Gå til innhold

Denne kabelen lader mobiltelefonen din dobbelt så raskt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

SoniCable har blitt umåtelig populær på Indiegogo. Finansieringsmålet lå på 10 000 dollar, og i skrivende stund har summen kommet opp i over 100 000 dollar, altså ti ganger mer enn målet.

 

 

Hvorfor støtter folk det forbi målet egentlig?

 

 

 

Han duden oppforbi ligna veldig på sheldon cooper btw...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

... høy strømstyrke er noe du kunne fått til med en marginalt tykkere strømleder, men å utnytte de tynne datalederene kan nok sikkert marginalt øke grensen for hvor mye kabelen klarer å levere.

 

Men det vil altså ikke få mobilen til å lade raskere. Du begrenser deg uansett til hva mobilen sin ladekrets klarer å trekke, og laderen sin kapasitet. Strømkabler (i dette tilfellet USB kabel) vil bare måtte være mer en gode nok til ikke å brenne opp, eller ikke gi et massivt spenningsfall. Begge disse løser man med tykkere ledere. Og trenger ikke noen fancy teknikk. Følgelig er også USB kabler med hurtigladere en tykkere utførelse som gjør nøyaktig det denne kabelen gjør. Bare at ingen andre tror dette er noenstort, og ser på det som en selvfølge at kabelen skal være god nok.

 

Det er uansett mobilen som bestemmer hvor raskt det skal lades. Så dette her er bare tull.

Hadde premisset vært f.eks "15 % tynnere/mer fleksibel kabel", så hadde jeg kunne vært enig.

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trenger en forklaring på hvordan dette funker, vanligvis er ladetiden begrenset av batteriets kapaitet til å motta strøm så lenge trafoen leverer nok mA.

Uansett så tviler jeg sterkt på at en slik kabel kan halvere den allerede korte ladetiden på min galaxy note edge med hurtilading :)

Slik jeg forstår det så dobler denne strømmen usb kabelen klarer å lade telefonen med via usb! Den vil dermed ikke lade raskere om du kobler den til strømnettadapteren.

Usb=0.5A strømnett 1A.

Lenke til kommentar

 

Trenger en forklaring på hvordan dette funker, vanligvis er ladetiden begrenset av batteriets kapaitet til å motta strøm så lenge trafoen leverer nok mA.

Uansett så tviler jeg sterkt på at en slik kabel kan halvere den allerede korte ladetiden på min galaxy note edge med hurtilading :)

Slik jeg forstår det så dobler denne strømmen usb kabelen klarer å lade telefonen med via usb! Den vil dermed ikke lade raskere om du kobler den til strømnettadapteren.

Usb=0.5A strømnett 1A.

 

selv omstanderden for usb sier 0,5A er det fleste ladere til mobil, nettbrett osv gjerne 2+/-A som standard

Lenke til kommentar

Som flere har begynt å utdype mangler denne artikkelen noe informasjon.

 

Denne kabelen vil ikke doble den maksimale ladekapasiteten til telefonen, og den vil da heller ikke lade raskere enn din originale veggmonterte lader.

 

Den er imidlertid kjekk å ha i tilfeller der enheten lader via en USB-port på for eksempel en PC, eller i tilfeller der AC-adapteren og kabelen du bruker ikke gjenkjennes av telefonen som en "høykapasitets ladekrets" (i mangel av et bedre ord). Den vil da ofte lade på ladere ampere enn den egentlig klarer å håndtere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Leverer PC-usb-porten mer en 0,5 A da? Skulle gjerne hatt mere detaljer om akkurat når denne gir mer lading, og akkurat hvor mye mer.

 

AtW

Virker uansett som at de tar kablene til dataoverføringen og bruker til strømoverføring. Så denne kabelen vil da lade dobbelt så fort som en vanlig kabel om den er koblet til en vanlig usb kontakt.
Lenke til kommentar

 

Leverer PC-usb-porten mer en 0,5 A da? Skulle gjerne hatt mere detaljer om akkurat når denne gir mer lading, og akkurat hvor mye mer.

 

AtW

Virker uansett som at de tar kablene til dataoverføringen og bruker til strømoverføring. Så denne kabelen vil da lade dobbelt så fort som en vanlig kabel om den er koblet til en vanlig usb kontakt.

 

Hæ? lader vel ikke fortere selv om den bruker "datakabelen"? Porten er vel uansett 0.5A Eneste den kabelen muligens gjør er at den JA bruker datakabel til strøm MEN dermed vill kernelen "tro" at det er en "AC" lader (Vegglader) og dermed ber om mer Amp. (noe i den duren) har ikke satt meg 100% i hvoran det virker.

 

Men jeg tror ikke det er mulig at den vil gå over 0.5A da usb porten ikke støtter det.

 

Men jeg bruker uansett qualcomm quick charge 2.0, lader note 4 på en time ca :) 9V 1.5A

Endret av -PoWa-
Lenke til kommentar

Er det noe grunn til at dette ikke kan gjøres via software på telefonen?

Basically bare fortelle telefonen at den ikke skal bruke koblingen til data?

Det er mulig den tar nytte av datakablene og switcher de over til strømoverføring. Dette må da eventuelt ligge i kabelen, og kan ikke befinne seg på softwarenivå.

 

 

ATWindsor, den 20 Jan 2015 - 09:31, sa:

snapback.png

Leverer PC-usb-porten mer en 0,5 A da? Skulle gjerne hatt mere detaljer om akkurat når denne gir mer lading, og akkurat hvor mye mer.

 

AtW

Virker uansett som at de tar kablene til dataoverføringen og bruker til strømoverføring. Så denne kabelen vil da lade dobbelt så fort som en vanlig kabel om den er koblet til en vanlig usb kontakt.

USB kontakten kan fortsatt bare levere 0,5A. Det vil kunne spare noe tykkelse på strømlederene i kabelen, men kontakten vil begrense utover 0,5A for å forhindre skade på hovedkortet. Med mindre det er en spesiell kontakt, og i så fall så begrenser det seg ikke til bare denne kabelen. Dette er jo ikke en ny og egen standard. Det er bare en kabel.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

 

 

SoniCable har blitt umåtelig populær på Indiegogo. Finansieringsmålet lå på 10 000 dollar, og i skrivende stund har summen kommet opp i over 100 000 dollar, altså ti ganger mer enn målet.

 

 

Hvorfor støtter folk det forbi målet egentlig?

 

De fleste "støtter" - dvs de forhåndsbestiller til rabattert pris ifht hva den vil koste i utsalg etter at normalsalg er startet.

Ergo er det ikke en "støtte" i form av ubetinget bidrag, det er mer å anse som en simpel forhåndsbestilling med forbehold om at målet nås.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...