Gå til innhold

GUIDE: Skjulte triks gjør Windows 8 til å leve med (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når man må drive og rote i registeret for å få Win8 til å bli "til å leve med" da er det for dårlig i utgangspunktet.

Synes Windows 8 får mer hat enn det fortjener. Problemet ligger nok mye i at folk ikke liker nye ting.

 

 

Når man må drive og rote i registeret for å få Win8 til å bli "til å leve med" da er det for dårlig i utgangspunktet.

samme med android. når man må drive å roote og endre på ting og tang for å få mobilen til å ikke lagge pga bloatware eller flashe custom rom.. da er det for dårlig..

 

Det er Androids feil at produsentene lesser på med apper man ikke trenger?
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Når man må drive og rote i registeret for å få Win8 til å bli "til å leve med" da er det for dårlig i utgangspunktet.

Synes Windows 8 får mer hat enn det fortjener. Problemet ligger nok mye i at folk ikke liker nye ting.

 

 

Når man må drive og rote i registeret for å få Win8 til å bli "til å leve med" da er det for dårlig i utgangspunktet.

samme med android. når man må drive å roote og endre på ting og tang for å få mobilen til å ikke lagge pga bloatware eller flashe custom rom.. da er det for dårlig..
Det er Androids feil at produsentene lesser på med apper man ikke trenger?

Helt enig windows 8 fungerer utmerket, men det er en ting som irreterer meg grønn så vist noen vet hvordan jeg kan skru det av si det gjerne. når du starter si en remote desktop og du allerede har en fra før så åpner den den gamle istedenfor å åpne en ny så jeg må høyreklikke og velge ny. dette er bare for tungvindt..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Når man må drive og rote i registeret for å få Win8 til å bli "til å leve med" da er det for dårlig i utgangspunktet.

samme med android. når man må drive å roote og endre på ting og tang for å få mobilen til å ikke lagge pga bloatware eller flashe custom rom.. da er det for dårlig..

Men da burde du sjekke ut Nexus 6. Nexus serien er fantastisk, intet tullball bare REN Android :D

Lenke til kommentar

 

Helt enig windows 8 fungerer utmerket, men det er en ting som irreterer meg grønn så vist noen vet hvordan jeg kan skru det av si det gjerne. når du starter si en remote desktop og du allerede har en fra før så åpner den den gamle istedenfor å åpne en ny så jeg må høyreklikke og velge ny. dette er bare for tungvindt..

 

Trykk med musehjulet, eller hold shift og trykk med venstre museknapp.

Lenke til kommentar

 

Synes Windows 8 får mer hat enn det fortjener. Problemet ligger nok mye i at folk ikke liker nye ting.

 

Det er ikke til å stikke under en barkrakk at mennesker er vanedyr og hater alt som er nytt. Iallefall frem til man er vandt til det nye.

Nytt er bra det, men ikke hva som helst.

Folk som takker og bukker til alt som er nytt, er ikke nødvendigvis noe bedre enn de "vanedyrene" du prater om.

Markedsandelen til Win8 tatt i betrakning og det at MS selv har innrømt at Win8 var et enormt magaplask sier vel sitt, egentlig, men hva vet vel jeg, har jo bare vært Windowsbruker siden Windows 3.1.

 

Ser forøvrig fram til Windows 10, og har fulgt utviklingen siden Technical Preview.

En uke igjen så kommer Consumers Preview og etter det blir det vel å gå over til Win10, helt.

 

Nytt er bra, men det må fungere. Er visst enkelte som ikke skjønner det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Når man må drive og rote i registeret for å få Win8 til å bli "til å leve med" da er det for dårlig i utgangspunktet.

samme med android. når man må drive å roote og endre på ting og tang for å få mobilen til å ikke lagge pga bloatware eller flashe custom rom.. da er det for dårlig..

Nå selges det da rene Android telefoner uten noen bloatware. Ikke skjær alle over en kam.

