Gå til innhold

Se alt som blir nytt i Windows 10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på hvor god sikring det er for å sjekke om en faktisk har en ekte win7 når en skal oppgradere til win10 ...

 

Da Windows 8 ble lansert hadde de en kampanje for billig oppgradering fra Windows 7. Da måtte man oppgi produktkoden for Windows 7, så fikk man ny produktkode for Win 8 samt at man kunne laste ned ISO'er.

 

Jeg tipper det blir slik...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lurer på hvor god sikring det er for å sjekke om en faktisk har en ekte win7 når en skal oppgradere til win10 ...

 

Man kunne også laste ned et verktøy fra Microsoft som sjekket kompatibiliteten med systemet ditt og ville så hjelpe deg videre med oppdateringen. Det ville fungere på pcer som til og med hadde ugyldig lissens fra før av ( feks ikke registrert hos MS av en eller annen grunn etc).

Lenke til kommentar

Blir det mulig å slå av flisene ( tilegget som henger seg på startmenyen hvis man bruker Apper ) ?

 

selv om den gamle starmenyen er tilbake så har man også flisene.

Det er nok noe som forsat kan iritere hvis man ikke får kontrol på dem

Du kan helt sikkert fjerne de, slik som man kan den dag idag...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Blir det mulig å slå av flisene ( tilegget som henger seg på startmenyen hvis man bruker Apper ) ?

 

selv om den gamle starmenyen er tilbake så har man også flisene.

Det er nok noe som forsat kan iritere hvis man ikke får kontrol på dem

 

Det lurer jeg også på. Om det blir en innebygget funksjon eller om man må ty til tredjepartsløsninger er ikke så nøye, bare det funker...

Lenke til kommentar

Helt gratis

Det skal bli spennende å se hvor mye hold det er i dette. Blir for eksempel Win10 en betalingstjeneste (pr måned eller noe)? Eller bakes det inn betaltjenester som vil mase og gnage om å bli brukt? Eller må man ha Microsoftkonto (med reklametilpasning og allskens personlighetsanalyse) for å bruke OSet fult ut? Jeg er bare spent på hvor mye vann gratispåstanden holder.

 

Hvor mye vil Win10 koste for de som ikke innfrir kravene (Win 7 etc) og etter det ene året?

 

Er det ikke de med XP, Vista, OSX, Linux, iOS og Android de virkelig burde fristet med gratislisenser? Lokke tilbake tapte kunder?

Endret av Simen1
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hva med oss som bare vil ha et operativsystem som ligger anonymt i bunnen og lar oss kjøre applikasjonene våre uten videre mas? Win8 brukte jeg en dag på å kvele ned til noe jeg vil ha. Hvor mye mas blir det med win10? :/

Du får bruke Linux du da. Det er akkurat så anonymt du vil, eller så veiledende du vil. Men tror da du må bruke litt mer enn en kveld for å få det helt slik som du vil, om du ikke på forhånd har kunnskap om det.

 

Uansett, litt usikker på hva du refererer til her. Hva var så tungvindt, at det krevde en hel kveld? Bloatware fra PC produsentene?

  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

Blir det mulig å slå av flisene ( tilegget som henger seg på startmenyen hvis man bruker Apper ) ?

 

selv om den gamle starmenyen er tilbake så har man også flisene.

Det er nok noe som forsat kan iritere hvis man ikke får kontrol på dem

Du kan helt sikkert fjerne de, slik som man kan den dag idag...

 

Spørsmålet ert om man kan fjerne det ved huke vekk en "markør" .

Rart hvis man ikke får det valget når det er påstått at w10 skulle tilpasse seg

 

ofte så er enkelte av påstandene om at man kan fjerne ting fra Windows lit tvetydige og det må gjøres med spesielle programmer

da forringes sannheten

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...