Gå til innhold

Denne falske USB-laderen kan stjele passordene dine i det skjulte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

""fange opp tastetrykk fra folk som befinner seg i nærheten""
- Betyr det at den ikke fanger opp noe via medfølgende usb kabel, men heller trådløst?

I så fall kan en jo like godt sitte i naborommet å tappe tilsvarende informasjon med en pc...

Endret av IT_Predator
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke meningen er å lage 1 mill usb ladere og selge dem til kunder av trådløse MS tastatur, og så krangle om hvem som er mest utsatt eller hva man like gjerne kunne gjort.

 

Prosjektet vil kanskje i beste fall få folk til å bli litt mer selektiv eller bevisst på

at og hvordan lekkasjer kan oppstå. Samt at det meste er mulig, innen din egen oppførsel.

 

Har forresten en haug USB ladere liggende og slenge, og jammen er det stor forskjell på dem,

både ladetid og bråk, whinere går rett i søppelet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser for meg at det vil dukke opp mange slike problemstillinger i fremtiden med lignende teknologi, vi er veldig flinke på og få laget nye løsninger som virker praktiske og fine, men tenker ikke alltid sikkerheten ved dem. Alt skal f.eks være trådløst i dag. Trådløst er bra tenker folk flest, og enkelte selskaper hevder til og med at fremtiden er trådløs, men trådløse ting er sjeldent sikrere, noe som ikke får like mye oppmerksomhet.

Lenke til kommentar

Jeg er mer bekymret for den der USB og Thunderbolt (med kanskje flere) bug'ene. Der en ondsinnet viruskoder kan få lagt inn sin ondsinnede kode på en slik måte at man ikke kan firmware-flash'e det vekk for å få bote på problemet en gang !

 

Det er veldig alvorlig. Nå må vel USB være såpass åpent, eller, for at det skal fungere bra i det daglige?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...