Gå til innhold

– Bare piratkopier Hotline Miami 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kudos for ikke å gi etter for slike tåpeligheter. Gang på gang har det blitt tilbakevist at det er noen sammenheng mellom vold i spill og virkeligheten. Nå veit ikke jeg hvor grov denne scenen er, men det spiller egentlig keine kasserolle.

 

Og ikke minst skal han ha kudos for å være en av få innenfor industrien som omfavner også "pirates-by-necessity" som jeg liker å kalle det.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Er Crusader Kings 2 og lignende strategispill også forbudt i Australia, eller er det bare spill med kontroverser som har vært mye omtalt i media? I Crusader Kings 2 kan du ta kvinner fra erobrede områder som konkubiner. Det er ikke alltid de liker deg, men du kan få barn med de likevel (hva impliserer det, mon tro?). Og hvis de skaper for mye trøbbel, kan du putte de i fengsel, torturere de, eller ofre de til gudene. Det er vel også kjent for å være et spill hvor incest er mulig. Men slik må det være hvis spillet skal representere en historisk periode, og implisert seksuell vold kan man sikkert finne i mange flere spill hvis man legger godviljen til. Tullete av Australia.

Lenke til kommentar

Skulle laget et spill der man dreper jøder, på lik linje med andre spill der man dreper nazister, terrorister eller russere (etc).

Lurer på om det hadde blitt stoppet?? Hvis ja så er det en dobbelmoral vi egentlig ikke ønsker i samfunnet vårt i forhold til hva jeg leser om ytringsfrihet, og kanskje i forhold til kunstnerisk frihet også?

Ta alle filmer som er lovlige som viser sexsuell vold, ganske mange av dem som er meget ekstreme også. Hvorfor er det greit?? Da er vi plutselig inne på dobbelmoralen igjen.

happybunnycrazydoesntevanbegantocov.jpg

Lenke til kommentar

Skulle laget et spill der man dreper jøder, på lik linje med andre spill der man dreper nazister, terrorister eller russere (etc).

 

Lurer på om det hadde blitt stoppet?? Hvis ja så er det en dobbelmoral (...)

 

Merkelig sammenligning. Det er korrekt at det finnes mange spill hvor man dreper nazister, men dette er nærmest alltid i kampsituasjon, for eksempel som alliert soldat i kamp mot SS-soldater.

 

Hva mener du egentlig med å "drepe jøder"? Siden du benyttet nazister som eksempel, antar jeg du tenker på andre verdenskrig. Jeg er glad for at det ikke eksisterer et spill hvor man som SS-vakt skal geleide kvinner og barn inn i gasskamre. Dersom et slikt spill hadde blitt laget, hadde det nok blitt stanset. Det har imidlertid ingenting med dobbeltmoral å gjøre.

 

Kanskje litt dyster og mørk post fra min side, men følte posten din måtte settes på plass (forutsatt at jeg forstod deg korrekt).

Lenke til kommentar

@DonkeyKong;

 

Tenkte mer i retning å være del av krigen på Gaza og fremstille jødene som onde folk, det er jo slik naziene blir fremstillt i spill der man skal drepe dem.

 

Det er ikke noe vondt ment mot jøder det jeg skrev, dro bare frem eksempelet fordi alle har syntes synd på jødene pga WW2 og det blir da lagt merke til som et meget stygt eksempel. Det er det som gjør eksempelet mitt bra (synes jeg). Det er mange spill der man er "en av de snille folka/ landene" uten å huske all ondskap de man skal være har gjort. Historiebøkene blir skrevet av vinnerne!

 

Det med dobbelmoral er pga man kan lage spill der man dreper nesten hva som helst uten at noen tenker på det, hvis man er på den siden det står om i historiebøkene som er snille. Med en gang man lager et tilsvarende spill der man slakter grupper som vi synes synd på pga ting som har skjedd så handler artiklene om hvor kontroversiellt og/ eller hvor usmakelig det er.

 

Man må huske faenskapet på begge sider og ikke ha noen fordommer mot noen. Krig er en styggedom uansett og alle parter av en krig utfører like mye ondskap. Bare fordi man har ulikt syn på ting så klarer man ikke være objektive og ha sympati/ forståelse for den andre parten.

 

Men jeg bryr meg ikke, får vondt i hodet av det. Eneste jeg tenker i forhold til disse situasjonene er; huff da, dette er ikke bra, kan de ikke bare snakke sammen og slutte å bråke. Lykke til til krigsherrene i den virkelige verden og i spill :p

Lenke til kommentar

 

Misvisende overskrift og artikkel! At utvikler sier at du kan laste det ned gratis er ikke det samme som piratkopiering!

Når utvikleren selv bruker ordene "just pirate it", er det lite rom for videre tolkning.

 

 

Nå er det ikke utvikleren som har det siste ordet som oftest.

Det er utgiveren og disse er de som sutrer mest om piratkopiering og de som setter en stopper for hele greia.

Om utgiver og utvikler er en og samme person, så selvsagt da holder utsagnet vann, men hvis ikke så tør jeg å vedde på at utgiveren ikke støtter det utsagnet, selv om spillet er bannlyst i landet.

Endret av 007CD
Lenke til kommentar

 

 

Misvisende overskrift og artikkel! At utvikler sier at du kan laste det ned gratis er ikke det samme som piratkopiering!

Når utvikleren selv bruker ordene "just pirate it", er det lite rom for videre tolkning.

 

 

Nå er det ikke utvikleren som har det siste ordet som oftest.

Det er utgiveren og disse er de som sutrer mest om piratkopiering og de som setter en stopper for hele greia.

Om utgiver og utvikler er en og samme person, så selvsagt da holder utsagnet vann, men hvis ikke så tør jeg å vedde på at utgiveren ikke støtter det utsagnet, selv om spillet er bannlyst i landet.

 

 

Vel, du tar feil. Han har støtte fra utgiver.

 

 

 

Struthers explained Söderström’s response as the developer’s clearance to look for the game on “unofficial” channels if you can’t get it via official ones.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...