Lenke til kommentar

 

Når man må drive og rote i registeret for å få Win8 til å bli "til å leve med" da er det for dårlig i utgangspunktet.

Synes Windows 8 får mer hat enn det fortjener. Problemet ligger nok mye i at folk ikke liker nye ting.

 

 

Når man må drive og rote i registeret for å få Win8 til å bli "til å leve med" da er det for dårlig i utgangspunktet.

samme med android. når man må drive å roote og endre på ting og tang for å få mobilen til å ikke lagge pga bloatware eller flashe custom rom.. da er det for dårlig..

 

Det er Androids feil at produsentene lesser på med apper man ikke trenger?

 

 

Uenig, det er en standard unnskyldning at "folk ikke liker noe nytt", men det er ikke sant, folk liker nye ting. Det folk ikke liker derimot er nye ting som er verre enn det gamle, feks fordi det er mer tungvindt å bruke.

 

AtW

Lenke til kommentar

Å si at brukergrensesnittet til Windows 8 er dårlig er jeg helt uenig i. Det er uvandt når en starter å bruke det men i dette tilfellet er ikke uvandt sidestilt med dårlig.

 

Ingen har sagt uvant er sidestillt med dårlig, men mere begrenset, mere plasssløsende UI som man må flytte musa unødvendig langt med er dårlig.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Å si at brukergrensesnittet til Windows 8 er dårlig er jeg helt uenig i. Det er uvandt når en starter å bruke det men i dette tilfellet er ikke uvandt sidestilt med dårlig.

Ingen har sagt uvant er sidestillt med dårlig, men mere begrenset, mere plasssløsende UI som man må flytte musa unødvendig langt med er dårlig.

 

AtW

 

Skrivebordet fungerer like bra. At man bruker noen MS mer på å flytte musa i ModernUI, VISST man har snarveier her. Oppveies fort med andre smarte hurtigtaster i W8.

 

Så ser ikke problemet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Å si at brukergrensesnittet til Windows 8 er dårlig er jeg helt uenig i. Det er uvandt når en starter å bruke det men i dette tilfellet er ikke uvandt sidestilt med dårlig.

Ingen har sagt uvant er sidestillt med dårlig, men mere begrenset, mere plasssløsende UI som man må flytte musa unødvendig langt med er dårlig.

 

AtW

 

Skrivebordet fungerer like bra. At man bruker noen MS mer på å flytte musa i ModernUI, VISST man har snarveier her. Oppveies fort med andre smarte hurtigtaster i W8.

 

Så ser ikke problemet.

 

 

Du ser ikke problemet med at musenavigasjon er verre, fordi tastenavigasjon også er mulig? Jeg vil isåfall anbefale deg å utvide hvordan du navigerer, en kombinasjon alt etter situasjon er gjerne mest hensiktsmessig. Hurtigtaster har man i win7 også.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Å si at brukergrensesnittet til Windows 8 er dårlig er jeg helt uenig i. Det er uvandt når en starter å bruke det men i dette tilfellet er ikke uvandt sidestilt med dårlig.

Ingen har sagt uvant er sidestillt med dårlig, men mere begrenset, mere plasssløsende UI som man må flytte musa unødvendig langt med er dårlig.

 

AtW

 

Skrivebordet fungerer like bra. At man bruker noen MS mer på å flytte musa i ModernUI, VISST man har snarveier her. Oppveies fort med andre smarte hurtigtaster i W8.

 

Så ser ikke problemet.

 

 

Du ser ikke problemet med at musenavigasjon er verre, fordi tastenavigasjon også er mulig? Jeg vil isåfall anbefale deg å utvide hvordan du navigerer, en kombinasjon alt etter situasjon er gjerne mest hensiktsmessig. Hurtigtaster har man i win7 også.

 

AtW

 

For å snu på det, til dere som henger dere opp i den modern-ui menyen(som man ikke trenger å bruke).

 

"Jeg vil isåfall anbefale deg å utvide hvordan du navigerer, en kombinasjon alt etter situasjon er gjerne mest hensiktsmessig."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...