Gå til innhold

Nå kaster Microsoft seg inn i kampen om fremtiden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis jeg kan sette opp hjemme preferanser og styre at med bevegelser og stemme uten å måtte installere diverse sensorer, er dette helt klart noe jeg skal spare til jeg får inn i stua.. Hvis det i tillegg kommer en portabel løsning som fungerer over alt, vel da tror jeg nesten jeg er villig til å sulte et en stund for å få den fort... Sikle..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Konseptet er jo utrolig kult. Det ser jo ut som noe rett ut i fra Star Trek. Har likevel vanskelig for å tro at det skal bli så fantastisk som det ser ut i videoene. Kinectfadesen viser at Microsoft ikke alltid får til det de prøver på.

Men jeg håper virkelig jeg tar feil! Veldig kult at noen prøver seg på denne typen VR. Litt nerdete briller, venter spent til vi får plass til innmaten i gjennomsiktige kontaktlinser ;)

Endret av Jakoozie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kul prototype, men tar det hele med en klype salt. Det er ikke så innmari vanskelig å få til noe sånt som dette når man har nok prosesseringskraft, og det er heller ikke så vanskelig å få det inn i en liten formfaktor om man ikke trenger å tenke på batterilevetid og varme. Det er jo bare å smelle inn desktop-hardware og et predefinert 3d-space, så er man nesten der.

 

Det er lenger fra prototype til produkt enn fra ingenting til prototype, så jeg blir imponert den dagen de viser frem noe som virker i felten - med god batterilevetid.

Lenke til kommentar

Kul prototype, men tar det hele med en klype salt. Det er ikke så innmari vanskelig å få til noe sånt som dette når man har nok prosesseringskraft, og det er heller ikke så vanskelig å få det inn i en liten formfaktor om man ikke trenger å tenke på batterilevetid og varme. Det er jo bare å smelle inn desktop-hardware og et predefinert 3d-space, så er man nesten der.

 

Det er lenger fra prototype til produkt enn fra ingenting til prototype, så jeg blir imponert den dagen de viser frem noe som virker i felten - med god batterilevetid.

 

Dette er ikke en prototype. Det er 1. gen av ferdig produkt.

Lenke til kommentar

 

Dette er ikke en prototype. Det er 1. gen av ferdig produkt.

 

 

Hvorfor er den da ikke i salg? Det er en prototype helt til man produserer i volum. De har ikke annonsert pris, batterilevetid, tilgjengelighet eller begrensninger.

 

Samme hva ms sier, dette er en prototype.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Ser på dette litt som siri, kult og alt det der, men som jeg sa da sier jeg nå, hvor mange kommer til å bruke dette i praksis? Ikke så veldig mange tror jeg.

 

Som arbeidsverktøy i en del bransjer er det ekstremt nyttig. Til hverdags, not so much. Men for alle teknisk og utførende yrker har augmented reality definitivt et bruksområde.

 

At Microsoft kaller det "hologrammer" er bare teit. Dette er AR.

Lenke til kommentar

Produktet ser veldig kult ut, men som de fleste mediene skriver (sjekk Engadget.com sin review) så er ikke produktet helt der Microsoft ønsker ennå, men M$ skal ha for å være visjonære og innovative. Synes selv at de har fått til utrolig mye bra med både programvare og maskinvare de siste årene - helt andre takter enn det vi er "vant" med.

 

Ser frem til Windows 10 og nye funksjoner, jeg tror de er på sporet av noe stort her.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

De som tror at alt med brillene skjer i brillene tar feil, folk som har testet dem, som The Verge har sagt at de måtte henge en boks rundt halsen som inneholdt prossessor ol.

Lenke til kommentar

De som tror at alt med brillene skjer i brillene tar feil, folk som har testet dem, som The Verge har sagt at de måtte henge en boks rundt halsen som inneholdt prossessor ol.

 

Journalistene i går fikk testet en tidligere prototype. Det som ble vist frem på keynoten er den komplette pakken.

Lenke til kommentar

 

De som tror at alt med brillene skjer i brillene tar feil, folk som har testet dem, som The Verge har sagt at de måtte henge en boks rundt halsen som inneholdt prossessor ol.

Journalistene i går fikk testet en tidligere prototype. Det som ble vist frem på keynoten er den komplette pakken.

 

 

Hvor i alle dager har du dette fra?

Lenke til kommentar

Fra de som testet det. Bl.a. Paul Thurrott:

 

That experience involved several activities performed with prototype HoloLens devices, which are not untethered and include big battery packs. The devices themselves are much bigger and heavier than the shipping version shown at the event, and they are difficult to take on and remove.

 

 

https://www.thurrott.com/windows/windows-10/573/hands-microsoft-hololens

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...