Gå til innhold

Hatred får den strengeste aldersmerkingen i Nord-Amerika


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+513

Liker ikke spill laget med hat i tankene. HAdde virkelig håpet det hadde kommet et Evil Genius 2 istedenfor dette søppelet.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Men det er deres mening, man kan ikke bare sensurere et spill og boikotte det på den måten.

 

Glad Gaben ombestemte seg, vi ser det forhåpentligvis på steam.

 

Det er stort skille mellom spill og virkelighet, dette spillet er ingenting i forhold til alt annet som flyter rundt på nettet.

 

Samtidig så forstår jeg alle selskapers bekymring når poenget kun er å drepe på grunn av hat, men vi får se åssen det blir.

Lenke til kommentar

Jeg må jo si at det er et sunnhetstegn at et spill for en gangs skyld får høy aldersmerking grunnet vold, ikke seksuelt innhold. :)

Virker litt latterlig at spill med "adult only" ikke blir lagt ut på steam. Da kan de like gjerne innrømme at de driver med sensur. Hva er poenget med en aldersmerking hvis spillet ikke blir solgt?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Virker litt latterlig at spill med "adult only" ikke blir lagt ut på steam. Da kan de like gjerne innrømme at de driver med sensur.

 

Ikke mer sensur enn når en butikk velger å ta inn vare A i stedet for vare B. Valve har ingen moralsk plikt til å la rubbel og bit få "hylleplass" i deres digitale butikk.

Lenke til kommentar

Husker leisure suit larry spillene ikke var lov å streame på twitch selv om alt av tits er sensurert, mens dette spillet sikkert kommer til å streames cuz MURICA!

 

Men på den seriøse siden så har dette spillet gjort en god jobb med å reklamere for seg selv uten å betale ett eneste øre. Spillet er sikkert bare søppel, men det kommer til å selge som varmt hvetebrød.

Lenke til kommentar

husker det var mye snakk om hvor forkastelig manhunt spillene var. EN gutt som drepte bestekameraten sin med slegge etter å ha spilt manhunt lenge. Jeg mener nå det er da vedkommende som er problemet å ikke spillet. Som det ble sagt tidligere er det stor forskjell på virkelig verden og spillverden. Viktig å skille dette. Forskning nå sier jo at mennesker som spiller voldelige spill er mindre voldelige i virkeligheten. Hatred virker nå snålt, samt en unormal fokus i spillet, men jeg tror det vil bli solgt masse av det. Jeg er selv nyskjerrig på hva dette spillet faktisk er. Har en følelse av at det er veldig ensformig å at man gårfor lei etter å løpe rundt å føle seg som Breivik. Det er uansett tøft gjort av skaperen å fortsette med dette selv etter alle klagene osv.

Lenke til kommentar

Manhunt 2 fikk orginalt en AO rating, men ble forandret for å få en M+ (eller bare en vanlig M, husker ikke helt)

 

Når det er sagt, blir interessant å se hva PEGI gir det.

Kom ikke det en usensurert versjon til PC av Manhunt 2 med AO rating? kan hende den kom i ettertid, men synst jeg husker at PC fikk en AO versjon av Manhunt 2.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Har pegi noen høyere enn 18? Personlig føler jeg at spill debatten ang. vold er litt som våpen debatten, men det alle fanatikerne glemmer er jo ikke at det er våpenet i seg selv som dreper, men den som trekker av.

Lenke til kommentar

 

 

Forskning nå sier jo at mennesker som spiller voldelige spill er mindre voldelige i virkeligheten.

 

[Citation needed]

 

 

Jeg husker også å ha lest en slik undersøkelse. Husker ikke hvor, men virker jo logisk at hvis en får ut aggresjon og voldslyst i spill så blir en mindre voldelig ellers.

 

 

At det virker logisk ved første øyekast gjør det ikke nødvendigvis sant

 

http://www.psychologicalscience.org/media/myths/myth_30.cfm

Endret av Vegard#
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spill er en måte å leve ut fantasier på. Jeg fantaserer om mye rart, men det betyr ikke at jeg ønsker å gjøre det på ordentlig. F.eks. liker jeg å bli enehersker i strategispill som Crusader Kings 2. Får å bli det må man ofte ty til drap, voldtekt, incest, tortur, drap av spedbarn, drap av din egen kone og barn, etc. Betyr det at alle som spiller Crusader Kings 2 er villig til å gjøre alt det i virkeligheten? Vil de i det hele tatt være enehersker hvis de hadde muligheten til det? Det viser seg at svaret er: nei. Derfor har jeg ingen problemer med at det finnes spill for voksne som utforsker voksent innhold.

Endret av Orwandel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...