok på sikt gi grei ytelse for pengene.

 

Personlig savner jeg noe med litt høyere ytelse og med 3-4 GB minne. Ytelsegapet opp til GTX 970 er stort, som for 1000 kr mer gir over 50% bedre ytelse(*ref. Techpowerup) og er mye bedre egnet til høye oppløsninger og/eller AA. For alle de av oss som oppgraderer hver gang maskinvaren blir for treg til ønskede spill vil derfor GTX 970 være det smarteste valget per i dag. Husk at et kraftigere kort vil gi lenger levetid.

Endret av efikkan
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor bare godtar dere disse merkelige effektforbruk-resultatene? Noe er tydeligvis feil med testingen deres, dere bør finne ut hva det er fortest mulig! Jeg tok en rask titt på Guru3D og Tom's Hardware sine tester, og de måler fornuftige verdier på GTX 960.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sittet å trykka F5 i hele dag, både her og komplett. Skal kjøpe ny pc og har bestemt meg for GTX 960ti. Dette kortet yter en hel del mer enn ren 960, det kortet er jo som ett overklokket 760, med andre ord lite interessant - hvertfall for min del.

 

Noen som har fått tak i noe info om når 960ti-versjonen(e) blir sluppet for salg?

Lenke til kommentar

Litt skuffende at det i mange tester var mer likt GTX 760 enn 770.

 

Alt kommer an på prisen nå. 2000kr er for mye i forhold til ytelsen i mine øyne. Burde heller lagt seg på 1500'ish.

 

Enig!

Har hatt mitt 680gtx siden slutten av 2013. Den kostet omtrent likt, kanske en hundrings mer men gir da også mere ytelse en 960. Blir ikke mye til overs for oppgradering da gitt når jeg får mindre fps per krone for ett nytt kort 1½ år senere..

 

Bor ikke i norge så det er jo ikke pga. den svake kronen jeg synes den var dyr..

Lenke til kommentar

Hvorfor bare godtar dere disse merkelige effektforbruk-resultatene? Noe er tydeligvis feil med testingen deres, dere bør finne ut hva det er fortest mulig! Jeg tok en rask titt på Guru3D og Tom's Hardware sine tester, og de måler fornuftige verdier på GTX 960.

 

Hvis du ser på Guru3d vil du se de måler effekt fra pci-e og ikke et system total load. Derfor får du disse "merkelige" målingene.

Lenke til kommentar

Mulig det er forklart et sted (jeg finner ikke), men hva slags innstillinger spilles BF4 på?

Ultra settings på den nevnte oppløsningen? og hvorfor ikke teste på 2560*1600 ?

 

"Med alt på sitt maksimale får vi rundt 55 bilder i sekundet". Bare å les teksten. Ang. 2560x1600, mest sannsynlig pga dette er betraktet som et midrange kort og ikke noe 2k cruncher

Lenke til kommentar

Hvorfor kjøpe dette når man kan få R9 280X til ca. samme pris, men med en god del bedre ytelse? Klart, lavere effektbruk på GTX 960, men ytelsen er ikke mye å hoppe i taket for. Sweetspoten for ytelse pr kr må vel fortsatt bli GTX 970. Evt. R9 290X om kan kan få den til en god pris (kjøpte min til 2500 på finn uåpnet).

Lenke til kommentar

 

Hvorfor bare godtar dere disse merkelige effektforbruk-resultatene? Noe er tydeligvis feil med testingen deres, dere bør finne ut hva det er fortest mulig! Jeg tok en rask titt på Guru3D og Tom's Hardware sine tester, og de måler fornuftige verdier på GTX 960.

 

Hvis du ser på Guru3d vil du se de måler effekt fra pci-e og ikke et system total load. Derfor får du disse "merkelige" målingene.

Effektforbruket til de forskjellige kortene stemmer ikke overens i grafen til hardware.no. Alle GTX 9xx-kortene har alt for høyt effektforbruk sammenlignet med andre kort (noe artikkelen også nevner), hardware.no bør derfor finne ut hvorfor det er slik.

Lenke til kommentar

Hvorfor kjøpe dette når man kan få R9 280X til ca. samme pris, men med en god del bedre ytelse? Klart, lavere effektbruk på GTX 960, men ytelsen er ikke mye å hoppe i taket for. Sweetspoten for ytelse pr kr må vel fortsatt bli GTX 970. Evt. R9 290X om kan kan få den til en god pris (kjøpte min til 2500 på finn uåpnet).

 

Fordi, som du sier, effekten er mye lavere (og dessuten er driverene bedre)

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor kjøpe dette når man kan få R9 280X til ca. samme pris, men med en god del bedre ytelse? Klart, lavere effektbruk på GTX 960, men ytelsen er ikke mye å hoppe i taket for. Sweetspoten for ytelse pr kr må vel fortsatt bli GTX 970. Evt. R9 290X om kan kan få den til en god pris (kjøpte min til 2500 på finn uåpnet).

Fordi, som du sier, effekten er mye lavere (og dessuten er driverene bedre)

 

AtW

hardware.no fremstiller det ikke slik, effektforbruket ser ut til å være omtrent likt med GTX 970 (et av 970-kortene i grafen deres har 3W lavere effektforbruk, mens det andre har 10W høyere). Referanseutgaven av GTX 980 har 22W lavere(!) effektforbruk... virker som hardware.no har effektforbruk-resultater med helt forskjellige testoppsett i grafen sin.

 

Når det gjelder bedre drivere; dette er vel bare din mening?

Lenke til kommentar

 

 

 

Hvorfor kjøpe dette når man kan få R9 280X til ca. samme pris, men med en god del bedre ytelse? Klart, lavere effektbruk på GTX 960, men ytelsen er ikke mye å hoppe i taket for. Sweetspoten for ytelse pr kr må vel fortsatt bli GTX 970. Evt. R9 290X om kan kan få den til en god pris (kjøpte min til 2500 på finn uåpnet).

Fordi, som du sier, effekten er mye lavere (og dessuten er driverene bedre)

 

AtW

hardware.no fremstiller det ikke slik, effektforbruket ser ut til å være omtrent likt med GTX 970 (et av 970-kortene i grafen deres har 3W lavere effektforbruk, mens det andre har 10W høyere). Referanseutgaven av GTX 980 har 22W lavere(!) effektforbruk... virker som hardware.no har effektforbruk-resultater med helt forskjellige testoppsett i grafen sin.

 

Når det gjelder bedre drivere; dette er vel bare din mening?

Det er ikke AtW sin mening, det er fakta ;) Har samme erfaring de 3 siste generasjonene. Ja har hatt alle toppkorta og litt til, så det mangler ikkje på testing.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...