Gå til innhold

Omtale av Lionheart: Legacy of the Crusader


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si jeg rista ganske hardt på hodet når denne situasjonen utspilte seg:

 

Jeg skulle joine Spanish Inquisition, kjent for å være fanatiske motstandere av magi. Men siden dette er en del av plottet, glemmer plutselig spillet at jeg er en mektig magiker overhodet. Inquisition folka kan jo detektere magi og drepe sånne folk, det er liksom det de driver med.

Så hvordan jeg da kunne vandre inn i hovedkvarteret, spørre "can i join?" og ikke bli møtt med mere motstand enn "what's your name?", som faktisk har en magisk demon INNI HODET MITT, hvorpå jeg kunne brase rett inn på kontoret til sjefen selv, Torquemada og still eham masse spørsmål, og tilogmed få quests..er ganske uforståelig tragisk spilldesign...

Lenke til kommentar

Syntes det var en veldig god omtale av spillet. Og jeg kjennte meg igjen i veldig mye av det som nevnes her. Eneste jeg ikke oppfattet som et stort problem var vanskelighetsgraden.. Noe av grunnen til dette er vell kanskje at jeg alltid snakker m alt og alle før jeg gjør noe som helst, og dermed lett finner noen håpløst lette sker til å spe på XP`n min.

Jeg ELSKER charter-building systemet. (Da det er veldig likt Fallout ;) ) Men ellers er det her IKKE vært pengene ass..

Lenke til kommentar

Ja uff..for ikke å snakke om når spillet degraderer seg selv til et rent hack&slash spill når man kommer ut av Barcelona. Det er akkurat som de gikk helt tom for ideer halvveis, og tenkte "jaja..vi laga nå litt historie hvertfall..nå lar vi ham drepe 10000 monstre resten av spillet, så tar vi 2 uker ferie istedet. Spillet selger sikkert på bare Black Isle-logoen uansett."

 

Et veldig bra rollespill som har lignende karakterbygging som Fallout og Lionheart er Arcanum-of steam and magick obscura (ellerno sånt). Anbefaler det mange mange ganger over Lionheart. Skikkelig 1800-talls atmosfære, bare blandet med magi og dverger og orcs i vanlige menneskebyer.

Lenke til kommentar

Gått igjennom det :yes: Og ja, er et meget bra spill. Eneste problemet med det som jeg så, var at jeg mer eller mindre tilfeldig ente opp med å ha de sterkeste spellene relativt tidlig, så i en periode der så ble det rett og slett for enkelt. Men et meget bra spill! Og helt klart vært de 150 spenna (eller hvor mye det nå var) jeg brukte på det! Mange timer moro det!

Forøverig begynnt på Planescape Tourment igjen nå. Som også er et spill du får for en hundrelapp eller 2.

Knall bra!!!

 

PS: M,en så lenge Devine Divinity er å få til 99 kr er det lissom ikke noe å tenke på hva enn skla kjøpe om men ikkehar gått igjennom det ennå :yes::woot:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...